דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח עוצמה אישית 

מאת    [ 28/04/2007 ]

מילים במאמר: 915   [ נצפה 10438 פעמים ]

עוצמה אישית היא מפתח טוב מספיק כדי להוביל את החיים שלנו למקומות הרצויים לנו ולשפר את פשר ואיכות יחסינו עם האנשים הסובבים אותנו לרמה הנדרשת כפי שהיינו רואים זאת בחלומות.עוצמה אישית מבצעת את צימצום הפער בין המדומיין והרצוי לנו לבין ההצלחה של מלוא הדברים בשטח.

מהי עוצמה אישית?

 ראשית,עוצמה אישית אינה "עוצמה" אלא יכולת.העוצמה המורגשת היא אולי ביניניו לבין עצמנו כאשר אנו מצליחים בעוצמה להיות אכן מי שאנו ולהעביר לסביבה את עצמנו כפי שאנו ב"עוצמה" ולנתב את מסלולי הדיבור ב"עוצמה" ולצלוח התנגדויות ולהציג את הדברים הרצויים לנו ב"עוצמה".למעשה עוצמה אישית מלבד ה"עוצמה" ההגדרתית של המילה אינה עוצמה כי אם רכות,יחס נכון לדברים ו"חיבור" למי שאנו,טוב יותר לאנשים,טוב יותר למצבים וכן הלאה.העיסוק אינו בעוצמה אלא בהרחבת מודעות,תשומת לב,הבנה,חידוד והעשרת דברים רבים שהעיסוק בהם ושיפורם - יניבו בסופו של דבר את ה"עוצמה" שייחסו לנו האנשים אשר סביבנו.

כדי לפתח עוצמה אישית דרוש לדעת במדוייק מה רוצים

הא"ב של פיתוח עוצמה אישית הינו הבנה בינינו לבין עצמנו מה אנו רוצים.אח"כ נוכל להגיד זאת או לשדר זאת לאנשים.בלתי ניתן לפתח עוצמה אישית אם היא "מבובלבלת" או לא מאורגנת בטיבה והגדרותיה שהן שורשיה.עוצמה אישית אינה נוצרת סתם כך אלא על אבני בניין של הרצוי לנו וכל "הדברים שחיים בתוכנו" ושמבעבעים.אדם שאינו ממש רוצה דברים ושאינו ממש ניחן בכישרון לחדד את יכולותיו עשוי להתהלך זמן רב בתוככי ניסיונות להגיע לעוצמה אישית ללא הצלחה.וזאת,היות ועוצמה אישית דורשת גם הכרת דברים רבים וידע ,כפי שיפורט בהמשך.

ידע אישי

 א. ידע אישי רלוונטי לפיתוח עוצמה אישית

מוטב שתשאל את עצמך כדי להתקדם בחיים טוב יותר מה אתה יודע על פסיכולוגיה,קריאת אנשים,שפת גוף,אסרטיביות,מיומנויות כגון : מכירות (זו מכירה אישית),השפעה,משא ומתן ואינטלגנציית דיבור.

למרבה ההפתעה,למרות שהדברים נראים רבים ושונים הרי שעד מהרה ככל שתשכיל לפנות מזמנך ותלמד יותר על הדברים ההללו תגלה שהכרת תחום אחד מפרה מאד את השני ומפתחת ידע אוטומטי רב ביותר.אין הדבר אומר חלילה ייאוש של מחשבות "כמה עליי ללמוד" אלא דווקא תחושה של חשק ועניין להתחיל לעיין בספרים רבים ומגוונים אודות הנושאים הללו. כל שפע הנושאים הללו מרתק והעיסוק בו,מעבר לכך שייצור ממך אדם "עוצמתי" וטוב יותר גם יתרום לסובביך שיבינו כי מולם עומד אדם חזק שגם ישמש אותם לצורכיהם כאשר הם יזדקקו לכך.

 ב. ידע אישי כללי מחודד ועשיר

החיים הינם למעשה עושר התרחשויות שתמציתם ניסוח הכל על ידי הבנת האנשים במחשבתם,שיתופם זה את זה באמצעות מלל וניסוח הדברים באוניברסיטאות ובספרי לימוד. ככל שתדע יותר על ענפי החיים השונים בין אם הינך מלומד עצמי או בעל תארים שסיים את לימודיו הרישמיים אך עדיין החפץ להרחיב את דעתו - כך תורחב דעתך. הרחבת הדעת קשורה עוצמה אישית.הקשר הברור הינו שאין אנשים המסוגלים תמיד לחדש לך דברים חדשים ושהינך שולט למעשה גם אם לא בכל ידיעת הפרטים,לפחות בהבנת עקרונות חזקים ומרכזיים של הדרוש להתקדמות בחיים.

