תדירות והרשמה:
1) הימנעו משליחת דוא"ל למי שאינו מצפה לכך. הקפידו לשלוח רק לאלה שאישרו קבלת דיוור ואף הגדירו הרשמה כפולה בטופס הרישום שבאתרכם.
2) בדקו בקביעות - בד"כ 7 או 8 ימים לאחר כל שליחה – את הדיוור הקבוע הנשלח על-ידכם, ומחקו כתובות שאינן רלוונטיות עוד. בכך, תוכלו להימנע משליחה לדומיינים שכבר לא קיימים ומשליחה למלכודות ספאם.
3) העדיפו לשלוח מייל קצר בכל שבוע על-פני מייל ארוך אחת לחודש. הדבר יאפשר לכם לשמור את רשימת הכתובות שלכם מעודכנת, יגרום ללקוחותיכם לקרוא את דבריכם בתדירות גבוהה ויקטין את סיכויי הדוא"ל להיחשב כספאם.
4) תמיד אפשרו הסרת הדיוור בקלות. ודאו שלינק ההסרה אכן פועל - אם אינו פועל, הנמען עשוי לסמן אתכם כספאם במקום לפנות אליכם להסרה.
5) לעולם אל תסתירו את מקור השולח של המייל.
6) ודאו ששם השולח הוא אכן זה שהמנוי מצפה לקבל ממנו מייל.
7) היו הוגנים - ודאו שתהליך ההסרה יהיה יותר פשוט מתהליך ההרשמה.
השרת השולח (לשימוש איש המחשבים בעסקכם):
8) ודאו עם איש המחשבים שלכם שהשרת הוא לא open mail relay .
9) ודאו שהכתובות postmaster@yourdomain.com ו-abuse@yourdomain.com מקבלות מיילים חוזרים הנקראים על ידיכם. זאת, על מנת שתוכלו לפעול במידה ותישלח אליכם תלונה.
10) בדקו D.N.S - ריברס ופורוורד - לוודא שהם תואמים.
11) בדקו שכתובת האי.פי. שלכם אינה רשומה בשום RBL (real-time black lists=).
12) צרו SPF על-מנת להקשות על מתחזים. הדבר גם יסייע בשליחה לשרתי הוטמייל SenderID.
13) צרו מפתחות דומיין (domain keys) – אלו יסייעו בעבירות מול שרתי יאהו.
14) לידיעתכם - חלק מהשרתים של ספקי האינטרנט הגדולים דורשים בניית מוניטין. במידה וקיבלתם אי.פי. חדש והשליחה ממנו מגיעה כספאם, תצטרכו להמתין בסבלנות עד ליצירת מוניטין של שולחים לגיטימיים.
15) הקפידו לשלוח דוא"ל מדומיין שיש לו רשומות MX מעודכנות, ואשר יכול גם לקבל מיילים.
להמשך לחץ כאן
יוסי האפרתי,
אימייליון בע"מ
שיווק, חשיפה ודיוור אלקטרוני
http://www.doali.net