בעידן שבו מותגי ענק ועסקים קטנים עוברים לשיווק גרילה ברשתות חברתיות,
בעידן שבו דפי הפרסום בעיתונים משמשים להדלקת מנגלים על ידי "הקוראים הפוטנציאלים". השיווק האינטרנטי ברשתות חברתיות עולה לכותרות מדי יום במגזיני הפרסום ועושה חיל בעולם השיווק, הפרסום והמיתוג.
כיום כל בעל עסק אשר מודע לכח הטמון בשיווק ברשתות חברתיות מחזיק ברשותו "דף עסק" בפייסבוק, פרופיל ב"טוויטר" והרציניים באמת פותחים לעצמם בלוג בקפה דה מארקר. אמנם שלושת הדברים האלו לפני כשנה היו מספיקים על מנת לעורר שינוי במכירות של העסק שלהם אך כיום כתוצאה מריבוי טבעי של מפרסמים באינטרנט וברשתות חברתיות בפרט נדרש הרבה יותר מפתיחת "דף עסק" וכו'. מדובר בתחרות יומיומית של קריאטיביות לצד נחישות והתמדה. כמו כל טרנד בישראל גם טרנד השיווק ברשתות חברתיות תופש תאוצה מדהימה, מאות אם לא אלפי עסקים מפרסמים כיום ברשת ומנסים את מזלם. אך לא מודעים לעובדה שלרוב ניסיונות אלו לא מועילות בדבר ואם כי לפעמים עלולות לפגוע בתדמית של העסק שלהם אל מול קהל היעד שלהם.
בעקבות הצורך ההולך וגובר של בעלי עסקים לחדור לרשתות החברתיות קמות להן חברות שיווק ויראלי ברשת, חברות אלו מתעסקות בפעילות אינטנסיבית של למידת הצרכים של הלקוח, סקירת התחום, פילוח קהל היעד ושימוש באמצעים מגוונים לחשיפתו למוצר/שירות שאותו הם מפרסמים.
החברות פועלות בכל הרבדים שהאינטרנט מציע מרשתות חברתיות כגון FACEBOOK , TWITTER דרך בלוגים כגון: קפה דה מארקר, תפוז ועד לאתרים לשיתוף סרטונים כגון: YOUTUBE וכל זאת על מנת להיחשף לכמות מקסימאלית של קהל יעד בדרכים לא שיגרתיות אשר מעוררות עניין אצל הלקוח הפוטנציאלי. חברות השיווק האינטרנטי עובדות עשרים וארבע שעות ביום, שבע ימים בשבוע וכל הזמן עם האצבע על הדופק, מחפשות אחר הטרנד הבא, בוחרות את קהל היעד כמעט בפינצטה, משדרגות ומוציאות לאור מדי יום אפליקציות חדשות, משחקים ושאר סוגי ההפעלות אשר קשורות ללקוחות שלהם וכל זאת על מנת להיות הראשונים והמובילים ולתת ללקוח שלהם את טעם ההצלחה שנותן תהליך השיווק באינטרנט.
במשרדי יחסי הציבור הבינו את הצורך הזה והדוגמא הקלאסית היא משרד יחסי הציבור בראנדי , שבו הבינו את הצורך והקימו את די-וויב חברת הבת שכל כולה מתעסקת אך ורק בשיווק באינטרנט. בשיתוף עם התקציבאים של בראנדי הוגים במשרדי החברה רעיונות קריאטיביים לקידום הלקוח, חושפים את הלקוח לקהל יעד רחב יותר, ממתגים אותו בהתאם לאופי העסק, בוחרים את התוכן בקפידה, מקדמים את הלקוח בכל האופנים ואת התוצאות בעל העסק יכול לראות בשטח.