הידע המוצע לרכישה אינו בהכרח "מה אנשים אחרים חושבים על החיים ומה כתבו" אלא ידע כללי רחב על נושאים שונים ופריטי התמצאות מגוונים בתחומי החיים השונים כדי לפתח עמדות ברורות כלפי כל נושא ושיטוט טוב יותר בתוך כל הבנת נושא ונושא.

 

הקדשת מחשבה להבנה טובה יותר של מהות יחסיך עם בני אדם

ככל שתתפתח בתוכך התגברות ההבנה שלהיות בחברת אדם בעל עושר יכולות וידיעות היא כדאית יותר כך גם תרצה וודאי יותר להרחיב את גבולות יכולתך.אתה יכול בהחלט לעשות זאת והדבר אינו קשה. כל הדרוש הוא רק הניצוץ הראשוני של העניין בכך.

מהות היחסים עם בני אדם אינה חזרה והידהוד חוזר על דבריהם או תגובה פשוטה ורגילה על התכנים הנשמעים אלא היכולת להיות לצידם באמת ולפתחם ככל שתוכל גם מיוזמתך.המטרה הינה התפתחות משותפת והעשרה הדדית.מרבית האנשים בד"כ מונעים על גבי מסילות היומיום מתוך מניעים שונים ואינם "מציצים" מעבר לכך לכייונים של פיתוח אישי ועוצמה אישית אך אם יש בידך לסייע להם בכך הם ישמחו מאד ואף יודו לך על כך. אם בידך ספר טוב ומעניין על דברים מסוג זה הרי שתמיד תוכל להניח אותו לידם ולהשאיר אותם להתפתות בשעה הנוחה להם להציץ ולהביט בו.

יחסים עם אנשים כוללים אינטלגנציה ריגשית משופרת,יכולת ניסוח משופרת,יכולת תיקשור ויחסי אנוש טובים יותר המשתפרים מדי יום ויום ותחומי עניין הנוגעים זה בזה.מעבר לכל אלו יחסים עם בני אדם בשורשיהם נעוצים הרבה מאד על שידור אמפתטיה והבנה וטיפוח השראה ואווירה טובה ונעימה כדי לאפשר להם להאמין בעצמם.עוצמה אישית כוללת גם את הבנת הדברים האלו.העוצמה אינה רק שלך ומצידך ולמעשה מתפתחת מתוך יחסי גומלין נכונים ואמיתיים עם הסביבה ודאגה אמיתית לאנשים.הכל אנשים.

כושר ניתוח למיון ואבחנה מה עיקר ומה תפל

עוצמה אישית,כהנחת יסוד ,עשויה להיות בתוך כל אחד ואחד מאיתנו. למעשה יש לה לעיתים חסימות ועכבות המונעים ממנה להשתחרר טיבעית.מלתעות הפסיכולוגיה האוחזות בה לא משחררות אותה במהרה ובקלות כדי שאכן תצא לחופשי.עליך מעט להלחם בה ובעכבות שלך בגבולות יכולתך.לשם כך דרושה אנרגיה רבה והקדשת תשומת לב.האנרגיה תהיה הרבה יותר יעילה וממוקדת כאשר תדע להבחין בחייך מהו העיקר ומהו התפל.התחל להתמקד.

קשיים פסיכולוגיים בפיתוח עוצמה אישית

פיתוח עוצמה אישית הדרגתית או פתאומית מחייבת הבנה שסביבתך תראה אותך משתנה מסוג אדם אחד לסוג אדם אחר.הדבר אינו ברור מאליו ואם היית מביט על עצמך "מבחוץ" היית אף מבין זאת ועד כמה הדבר דראמטי ודראסטי.לעיתים הסביבה הסובבת אותך היא זו אשר יוצרת מעצורים ומיגבלות המפריעים לך להגיע לעוצמה אישית.הקשיים הפסיכולוגים לא תמיד שלך עצמך. לכן דע להפעיל את סביבתך ולהניע אותה במקום שתניע אותך.

שיפור הבנות עצמיות - האם  הסביבה היא המפעילה אותי או אני אותה

מן הסתם,הסביבה תמיד תפעיל אותך יותר מאשר אתה אותה היות וכוחותיה חזקים מכוחות אופייך והפסיכולוגיה הפנימית שלך וכישוריך.מלבד פוליטיקאים ואנשים בעמדות מפתח המפעילים היטב את הסביבה הרי שרוב האנשים,וגם בעלי עוצמה אישית מוגברת,עדיין נתונים במיגבלות מיקומם היחסי במערכת הסביבתית.

אולם,לצורך פיתוח עוצמה אישית משופרת ומקצועית הרבה יותר הרי שביומיום הרגיל ולא בסדרי הגודל של החברה הגדולה יותר,כל אחד עשוי להתפתח הרבה מעבר למה שמצוי בידו כיום.גבולות ההצלחה נקבעים רק על ידך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב