בכל בית יש היום מלאי מגנטים קטנים שמחולקים כפרסומת. עזרו לילד לגזור את המגנטים לריבועים קטנים. גזרו ריבועים גם מדפי הנייר. הילד אמור להעתיק על כל דף אות אחת מהאלף-בית. אתם סדרו בינתיים בקעריות חופן מכל אחת מהקטניות. לאחר שהילד צייר את האות, עליו למרוח על האות דבק ולהדביק בכל פעם קטניות מסוג אחר, בצבע אחר. כמובן שיהיו כמה אותיות עם אותה קיטנייה, אבל זה תרגול נחמד ומהנה ללימוד האלף-בית.
את ה"תוצרת" אפשר להצמיד אח"כ לדלת המקרר או לפלדלת שבכניסה.
אגב : רעיונות נוספים תוכלו למצוא באתר www.saba-sabta.co.il
לאחר שמיצינו את האותיות, אפשר לעבור גם לתרגול הספרות. הילד יכין ספרות מעדשים. מומלץ להכין שני פתקים עם אותה ספרה, אבל הקפידו שהילד ישתמש תמיד באותו סוג קיטנייה לאותה ספרה. הצבע והמרקם יעזרו לו לזכור את הספרה. ואנא: לא לשכוח את האפס!
הכינו גם סימני חיבור +, חיסור – ושוויון = מקטניות.
כעת תוכלו להכין על הפלדלת תרגילים קלים בחשבון, למשל:
=2+ 1
על הילד להשלים את התוצאה. רצוי להסתפק בחשבון רק עד מספר עשר, כדי לא להכביד ולא להפחיד...
אם יש בבית יותר מילד אחד שנמצא בגילאי כתה א' או גן חובה, אפשר להקדיש לכל ילד דלת, למשל: דלת הכניסה (הצד הפונה לדירה, כמובן) ייוחד לילד אחד ודלת הממ"ד תשתייך לילד השני. אפשר לערוך גם משחקים בינים: כל ילד יכול להכין תרגיל אחד על הדלת שלו ואז הילדים יתחלפו בינים וכל אחד יוזמן לפתור את התרגיל שהכין לו הילד השני.
כעת אפשר גם להתקדם ולנסות להרכיב מלים מהאותיות הקיימות. ואפשר ליצור חידות: המבוגר – אם, אב, סב, סבתא – יכולים להניח אות אחת ולהזמין את הילד להוסיף אות נוספת, ליצירת מילה. למשל:
ד(ב), ד(ן), ד(ג) וכו'.
לימוד נעים וצבעוני!קורה שורץ www.saba-sabta.co.il