שוק העבודה הוא שוק דינמי מאוד ואנשים רבים מחליפים את מקום העבודה שלהם אחת לכמה שנים, במטרה להתקדם מקצועית או להחליף אווירה. תהליכים של גיוס עובדים הפכו להיות דרושים ונחוצים מאוד בפני עצמם, הן בתוך הארגונים הגדולים והן בתור שירות עליו מתבססות חברות כוח אדם.
בתוך השוק השוצף הזה, לוח דרושים באינטרנט הוא המקום בו מתחברים הביקוש וההיצע, בו תרות החברות אחר עובדים ובו מחפשים רוב האנשים את המשרה הבאה. זה פשוט, נוח וזמין - ובדרך כלל בחינם.
יתרונות של אתרי דרושים באינטרנטבעבר, חיפוש עבודה היה נעשה במסגרת משפחתית וחברתית: שמועות על משרות שהתפנו עברו מפה לאוזן, אנשים נטו לחפש עבודה באותם מקומות בהם עבדו קרובי משפחתם ופסגת השאיפות המקצועיות הייתה קביעות. עם השנים התפתח שוק העבודה, מקצועות חדשים דחקו את המסורתיים וחיפוש העבודה עבר אל מודעות דרושים בעיתונות.
עם התפתחות האינטרנט, עבד גם מוקד הכוח של עולם הדרושים אל הרשת. לוח דרושים באינטרנט מתעדכן באופן שוטף, בניגוד ללוחות דרושים בעיתונים, שמתפרסמים בדרך כלל רק פעם בשבוע. בנוסף, לוחות אינטרנטיים מאפשרים בדרך כלל שליחת קורות חיים ישירות דרך האתר – מה שמקל על התהליך ומייעל אותו מאוד.
חיפוש דרושים לפי משרותלוח דרושים באינטרנט מאפשר בדרך כלל סוגי חיפושים שונים והנפוץ בהם הוא חיפוש לפי משרות. תחומי העיסוק מחולקים לפי קטגוריות וקטגוריות משנה וכל משרה שמגיעה לאתר מתויגת לפי קטגוריה אחת או יותר, בהתאם לדרישות ולאופי המשרה. אתרי דרושים גדולים מכילים מאות אלפי מודעות דרושים, המתעדכנות מדי יום ומפולחות לפי תחומי עיסוק.
יתרונו של חיפוש לפי משרות הוא בכך שהוא מציג את כל המשרות הקיימות במאגר מאותו תחום ומי שהתמחה במקצוע זה יכול לחפש, בצורה קלה וממוקדת, את כל המשרות המתאימות לו. באמצעות פונקציות של חיפוש מתקדם ניתן לפלח את המודעות לפי קטגוריות נוספות, כמו סוג המשרה המבוקשת, אזור בארץ וכדומה. כך, יכול מחפש העבודה לסנן את המודעות ולהגיע אל המשרות המתאימות לו ביותר.
חיפוש דרושים לפי מילות מפתחאופציה נוספת לחיפוש מודעות דרושים באתרי האינטרנט היא לפי מילות מפתח. מנגנוני החיפוש של אתרי דרושים מכילים אלגוריתם מתוחכם, אשר סורק את כל מודעות הדרושים באתר ומביא את כל התוצאות בהן קיימות המילה או המילים שחיפשתם.
יתרונו של חיפוש זה הוא באפשרות ללכת רחוק יותר בחיפוש ולחפש משרות ספציפיות לפי הקריטריונים שלכם ולא אלו שהגדיר מראש האתר. אם אתם רוצים לעסוק בתחום ספציפי מאוד בתוך במקצוע שלכם או בנישה מסוימת – הגדרה מדויקת במילות החיפוש תביא אליכם רק את המודעות הרלוונטיות. כמובן, יש להגדיר את מילות החיפוש במדויק, אחרת, אתם מסתכנים בהצפה של מודעות או באיבוד של מודעות דרושים רלוונטיות מצד שני.
חיפוש דרושים לפי חברותלבסוף, יכולים מחפשי משרות לחפש את מקום העבודה הבא שלהם לפי חברות ספציפיות. בחברות גדולות דרושים עובדים באופן שוטף, שכן השוק דינמי והתחלופה גבוהה. לרוב, הן יפרסמו ברשת את המשרות הפנויות ואת האגפים או המחלקות בהם דרושים לעבודה בעלי מקצועות שונים. חיפוש מסוג זה טוב למי שמעוניין להשתלב בחברה ספציפית.
אבל לא משנה איך אתם בוחרים לחפש את העבודה הבאה שלכם. מה שחשוב הוא, שדרך אתרי דרושים באינטרנט בהם המבחר עצום והמשרות מתעדכנות תדיר, הסיכוי שלכם למצוא אותה גדול בהרבה מאשר בכל דרך אחרת.
אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.