אחד הדברים הקבועים שאוהבים להגיד על הילדים של היום הוא שהם לא אוהבים ללמוד. אם להיות כנים, כנראה שגם אנחנו כשהיינו בגילם אהבנו בבית הספר בעיקר את ההפסקות והמשחקים עם החברים...אבל, כשהופכים להורים מבינים את החשיבות של הדבר ושמים דגש רציני על כך שילמדו. אבל מה לעשות, לא תמיד הם אוהבים זאת. הורים רבים שוברים את הראש ממש ושואלים עצמם איך יצליחו לגרום לילדים שלהם לאהוב את הלימודים. בדרך כלל לילדים יש תכונה אחת מאוד חזקה שאמורה לעזור: סקרנות. הם אוהבים ללמוד על העולם שסביבם, צריך רק לגרות אותם לרצות זאת ולעשות זאת בצורה שתהיה עבורם לא משהו שחייבים לעשות אלא חוויה של ממש. כך יש סיכוי גדול שתשיגו כאן כמה וכמה ציפורים במכה אחת: גם הילדים שלכם ילמדו דברים מרתקים וחדשים, גם תהיה זו חוויה כיפית עד כדי כך שהם ירצו לחזור עליה בעתיד וגם אתם תשמחו מכך שהם מגלים רצון ללמוד ולהחכים.
כאמור, אחד הדברים החשובים כאן הוא האופן שבו אנו מציגים את הדברים. אם הדברים יוצגו בצורה הנכונה, באופן שהוא חוויה עם המון כיף וגם למידה, יש סיכוי רציני שגם הילד שלכם יצטרף לילדים הרבים שכבר ניסו והתרשמו מאוד לטובה. היכן בדיוק קרה הדבר המעניין הזה, אתם בטח סקרנים לדעת? זה קורה בכל הארץ, מצפון ועד דרום,ישנם המון אטרקציות ופעילויות לילדים המעשירות אותם וגורמות להם לרצות לראות ולהכיר דברים חדשים.
אתם בטח מכירים או שלפחות שמעתם משהו על אטרקציות לילדים שבהן מאתגרים להם קצת את המחשבה. יש כאלה שבהן מסבירים להם (וגם לכם ההורים, זה בסדר גמור) קצת על העולם שמסביב באמצעות מגוון אמצעים מרתקים שבהם לומדים המון. אפשר גם לקחת חלק ממש בפעילות, לשאול את המדריכים שאלות ולצאת משם חכמים קצת יותר. יש שם דברים שפשוט לא רואים בדרך כלל ובגלל שההסברים הם דברים שאנו רואים ביום יום אבל לא ממש יודעים איך עובדים, פתאום מרגישים כאילו עולם חדש מתגלה לנגד העיניים שלנו. זה יכול להיות בצורה של הסברים, מתקנים ומשחקים שונים שמסבירים את הדברים, סרטים קצרים שמראים להם דברים חדשים, השיטות עצמן הן כאלו שנועדו למשוך ותפוס את תשומת הלב של המשתתפים והמבקרים (ילדים והורים כאחד) ולתת להם חוויה שהיא גם כיף אבל גם הרבה למידה. אולי אחרי זה הילדים פתאום ישמחו ללכת לבית הספר קצת יותר מאשר מקודם. גם אם זה לא יקרה וגם אם כן, את שלכם כבר עשיתם והרווחתם. ביליתם יוף כיף עם הילדים בצורה מקורית ואפילו די מסעירה.