השכרת רכב בישראל- בעד ונגד:
בשנים האחרונות או יותר נכון להגיד אולי בשנתיים האחרונות הגיע אלינו טרנד חדש של השכרת רכב בישראל כאשר לא מדובר על השכרה קצרת טווח כמו סוף שבוע לאילת או טיול לצפון, אלא אנשים שמנצלים את האפשרות של השכרת רכב בארץ כדי להשכיר רכב ולנסוע בו קבוע, כחלופה לקניית רכב. התופעה היא חדשה יחסית ועוד לא זכתה לניתוח מעמיק בעיתונות ובתקשורת בכלל. אני כאן היום כדי לנסות ולתת הסברים כלשהם למהות התופעה הזו שנקראת השכרת רכב בישראל לתקופות ארוכות ואפילו לנסות לתת תובנות כל שהן על הנושא הזה.
דבר ראשון לפני הכול חשוב לי להסביר שהעניין של השכרת רכב בארץ לתקופות ארוכות הוא אולי חדש בארץ, אך הוא ממש לא חדש בעולם. באמריקה היקרה כמעט ולא קונים רכבים היום, גם באירופה. המצב הוא כזה שאתה מגיע לסוכנות מכוניות ולא שואל כמה עולה הרכב, אלא שואל כמה עולה הרכב לחודש?
הקונספט של לשים מאה חמישים אלף שקל במזומן על השולחן כבר לא קיים בעולם, רק בישראל עדיין הוא עוד חי. אנשים לא משקיעים יותר כסף במכוניות, הם משכירים מכוניות, לכן השאלה היא כמה עולה לחודש? זה המצב בכל מדינות העולם. זה היה אמור להגיע גם לישראל ואכן הגיע לישראל.
נכון להיום גם בישראל המצב הוא כזה שאנשים מתחילים לשקול השכרת רכב בישראל לטווח ארוך בלי שמקום העבודה שלהם ממן את כל העסקה.
השכרת רכב בארץ- מחירים:
כמה בכלל עולה השכרת רכב בישראל? הסכומים שמדובר בהם הם לא גבוהים כמו שהיינו חושבים אולי. השכרת רכב בארץ, הדגם הקטן כמו סיריון נניח, עולה 2400 שקלים לחודש כולל מע"מ, לכאורה לא כזה הרבה כסף כאשר יוצאים מתוך הנחה שכדי לקנות אותה יהיה צריך לקחת הלוואה שההחזר החודשי שלה צפוי להיות לא הרבה יותר קטן.
ההבדל הוא שבמסלול השכרת רכב בארץ, אין דאגות של טיפולים, ביטוחים, טסטים או כל דבר אחר. הדבר היחידי שאתם דואגים לו זה הדלק. נכון שאלפיים ארבע מאות שקל לחודש זה די הרבה כסף, אבל עדיין השקט הנפשי שווה כסף גם, לא?