עם למעלה מ-500 מיליון משתמשים פעילים, מתוכם כ-50% מתחברים באופן יומיומי ולכל אחד מהם כ-130 חברים בממוצע, צריך להיות משוגע לא להצטרף לחגיגה.
הרשת החברתית הגדולה בעולם, הפכה בשנים האחרונות למקום שכולם רוצים להיות בו, כמו הבית של הילד המקובל בכיתה - רק ברמה עולמית.
היתרונות של השימוש ברשת ככלי שיווקי לעסקים רק הולכים ומתרבים ככל שהשימוש באתר הופך לחלק אינטגרלי בחיי היומיום, ככל שהמשתמשים הופכים לאקסיבציוניסטים יותר, לשיתופיים יותר ולרעבים יותר למידע זמין ומיידי.
אם בעבר בשביל להבין איזה מוצר כדאי לחברות לייצר היה צורך בסקר שוק, שמושפע מהפרעות סטטיסטיות שונות, היום ניתן לראות עוד ועוד חברות ברחבי העולם מגלות את היתרון בנגישות בלתי אמצעית ללקוח הסופי, ביכולת לשוחח איתו בגובה העיניים, לגלות את רצונותיו האמיתיים ולענות עליהם בשיווק מוצרים המתאימים אליו כמו כפפה.
אחד הפתרונות הפופולארים לפרסום חברות בפייסבוק היא יצירת דף אוהדים (PAGE), המופיע גם בתוצאות החיפוש של גוגל.
ככל שהדף שלכם יותר פופולארי, כך הוא יופיע במיקום גבוה יותר בגוגל, מה שיגדיל את חשיפת המותג ויהווה עוד נדבך בשיווק החברה.
כמה כלים חשובים בעת שיווק בפייסבוק:
- התמקדו בלקוח - הבינו מה המידע שחשוב לו לקבל מכם, שכן הוא לא סתם עשה לכם לייק.
- אל תסננו - צרפו כל חבר שרק מבקש את חברתכם, זה לא הזמן להיות סנובים.
- היו זמינים - הקפידו להיות זמינים לשאלות ופניות, שכן יש סיכוי טוב שהם יהיו הלקוח הבא שלכם. אם זמן זו הבעיה, קחו אדם שתפקידו לנטר את הפניות ולענות עליהן.
- שמרו על רלוונטיות - השתמשו בכל מידע ארגוני חדש ככלי לשיווק החברה וקשירת הלקוחות אליכם, בין אם זה העלאת קישורים לדפים חדשים באתר שלכם, עדכון תמונות מאירועים ותצלומים של בנייני החברה והעובדים, מאמרים שעשויים לעניין את הלקוחות או כניסת מוצר/טכנולוגיה חדשים למגוון שלכם.
- אל תתנשאו! - דברו אל הלקוחות בגובה העיניים, בשפה נוחה אך עם זאת לא "רחוב" מדי.
וזיכרו - רק תרגול מביא לשלמות!
שרון גולן היא הבעלים של גולן סטודיו, סטודיו לעיצוב גרפי, עיצוב ובניית אתרים, שיווק באינטרנט וקידום ברשתות חברתיות. לפרטים ניתן ליצור קשר במייל sharon.g.design@gmail.com או באתר www.golanstudio.com