כל אחד יודע שבעולם שלנו פיתוח מוצר, גם אם מוצלח וחדשני, הוא רק חלק קטן מתהליך השיווק. כל עסק שהוא יכול להיכשל או להצליח בשוק בהתבסס על תהליכים שונים המתרחשים לאורך הדרך. משקל רב מוטל, למשל, על אופן הצגתו לתקשורת . מיתוג נכון חושף את העסק לקהל רחב ובכך מגדיל בהכרח את הפופולריות שלו, העניין בו, והמכירתיות שלו. אם כן, נתון הוא שמיתוג ושיווק הם הבסיסים להצלחת עסק. אבל מהן בעצם הדרכים להשגת מטרה זו? היום עומדות בפני כל בעל עסק, שתי דרכים אפקטיביות לשווק את המותג שלו. האחת און ליין ואחת אוף ליין
שיווק המותג אונליין, מה שקרוי היום מיתוג אישי ברשת- מיתוג עסק און ליין כולל פרסום ברשת האינטרנט על נגזרותיה השונות - מודעות, רשתות חברתיות ואינדקסי עסקים. מיתוג עסק אוף ליין, לעומתו, הוא פירסום בשיטות היותר מסורתיות של המדיה - על גבי העיתון, פליירים, שלטי חוצות ובטלוויזיה, ללא פרסום אינטרנטי שהוא. בעוד מטרתן של שתי השיטות היא זהה קיימים הבדלים בצורת הפירסום בה הן משתמשות ובתוצאות שהן מביאות.
הבה נבחן לרגע את האסכולה העוסקת שיווק און ליין. מודעות ופרסומים און ליין הם מוצר מיידי. אין צורך בתהליך פרסומי ותיווך בין גורמים שונים: מערכת העיתון, ההפצה, בתי דפוס וכדומה. ברשת האינטרנט יש מעט מאוד גורמים שקשורים לתהליך הפרסומי. מכאן שאין 'מריחה' של פרק הזמן. חברה או אפילו אדם אחד יכולים להתעסק במקביל עם כמה צורות מדיה אינטרנטיות ולהשתמש בהן כפלטפורמה לקידום העסק בזמן אמת. מלבד יתרון זה נראה בבירור כי קהל הגולשים באינטרנט נמצא במגמת עלייה וכיום צורת המדייה הזו היא פופולרית בהרבה ממה שהיתה בזמנים עברו. היום האינטרנט מרכז עבור רובנו עולם תרבותי שלם האצור בנבכיו. לבסוף, מחיר המיתוג באינטרנט משתלם ממחיר מיתוג בשלטי חוצות, עיתון וכיו"ב.
מצד שני קיים השיווק אופליין- הידוע כאסכולת מיתוג אוף ליין. צורת מיתוג זו היא אמנם יקרה, איטית והדרגתית בהרבה ממיתוג אינטרנטי ועם זאת יש לה יתרון מוכח לטווח הארוך. במיתוג אוף ליין נוצר קשר בין אנשי יחסי הציבור וקידום המכירות לבין גורמים בשאר נגזרות המדיה ומוחלט על שיתוף פעולה במסגרת מסויימת של זמן או היקף. ככל שהפרסום מתפרש יותר ואינטנסיבי יותר כך ישתקפו תוצאותיו ברווחיות העסק העתידית גם בקהלים שלאוו דווקא חשופים לאינטרנט באופן קבוע.
כביכול נראה שצורת המיתוג האידיאלית היא מיתוג און ליין, ועם זאת מיתוג און ליין בלבד איננו מהווה את הנוסחה למיתוג מוצלח וכמו כן גם מיתוג אוף ליין אינו נחשב לנוסחה אידיאלית. אדרבא, קיימת חשיבות לשימוש בשתי השיטות זו במקביל לזו. בצורה זו מתבצע מיתוג אפקטיבי יותר, שכן הוא מגיע לקהלים שונים באזורים שונים ובזמני פעילות שונים ובכך תורם לאיזון הפרסומי שמניב פירות לאורך זמן קצר כמו גם ארוך.
בניית תדמית, מיתוג אישי ועסקי, הצלחה בראיון עבודה פנה עוד היום לשיחת ייעוץ 054-4423689 http://www.personalbranding.co.il/ href="mailto:brand@personalbranding.co.ilbrand@personalbranding.co.il">">brand@personalbranding.co.il אלונה רז אשכנזי, כי מיתוג אישי מתחיל באנשים !