כמו כן מערכת ניהול לקוחות יכולה לאותת על נטישה פוטנציאלית של הלקוח. במקרה זה זהו איתות לאנליסטים ולאנשי מכירות לנקוט בצעדים מתאימים על נמת להקטין את סיכוי הנטישה.
בעבר ניהול לקוחות התבצע דרך בסיסי נתונים בקבצים מפוזרים וגם לא כלל את כל המידע על הלקוח, היסטוריית הפעילות איתו ופניות אליו ומאליו. גישב זו אינה איפשרה מעקב יעיל עבור פעילות הלקוח עם החברה. גישה זו יצרה מצב בו לקוחות רבים יכולים לעזוב את החברה בלי שהחברה תדע על זה מראש ובלי שתנקוט בצעדים מתאימים על מנת להקטין את סיכויי הנטישה.
מערכות ניהול הלקוחות החדשניות בעלות יכולת אסיפת כל אינפורמציה איפשרית אותה מוכן לספק הלקוח על עצמו. הן נבנו על סמך הנסיון הקודם של הרבה חברות ושל חברת היצרן וכוללים את כל ההתנהגויות האפשריות של הלקוח כלפי החברה.
מערכת ניהול לקוחות יודעת לזהות את המצב בו הלקוח מאותת נטישה מהחברה. תוך שימוש במערכת ניתן אפילו לדעת את הסיבה לנטישה. קיימים מקרים בהם הלקוח הוא למעשה יוצרים רק הפסדים לחברה, אך בפוטציאל הוא היה יכול ליצור רווחים. תוך שימוש נכון במערכת ניתן ליצור אסטרטגיה חדה כיצד ניתן להפוך את הלקוח לרווחי לחברה.
קיימים גם מקרים אשר בהם בחברה נמצאים לקוחות רווחיים, אשר היו יכולים להיות רווחיים אפילו יותר. קיום של לקוחות כאלה לא תמיד ניתן לזהות כאשר אין שימוש במערכות ניהול לקוחות. לפי הישטה הראשונה לקוח זה יכול להשאר בחברה לטווח זמן ארוך ולגרום להפסדים רבים.