מטרת יחסי הציבור לבעלי מקצועות חופשיים, כלומר יחסי ציבור אישיים, היא להפוך אתכם למומחים וברי סמכא בתחומכם. זאת ניתן לעשות על ידי הדגשה מקורית ויצירתית של השכלתכם הייחודית, ניסיונכם רב שנים, הבלטת נקודות ציון, פרויקטים מיוחדים והישגים חשובים בקריירה שלכם. בהליך זה של יחסי ציבור יכולים להיעזר רופאים, עורכי דין, פסיכולוגים, מעצבים, מטפלים ברפואה משלימה, מאמנים עסקיים ואישיים, מרצים בתחומים ייחודיים ועוד ועוד.
במסגרת יחסי הציבור ניתן להציע כתבות צבע מעניינות עליכם, אם יש לכם סיפור חיים מעניין, תחביב מרתק וכו'. כדאי לחשוב באיזו צורה ניתן לחבר את סיפור חייכם למקצוע שלכם בהווה.
באם ברשותכם נתונים ממחקר מעניין שערכתם, סקר דעת קהל שבצעתם אודות נושא בתחום התמחותכם, מידע אודות טיפול חדשני שנערך בעולם ונחשפתם לו במסגרת כנס בחוץ לארץ – ההצעה לכתבה לתקשורת היא המקום לחשוף אותו.
אתם יכולים להציע מאמרי פרשנות או זווית ראיה חדשה לאירועים אקטואליים, לכתוב טור אישי בתחום התמחותכם, לייעץ עצה או לתת טיפ מעניין בתחום התמחותכם, או להביע בתקשורת חוות דעת מקצועית שתאיר תופעה המעניינת את הציבור.
אם עשיתם מהפכים דרמטיים בקריירה, אם זו קריירה שנייה או שלישית שלכם, אם אתם יזמים יצירתיים או בעלי עסק משפחתי מעניין – סיפורכם יכול בהחלט לעניין את התקשורת.
גם סיפורי צבע מעניינים אודות לקוחות שנעזרו בשירותכם ומוכנים להיחשף בתקשורת יכולים להיות בסיס לכתבה שתאיר את ההיבטים המקצועיים בעבודתכם.
בעת שיגור החומר לתקשורת חשוב לשים לב לאיזה אמצעי תקשורת נשלח החומר ראשון. כתבת צבע גדולה או כתבה הסוקרת נושא או טרנד בתחום התמחותכם, כדאי להתחיל באמצעי התקשורת המובילים, כיוון שאלו ירצו בלעדיות או ראשוניות.
חשוב לזכור!!! אם ברצונכם להיכנס לתודעת הציבור אל תפעלו בשיטת ה'זבנג וגמרנו', אלא טפטפו ידיעות, אייטמים וכתבות לעיתונאים לאורך זמן.
אורנה אידליץ, בעלת משרד יחסי ציבור אורנה תקשורת