דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא להתבלבל- סרט תדמית הוא האמצעי ולא המטרה 

מאת    [ 02/09/2010 ]

מילים במאמר: 731   [ נצפה 2694 פעמים ]

כללי

אני כבר הרבה שנים בעסקי הפקות הוידאו, אבל כל פעם מופתע מחדש. מידי פעם פונים אלי בעלי עסקים, במטרה שאפיק עבורם סרט תדמית. כשאני מנסה לדבר עם אותם בעלי העסקים על: מסרים שיווקיים, מטרות שיווקיות, יתרון תחרותי, קהל היעד וכד', באותם מקרים אני מקבל תגובה של "באיזה שפה אתה מדבר"?

לכן, על מנת שנדבר בשפה אחת, חשוב להדגיש: סרט תדמית הוא אמצעי להעברת מסרים שיווקיים. אמנם, אחד האמצעים היותר יעילים להעברת המסרים השיווקיים, אבל- רק בתנאי שהוקדשה מחשבה רבה למטרות שעבורן מעוניינים להפיק סרט תדמית.

 

מטרות שיווקיות

לפני שמחליטים להפיק סרט תדמית, קודם כל צריך בעל העסק להגדיר לעצמו את המטרות השיווקיות שברצונו להשיג. מטרות שיווקיות יכולות להיות:

-          הגדלת מכירות של מוצר קיים

-          הצגה/חשיפה של מוצר חדש ייחודי

-          גיוס כספים ממשקיעים לפיתוח העסק

-          שמירת יתרון תחרותי ומיצוב כמוביל שוק

-          סרטון להצגה בתערוכה/ברחוב על מנת למשוך תשומת לב של עוברים ושבים

-          סרטון להצגה בכנס מקצועי או כנס לקוחות

 

מגוון המטרות של סרטי תדמית הוא רב, וציינתי כאן רק מעט מהמטרות. ברור שלכל מטרה נדרש סרט אחר לחלוטין, עם מאפיינים אחרים. לכל המעוניין, פרסמתי לפני כחודש מאמר בנושא: סרט תדמית לקידום מכירות, סרט תדמית עסקי, סרט תדמית למשקיעים- שמות שונים לאותו מוצר?. במאמר זה סקרתי את המאפיינים השונים המתבקשים בכל סוג סרט תדמית, ומה נדרש על מנת להפיק את סרט התדמית שיענה בצורה מיטבית על הצורך.

 

מה נדרש להגדיר לפני החלטה על הפקת סרט תדמית?

לכן, לפני שפונים לחברת הפקת סרטי תדמית, לבקש הצעות מחיר, מאוד מומלץ לעשות "שיעורי בית". ברור שרק אתה כבעל העסק, מכיר הכי טוב את העסק שלך, ומה אתה רוצה להשיג. תרומה זו לא תגיע מחברת הפקת הוידאו (להיפך, החברה עלולה בטעות לקחת אותך למקומות נוחים לחברת ההפקות, ולאו דווקא לצרכים שלך).

השאלות שאתה כבעל העסק צריך לשאול את עצמך הם:

-          מה אני רוצה להשיג באמצעות הסרט (קידום מכירות, חשיפת מוצר, מיצוב/נוכחות וכו)?

-          מי קהל היעד של הסרט (בפני מי אני רוצה להציג אותו)?

-          איפה הסרט יוצג (באינטרנט, בכנס, בחלון ראווה וכו)?

-          איזה מוצר או שירות אני מעוניין להציג (כאשר לעסק יש מספר קווי מוצרים, חשוב להתמקד)?

-          האם יתלוו לסרטון אמצעי שיווק נוספים (באנרים פרסומיים, מודעות, פרסומות וכו')?

 

עם ההחלטות האלה, ניתן לפנות לחברת הפקת סרטי תדמית, לדיון על התכנים.

 

הכי חשוב- היתרון התחרותי

למרות המגוון הרחב של המטרות שעבורן מפיקים סרטי תדמית, קיימים מספר נושאים שיופיעו בכל סרט, כגון: תיאור המוצר/השרות, תיאור העסק. בנוסף, יהיו נושאים נוספים שיותאמו למטרות הסרט, כגון: קצב, מולטימדיה, כותרות.

אולם, הנושא החשוב ביותר, שאמור להופיע בכל סרט תדמית, הוא היתרון התחרותי. כיום, כמעט לכל מוצר שנחשוב עליו, קיימים ספקים רבים, אפילו למוצרים שנחשבים חדשניים. על אחת כמה וכמה, כאשר המוצר/שירות שאתם מציעים, מתחרה בשוק רווי, עתיר מתחרים.

חשוב ביותר, לבדוק את התחרות, ולבחון ביסודיות מה היתרון היחסי של המוצר שלנו ביחס לתחרות. חשוב לחשוב במושגים של תרומה או ערך נוסף ללקוח. לא להיתפש ליתרונות טכנולוגיים, כי ללקוח לא אכפת מטכנולוגיה- אלא רק מה הערך הנוסף שהמוצר מספק לו.

 

תמיכה שיווקית בהגדרת היתרון התחרותי

בהרבה מקרים, בעלי העסק כל כך "מאוהבים" במוצר שלהם, שקשה להם לראות את היתרונות או החסרונות האמיתיים של המוצר שלהם. במקרים אלו, מומלץ לבעל העסק לפנות למומחה שיווקי, שיבדוק את המוצר, ואת המוצרים והיצרנים המתחרים בשוק, ויסייע בהגדרת היתרון התחרותי. ברוב חברות ההפקה שאני מכיר, הרקע של המובילים בחברות הוא של קולנוענים, לכן- במידה ונדרש מומחה שיווקי, רצוי לפנות לחברות ייעוץ שיווקי, ולא להתבסס על חברות הפקת הוידאו. במידה והיכולת קיימת בחברת ההפקות, יש לכך יתרון משמעותי, שאז הן ההיבטים השיווקיים, והן ההיבטים הקולנועיים משולבים, ומאפשרים הפקת סרט תדמית שיענה בצורה מיטבית על הצורך שלך כבעל העסק. 

 

סיכום

סרט התדמית הוא רק אמצעי להעברת מסרים. רק אחרי שאתם כבעלי העסק, עברתם את כל התהליך הנ"ל, סביר שיהיו בידכם כל ההגדרות המקדימות הנדרשות לצורך הפקת סרט התדמית. רק בשלב הזה, מומלץ לבקש הצעות מחיר מכמה חברות הפקת וידאו, ואז להשוות בין ההצעות ולבחור את המקצועית ביותר. באופן כזה מובטח לך שהסרט יענה על הציפיות שלך, וישמש אמצעי מיטבי לקידום המטרות שהגדרת לעצמך.

 

עוזי יהב, מייסד יהב הפקות וידאו, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק  בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה.  על יסודות ייחודיים אלו, הקים את  יהב הפקות וידאו, ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. יום בשבוע משמש עוזי יהב מנחה לקולנוע של קבוצות נוער בסיכון מטעם ראיה, בית ספר לתקשורת מקדמת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב