השכרת רכב בארץ איך עובדים עלינו:
אין דבר נהדר יותר מהשכרת רכב בארץ, אתה נהנה ממחירים סבירים יחסית, בגלל התחרות הגבוהה מאוד, אין תיקונים בכלל. אתה כמו מלך על הכביש, לא מעניין אותך כלום, תאונות לא בעיה שלך, טסט לא בעיה שלך, כלום לא מטריד אותך. הבעיה עם השכרת רכב בארץ היא קצת אחרת ונובעת בעיקר מחברות השכרת הרכב הגדולות. תרשו לי לספר לכם מה הם עושים.
השכרת רכב בארץ היינו שוק תחרותי ביותר, תחרות מביאה למלחמת מחירים ממנה הלקוח נהנה. אך לעיתים התחרות הופכת מלוכלכת ובמצב זה הלקוח ניפגע וניכווה. שזה בדיוק ההיפך מאיך שזה אמור להיות בפועל, הלקוח אמור להרוויח ממצב של תחרות רבה, אבל בישראל כמו בישראל הדברים לא עובדים לפי הספר.
בשוק השכרת הרכב בארץ פועלות חברות רבות מאוד. החל מהחברות הגדולות מאוד שמתחרות בשוק הבינלאומי ועד חברות שכונתיות קטנות, שאם תזכירו את שמן בעיר אחרת כבר לא יכירו אותן. איך עומדים בתחרות הרבה? הורדת מחירים ושיפור השירות ללקוח היא דרך חיובית להתחרות, בה הלקוח מרוויח. אך חלק מחברות השכרת רכב בארץ אימצו טריקים וקיצורי דרך בהן הלקוח הוא זה שמפסיד.
1. לעלות את המחיר ברגע קבלת המפתחות- בשיחת הטלפון החברה נתנה ללקוח מחיר נמוך כדי שלא ישכור רכב מהמתחרים. ועכשיו כשהלקוח כבר טרח והגיע למשרדיה לקחת את רכבו המחיר לפתע עולה מסיבות שונות ובעבור תוספות שונות. הלקוח נאלץ לקבל את המחיר החדש כי הוא צריך את הרכב עכשיו ואין לו זמן ואנרגיה לחפש חברת השכרת רכב אחרת. זה באמת טריק מלוכלך אבל די נפוץ בתחום השכרת רכב בארץ. חברות רבות עושות דברים כאלו כדי להוציא רכבים בדרך שהיא רחוקה מאוד מלהיות בסדר.
2. חיסכון בשירות וצוות עובדים- החברה חוסכת בעלויות כוח אדם על גבו של הלקוח שמחכה דקות ארוכות למסירה של האוטו, ממתין על הקו, או מבלה חצי יום במשרד חברת ההשכרה כדי שיטפלו בו. זה כביכול דרך לגיטימית כי קשה לבוא בטענות לחברה שרק מנסה לחסוך בהוצאות, אבל עדיין ברגע שזה נהיה מוגזם זה מאוד מעצבן. אין ספק שחברות השכרת רכב בארץ משתמשות בכל טריק מלוכלך כדי להרוויח עוד כמה שקלים.