עד היום הבחירה הייתה פשוטה. לצאת מתוך העיר, מממלכת הסופר הנגיש קרוב לבית, לעבר יציע התורים הארוכים והמדכאים בתורי הקופות הנמשכים ואז נמשכים עוד. אפשרות שנייה, להזמין לבית באינטרנט במחירים מגוחכים אשר מוצעים גם על ידי המכולת השכונתית מתחת לבית. האם לא הגיע הזמן לשינוי ?
אדם בעל משקפיים ורודים יקרא לזה מהפיכה אני טוען לשינוי בכיוון הנכון, סוף סוף שמים את הלקוח במקום הראשון. לאחרונה באזור המרכז נפתח סופר מרקט חדש באינטרנט ושמו בישראל הום שופינג. סופר באינטרנט המשלב קניות בזול מבלי להתפשר על שירות והנוחות שמקבלים מהזמנה מתחת לבית או מתוכו.
כבר שנים קניות סופר מרקט באינטנט נחשבו למפלט לעשירים, אם אתה מרוויח כל כך הרבה שלא אכפת לך להפסיד 200-300 שקלים על הקניות לבית- מקומך איתנו. לפחות זאת הייתה תחושתי אימתיי שאחד מהברושורים חמק בטעות מהסינון של הפח ליד תיבת הדואר שלי. פרסומות אלה מזמן זנחו כל מחשבה קלושה לחיסכון על ידי קנייה באינטנט. החיסכון המשמעותי בזמן, היה אמור להביא את לקוחות הרשתות הגדולות לרוץ לטלפון או האתר, אך בסופו של יום, הישראלי קורץ מחומר לא פראייר. לא מאמין? בדוק את תווית היצור של כל ישראלי ממוצע. אז כן, יש חיסכון בזמן אבל רובנו לא מרוויחים 200 שקלים בשעתיים ועל כן הקניות המשיכו להתרכז במרכזי קניות ולפי כמות האנשים החורשים את שדות המדפים, אפשר לחשוב שאולי מדונה חזרה להופעה אחת אחרונה, או שמחלקים מסכות אב"ך בכניסה.
לא נביא זעם אנוכי, מביא בשורה שתשמח יותר מיין בביקור חג אצל החותנים. הום שופינג הביאו שינוי, הרי ידוע שמכירה באינטנט חוסכת כסף למשתמש ובעיקר לבעל העסק, למה דווקא מוצרי מכולת וסופר יהיו השונים - פשוט כי הם לא. הסופרים התרגלו לגזור עלינו קופון וללא אלטרנטיבה מתאימה נפלנו חזק ברשת, תרתיי משמע. הנה מהפיכת השירות כמו שאני התניסיתי בה: משלוח בחמישה עשר שקלים, כמו שאלוהים התכוון ולא במחיר מופקע, מוצרים במחירים זולים, שירות עד לבית. אז בואו נשאיר את הרשתות האחרות לעשירים. והנה הברווז נהיה ברבור ואתם כבר מכירים את סוף הסיפור.