גני אירועים צועדים על חבל דק וצריכים לשמור על איזון מושלם בין שני כוחות משיכה מנוגדים. מצד אחד גני אירועים צריכים לקלוע אל טעמם של הצרכנים במידה מדויקת ככל האפשר; מצד שני גני אירועים צריכים להיזהר שלא ליפול אל מלכודת הטעם הנמוך, הקיטש, הנדוש והקלישאתי. אין זה דבר קל כל עיקר להלך בשביל הצר שבין טעם הרוב והבינוניות, שבין המקובל והחבוט עד זרא, שבין המכנה המשותף התרבותי לבין המכנה המשותף הנמוך ביותר. אכן קשים הם חייהם של מתכנני ומנהלי גני אירועים.
גני אירועים, כמו כל עסק, מקווים למשוך אליהם כמה שיותר לקוחות. אפשר אמנם למצוא גני אירועים שמבקשים למשוך קהל לקוחות מצומצם אבל איכותי (ואיכותי משמעותו כזה שיש לו הרבה כסף) אך רובם של גני אירועים בוחרים באסטרטגיה של פנייה לקהל רחב ככול האפשר כדי למשוך מספיק לקוחות על-מנת שהתפעול של המקום יהיה רווחי. כדי למשוך הרבה לקוחות, גני אירועים צריכים להקפיד על כללים שונים שמבטיחים הצלחה. המיקום של גני אירועים הינו פקטור חשוב בפופולאריות שלהם. גני אירועים בשרון הינם מאוד פופולאריים כיוון שהם נמצאים במיקום טוב: קרוב למרכז הארץ ולא רחוק מדי מכול מקום שהוא. גם בקרב גני אירועים בשרון ניתן למצוא גני אירועים שהינם נגישים יותר מאחרים. צריך לזכור שלמרות שהנגישות יכולה להשפיע לטובה על הלקוחות הרי שלעיתים מקומות נגישים גם נמצאים במקום לא אטרקטיבי – קרוב מדי לשטח אורבאני או בנקודה שאין בה נוף ואווירה. זוהי דוגמה לכך שמה שיכול למשוך קהל גדול יותר גם יכול לדחות חלק מהקהל הזה.
גם העיצוב של גני אירועים משפיע על הבחירה במקום. גני אירועים חייבים להציע עיצוב ותפאורה שתמשוך את הלקוחות שמעוניינים במקום יפה ומרגש עבור האירוע שלהם. עיצוב נועז מדי עלול לדחות צרכנים רבים ולכן גני אירועים צריכים למצוא את העיצוב הנכון: זה שמבטא פאר ויוקרה מבלי להפחיד ולעורר דחייה. אלא שעיצוב של גני אירועים עלול פעמים רבות לגלוש למחוזות הקיטש או הבנאליות. לקוחות שמחפשים עיצוב נועז אבל לא נועז מדי גם עשויים להירתע מעיצוב נדוש מדאי וחסר ייחודיות. המעצב של גני אירועים צריך לדעת איך לפשר בין הייחודיות ובין מה שמקובל. גם אם ישנם הרבה גני אירועים בשרון, חלק מהם נראה אחרת מהאחרים ולכן הוא ימשוך קהל שמחפש ייחוד. מצד שני, גני אירועים בשרון מעוניינים לפנות לכמה שיותר אנשים ולכן העיצוב השונה עדיין צריך להיות דומה למה שהלקוח רגיל אליו.
גם בעניין האוכל צריך להיזהר. נדמה שהלקוח הישראלי של גני אירועים מעוניין באוכל מפואר אבל כזה שלא יהיה שונה ממה שהוא רגיל אליו. אפשר לומר שהמשימה המוטלת על גני אירועים היא להגיש שניצל ופירה מחופשים לאוכל גורמה. גם כאן גני אירועים צריכים להיזהר שלא ליפול אל מלכודת הבינוניות ולנסות ליצור אוכל אהוב ומוכר בצורה ייחודית.
גני אירועים בשרון או בכול מקום אחר נאבקים ללא הרף ליצור מציאות שבה חיים בהרמוניה המקובל והייחודי, הרגיל והבלתי נשכח. רק אותם גני אירועים שישכילו לפצח את הנוסחה המסובכת יזכו למשוך אליהם קהל לקוחות גדול וגם – אפשר לקוות – מרוצה.
אביב יועצים ייעוץ שיווקי קידום בגוגל