בעולם המודרני, כבר נדיר מאד שעסק כלשהו הוא היחיד בתחום.
אפילו לנאס"א יש מתחרים, ומאוד קשה להיות לבד בפסגה.
לא אחת, עסקים ומותגים עוברים מיתוג מחדש, ע"מ לרענן, להתחדש, ולהיות ולו לרגע "לבד".
תהליך של מיתוג מחדש הוא תהליך לא פשוט בכלל, ואם חשבתם שמיתוג מחדש זה רק לשנות את הצבע והסלוגן, טעיתם בגדול.
צריך ללמוד טוב טוב מה עשה המותג עד היום, מה היה טוב ומה לא. למי דיבר המיתוג הקודם
ועל אילו לקוחות צריך לשמור.
אחר כך צריך להסתכל ולבחון את המתחרים, הרי לא יהיה טעם למתג מחדש את פפסי בצבעים ובאמירה של קוקה קולה.
לאחרונה פנה למשרדי לקוח שטען כי כבר תקופה ארוכה הוא מרגיש האטה במכירות, אין גדילה עסקית והעסק נכנס ל"תרדמת". אני רוצה להיות שונה, הוא אמר לי, שאנשים יסתכלו על הפרסום שלי ו"ייגנבו"!
אבל-
תכתוב את המבצע בגדול, שים את התמונה ששלחתי לך, תגדיל לי את הלוגו, אל תשנה לי את הסלוגן, ו.. רגע, אשתי אומרת שזה לא נראה טוב..
אחרי הרבה מאד לקוחות, אני יכול להגיד לכם, כולם רוצים להיות שונים, אבל מעט מאד לקוחות מגלים את האומץ וההבנה. מעט מאד לקוחות מבינים מה אומר מיתוג מחדש. מעט מאד אנשים מבינים כי קבוצת מיקוד זה טוב, אבל לבסס את כל האסטרטגיה על דעתו של הילד או האשה (עם כל הכבוד), זה לא ההמלצה האסטרטגית. מעט מאד לקוחות הם שונים.