שלב ראשון: איפיון
תהליך הפיתוח מתחיל בשלב האיפיון, בשלב זה נכתב מסמך ע"י הלקוח או ע"י מתכנת פלאש, המכיל את הפונקציונאליות הדרושה וגם את שירטוטי החלונות השונים. ככל שהאיפיון יהיה מפורט יותר ולא יהיו בו חלקים חסרים, כך משך הזמן שיידרש לשלבי העבודה הבאים יהיה קצר יותר והמשחק יהיה בנוי בצורה טובה יותר שתאפשר לבצע עידכונים בעתיד בפשטות.
שלב שני: עיצוב
בשלב זה המעצב מכין את הגרפיקה בהתאם לאיפיון באמצעות תוכנה (כגון: Photoshop או Illustrator), שלב זה כולל את עיצוב ממשק המשתמש וכל חלקי המשחק כמו שלבי המשחק והדמויות. בסוף שלב זה, המעצב יספק קבצים בפורמט של התוכנה בה השתמש, בקבצים אלו יהיה שימוש בשלב מאוחר יותר כדי להטמיע את העיצוב במשחק החדש.
שלב שלישי: תיכנות
בשלב זה מתכנת פלאש ניגש לעבודה ומתכנת את המשחק לפי ממשק המשתמש שהמעצב הכין. המתכנת מממש את הפונקציונאליות של המשחק ויוצר את הקשר בין האלמנטים השונים בעיצוב, מגדיר מה יקרה בכל לחיצת עכבר ומתי. המתכנת כותב קוד בשפה מסויימת (רצף פקודות המבצעות מטלה מסויימת), ככל שבעיצוב לא יהיו חסרים פריטים, כך הקוד ייכתב בצורה טובה ומהירה יותר שתאפשר בעתיד לבצע עידכונים ותוספות בפשטות ובמהירות. בשלב זה צריך לשים דגש על אבטחת המשחק.
שלב רביעי: הטמעת העיצוב
בשלב זה קבצי ממשק המשתמש שהמתכנת יצר (בפורמט FLA של תוכנת הפלאש) עוברים לידי המעצב כדי שיטמיע בהם את הגרפיקה. הגרפיקה יכולה להיות ווקטורית או מבוססת-תמונות, בכל מקרה המעצב יחלק את הקבצים הגרפיים שיצר לחלקים קטנים יותר ויטמיע כל חלק במקום המתאים בקובץ הפלאש.
שלב חמישי: צלילים
בשלב זה איש הסאונד יכין את הצלילים שהוגדרו באיפיון וגם יהיה קיים משחק מעוצב שניתן לשחק בו, לכן איש הסאונד יוכל לשחק במשחק ולהעריך את פרק הזמן שכל צליל יישמע.
שלב שישי: בדיקות
בשלב האחרון מבוצעות בדיקות למשחק, הבדיקות מבוצעות עבור כל שלבי המשחק: תיכנות המשחק (פונקציונאליות), העיצוב (ממשק המשתמש) והצלילים. בסופן של הבדיקות ייכתב דו"ח מקיף שיכיל פירוט של כל הבעיות הדורשות תיקון. לאחר ביצוע התיקונים ע"י אנשי המקצוע השונים, הבדיקות יבוצעו שוב כדי לוודא שהמשחק פועל בצורה תקינה.