לאחרונה התפתחו בארץ מספר לא מבוטל של אתרי קנייה קבוצתית כגון דיל היום, גרופר, יממה באלים וכדומה. נשאלת השאלה - איזה סוג עסקאות מתאימות לפרסום באתרי קנייה קבוצתית שכאלו. במלים אחרות מהוא דיל יומי טוב שיאפשר עסקה מוצלחת להרבה גולשים ברשת. רבים יאמרו שמדובר בעסקאות כגון מכירת כלי ביית, מתנות לביית וכדומה. אחרים יטענו שבתי העסק הנכונים הם מסעדות, בתי קפה, חוגי העשרה, הצגות תיאטרון ואף מכוני ספא.
העניין הבלתי מובן כאן, הוא, מדוע בעצם יש לציבור צורך באתרי קנייה קבוצתית - כנראה שהתשובה נעוצה בעובדה שאנשים רוצים להרגיש חלק מקהילה - בזמן שהם קונים לעצמם דברים. כנראה שיש בקהילתיות זו זרז לעצם הקנייה עצמה. אנחנו מאמינים שזו הסיבה העיקרית להצלחתם של אתרים שכאלו.
לפיכך התפתחה בארץ תופעה של אתרי רכישה קבוצתיים שמחקים את האתר האמריקאי גרופון. אתרים שכאלו מציעים עסקה יומית כל יום. העסקה עצמה מותנית בכך שמספיק משתתפים יסכימי לרכוש אותה - סך משתתפים שהוא מעל לרף מינימלי של משתתפים שנרשמים לכל עסקה.
אין זה פלא אם כן, שלאחר הצלחה כה מסחררת באמריקה - תופעת הדילים היומיים הולכת וכובשת את ישראל. יתר על כן, האופי של הצרכן הישראלי מתאים לקניה קבוצתית. ישראל היא מדינה עם אחוז חדירה גבוהה של אינטרנט מהיר, אוכלוסיה שפתוחה לרעיונות חדשים במיוחד . ובנוסף, מדובר על מדינה שבה אנשים לא מפחדים לקנות באינטרנט.
יתר על כן, הישראלים הם עם קהילתי מאד - בכל דבר שהם עושים - מתחשק לאנשים לספר ל"חברה", לשתף את האחרים ולהיות חלק מקהילה שעושה את אותו דבר, לפיכך אין זה כלל פלא שהמודל נוחל כיום הצלחה גדולה בישראל. אני מאמין - שבימים אלו, התחום הוא רק בחיתולים ועוד נראה התפתחויות רבות בתחום זה בארץ.
איל פלשטיין