כל מה שצריך לדעת לפני הקמת אתר מכירות חלק 2
בחלק זה נתרכז בהבנת הדרישות בממשק המשתמש:
6. עמוד מוצר - בעמוד המוצר בדרך כלל נמצא - תמונה של המוצר, פירוט על המוצר, ומחיר
תמונת המוצר - זהו החלק הכי חשוב בעמוד מוצר, מכיוון שאין ללקוח הפוטנציאלי אפשרות להרגיש ולהריח את המוצר, כל המחשה חיובית תעזור רבות לביצוע המכירה בפועל, התמונה חייבת להיות האיכות מקסימאלית זהו אחד המקומות שצריך לשכוח מזמן הטעינה ומקום עודף בשרת ולדאוג שהתמונה תהיה באיכות הכי טובה שאפשר, מערכות רבות מציעות גם תמונה בגודל כל המסך על-ידי לחיצה על תמונה המוצר, תכונה חשובה אבל לא הכרחית, בעמוד המוצר כדאי שהתמונה תהיה בגודל 250 פיקסל רוחב ומעלה, 400 פיקסל זה הגודל המועדף, התמונה צריכה להיות ממחישה וחיובית, תמונה שלא מפרגנת למוצר תמכור פחות, כן תתפלאו לדעת שהרבה יעדיפו לשלם קצת יותר על מוצרים מסיימים באתרים שבהם התמונה היא איכותית, חיובית ומעודכנת.
פירוט המוצר - פירוט המוצר גם הוא בעל חשיבות גבוהה, על פירוט המוצר אסור לדלג, ישנם אתרים רבים שמראים תמונה ומחיר ומקווים שהמוצר יימכר, לא כך הדבר.
אתר שמכבד את עצמו ייתן ללקוח כמה שיותר פרטים על המוצר, גם כאן יש חשיבות למלל מפרגן שיכול להאדיר את התכונות הטובות של המוצר, מפרט טכני, טבלת רכיבים או כל מידע אינפורמטיבי אחר די מיותרים אך אינם מזיקים למכירות, המלל החשוב ביותר הוא המלל המפרגן למוצר, מציאת התכונות הייחודיות של מוצר זה שבגללן כדאי יהיה לקנות מוצר זה.
מחיר- המחיר בדרך כלל נלקח ומחושב תוך התחשבות במחירי המתחרים ורמת המחירים בשוק, מחיר יקר מדי יחסית למתחרים יחסל את המכירות של אותו מוצר.
יבואנים רבים ממש מכריחים את בעלי העסקים לפרסם מחיר מסוים ודואגים להשוות את המחיר בכל האתרים ברשת, זאת מתוך דאגה שהמחיר לא ישחק, דבר שנובע מתחרות בה כל אחד מוריד כמה שקלים מדי שבוע כדי להיות הזול ביותר באתרי השוואות למיניהם, פעולה זו שוחקת את המחיר לפעמים בכ - עד 50 שקלים בכל חודש.
הפיתרון היצירתי שבעלי האתרים מצאו - להציע מחיר נמוך מהמחיר באתר על-ידי מבצעים ללקוחות נאמנים, למגיעים לחנות פיזית, ולרשומים ברשימת תפוצה, הרבה פעמים בלי ידיעת היבואן ולפעמים בשיתוף פעולה מלא איתו.
כבעל אתר מכירות מתפקידך להיות עירני מאוד למצבים כאלה, שיכולים לגרום להפסדים רבים כאשר למוצר פרסום ומחיר טוב והמוצר עדיין אינו נמכר.
כדאי לדעת את השוק שמסביבך היטב, אחד מהתפקידים החשובים שלך יהיה לבצע משימות ריגול פשוטות כדי לעלות על מקרים כאלה וזאת על-ידי: הרשמה לרשימת התפוצה של המתחרים, קנייה של מוצר מהמתחרה, יצירת קשר טלפוני ובקשת הנחה ועוד...
וזאת רק כדי לדעת ולקבל שליטה על הנעשה בשוק, יבואן שלא היה מודע למה שקורה, יעריך אותך מאוד לאחר שתביא לידיעתו שהמוצר נמכר בהרבה פחות מאחורי האתר ויטפל בנושא בעצמו, יבואן שהיה מודע ושיתף פעולה בדרך כלל יתחיל לגמגם ואתה תוכל לדרוש להשוות לאותו מחיר.
לסיכום, עבודה על אתר מכירות יכולה להיות מהנה וכיפית.
שליטה על הנעשה אצל המתחרים שלך, לדעת מה הם יוזמים, לאן הם שואפים ובאיזה מחירים הם באמת מוכרים זהו מידע שיכול לעזור מאוד.
בעלי אתרים הוסיפו את אתר המכירות שלכם לאינדקס אתרים ממטרה, ההוספה היא חינם וללא כל תנאים.
אינדקס אתרים ממטרה - פרויקט שנועד לרכז את כל החנויות הוירטואליות בישראל.
המשך יבוא...
בחלק זה נתרכז בהבנת הדרישות בממשק המשתמש:
6. עמוד מוצר - בעמוד המוצר בדרך כלל נמצא - תמונה של המוצר, פירוט על המוצר, ומחיר
תמונת המוצר - זהו החלק הכי חשוב בעמוד מוצר, מכיוון שאין ללקוח הפוטנציאלי אפשרות להרגיש ולהריח את המוצר, כל המחשה חיובית תעזור רבות לביצוע המכירה בפועל, התמונה חייבת להיות האיכות מקסימאלית זהו אחד המקומות שצריך לשכוח מזמן הטעינה ומקום עודף בשרת ולדאוג שהתמונה תהיה באיכות הכי טובה שאפשר, מערכות רבות מציעות גם תמונה בגודל כל המסך על-ידי לחיצה על תמונה המוצר, תכונה חשובה אבל לא הכרחית, בעמוד המוצר כדאי שהתמונה תהיה בגודל 250 פיקסל רוחב ומעלה, 400 פיקסל זה הגודל המועדף, התמונה צריכה להיות ממחישה וחיובית, תמונה שלא מפרגנת למוצר תמכור פחות, כן תתפלאו לדעת שהרבה יעדיפו לשלם קצת יותר על מוצרים מסיימים באתרים שבהם התמונה היא איכותית, חיובית ומעודכנת.
פירוט המוצר - פירוט המוצר גם הוא בעל חשיבות גבוהה, על פירוט המוצר אסור לדלג, ישנם אתרים רבים שמראים תמונה ומחיר ומקווים שהמוצר יימכר, לא כך הדבר.
אתר שמכבד את עצמו ייתן ללקוח כמה שיותר פרטים על המוצר, גם כאן יש חשיבות למלל מפרגן שיכול להאדיר את התכונות הטובות של המוצר, מפרט טכני, טבלת רכיבים או כל מידע אינפורמטיבי אחר די מיותרים אך אינם מזיקים למכירות, המלל החשוב ביותר הוא המלל המפרגן למוצר, מציאת התכונות הייחודיות של מוצר זה שבגללן כדאי יהיה לקנות מוצר זה.
מחיר- המחיר בדרך כלל נלקח ומחושב תוך התחשבות במחירי המתחרים ורמת המחירים בשוק, מחיר יקר מדי יחסית למתחרים יחסל את המכירות של אותו מוצר.
יבואנים רבים ממש מכריחים את בעלי העסקים לפרסם מחיר מסוים ודואגים להשוות את המחיר בכל האתרים ברשת, זאת מתוך דאגה שהמחיר לא ישחק, דבר שנובע מתחרות בה כל אחד מוריד כמה שקלים מדי שבוע כדי להיות הזול ביותר באתרי השוואות למיניהם, פעולה זו שוחקת את המחיר לפעמים בכ - עד 50 שקלים בכל חודש.
הפיתרון היצירתי שבעלי האתרים מצאו - להציע מחיר נמוך מהמחיר באתר על-ידי מבצעים ללקוחות נאמנים, למגיעים לחנות פיזית, ולרשומים ברשימת תפוצה, הרבה פעמים בלי ידיעת היבואן ולפעמים בשיתוף פעולה מלא איתו.
כבעל אתר מכירות מתפקידך להיות עירני מאוד למצבים כאלה, שיכולים לגרום להפסדים רבים כאשר למוצר פרסום ומחיר טוב והמוצר עדיין אינו נמכר.
כדאי לדעת את השוק שמסביבך היטב, אחד מהתפקידים החשובים שלך יהיה לבצע משימות ריגול פשוטות כדי לעלות על מקרים כאלה וזאת על-ידי: הרשמה לרשימת התפוצה של המתחרים, קנייה של מוצר מהמתחרה, יצירת קשר טלפוני ובקשת הנחה ועוד...
וזאת רק כדי לדעת ולקבל שליטה על הנעשה בשוק, יבואן שלא היה מודע למה שקורה, יעריך אותך מאוד לאחר שתביא לידיעתו שהמוצר נמכר בהרבה פחות מאחורי האתר ויטפל בנושא בעצמו, יבואן שהיה מודע ושיתף פעולה בדרך כלל יתחיל לגמגם ואתה תוכל לדרוש להשוות לאותו מחיר.
לסיכום, עבודה על אתר מכירות יכולה להיות מהנה וכיפית.
שליטה על הנעשה אצל המתחרים שלך, לדעת מה הם יוזמים, לאן הם שואפים ובאיזה מחירים הם באמת מוכרים זהו מידע שיכול לעזור מאוד.
בעלי אתרים הוסיפו את אתר המכירות שלכם לאינדקס אתרים ממטרה, ההוספה היא חינם וללא כל תנאים.
אינדקס אתרים ממטרה - פרויקט שנועד לרכז את כל החנויות הוירטואליות בישראל.
המשך יבוא...
שלומי הסופר, 15 שנות נסיון בהקמת אתרים וקידום אתרים, מספק שירותים לחברות גדולות
מקים אינדקס אתרים - ממטרה: פרוייקט ריכוז כל חנויות האינטרנט של ישראל במקום אחד.