ענף דלתות הכניסה הוא ענף שמשתנה ומתפתח עם השנים, בהתאם לשנויים שמתרחשים בסגנון החיים שלנו ובטכנולוגיות המקיפות אותנו.
אם פעם דלתות כניסה היו עשויות בעיקר מעץ ורוב דלתות הכניסה היו נראות אותו דבר ומעוצבות בעיצוב קבוע ואחיד, הרי שהיום דלתות כניסה יכולות להיות עשויות מחומרים שונים ומעוצבות בעיצובים שונים.
בנוסף לכך גם תפקידה המסורתי של דלת הכניסה השתנה, אם הורינו התייחסו לדלת הכניסה כאמצעי שנועד להגן עלינו מפני פגעי מזג האוויר , לחצוץ בין חלל הבית הפנימי והחלל החיצוני, הרי שהיום דלתות כניסה משמשות כרהיט לכל דבר והן משמשות גם ככרטיס ביקור מוחשי שבאמצעותו דיירי הבית יכולים לשדר את המסר התדמיתי שהם רוצים לשדר לכל מי שמבקר בבית.
כך למשל בית שדייריו רוצים לשדר מסר של חדשנות ופתיחות סביר שתהיה לו דלת כניסה בעלת עיצוב נועז וחדשני שלא ניתן למצוא כמוהו במקומות רבים, ואילו משרד שרוצה ליצור לעצמו תדמית של משרד נוצץ ומפואר, סביר שתהיה לו דלת מפוארת בעלת מראה נוצץ וגרנדיוזי.
היום אנו חיים בעידן שבו כל אחד רוצה לשווק את עצמו וליצור לעצמו את התדמית הרצויה לו, ואנשים משתמשים באלמנטים שונים שבעזרתם הם משווקים את עצמם ומייצרים לעצמם את התדמית שהם רוצים. יש כאלו שיצרו לעצמם תדמית באמצעות העיצוב של המטבח, ויש כאלו שיצרו לעצמם תדמית כלשהי באמצעות הרכב שירכשו, ויש כאלו שיצרו לעצמם תדמית באמצעות דלת הכניסה של הבית שלהם או המשרד שלהם.
המציאות החדשה הזו שבה דלתות כניסה משמשות גם ככרטיס ביקור, הביאה לכך שהיום כל מי שמגיע למשרד או לבית כלשהו בוחן ובודק קודם כל את דלת הכניסה ומנסה ע"פ מראה דלת הכניסה להעריך מיהם האנשים הנמצאים באותו בית או משרד.
כך למשל אדם שנכנס למשרד שיש בו דלת כניסה מיושנת ומוזנחת יכול להעריך שמדובר במשרד שאינו משקיע יותר מדי בעיצוב המשרד, ואילו אדם שנכנס לבית שיש בו דלת כניסה העשויה מחומרים ידידותיים לסביבה יכול להעריך שמדובר בבית שיש בו מודעות גבוהה לכל הנושא של איכות סביבה ואקולוגיה.
מאמר זה מוגש מטעם S.M Design המתמחה בקידום אתרים בניית אתרים וכתיבת תוכן לאתרים