מהו קידום אתרים בכלל ?
קידום האתרים התחיל בזמן שכל מנועי החיפוש נכנסו לפעולה, עד תחילת עידן מנועי החיפוש, הכניסות לאתרים היו לרוב על ידי החלפות קישורים עם אתרים אחרים ובעצם בעבר כך היה בנוי המקצוע קידום אתרים. היום גוגל הידועה כמנוע החיפוש הגדול ביותר שיש מסתמכת על אותה שיטה של החלפות הקישורים אך גם על התוכן של האתר והתוכן המקורי שמכיל האתר.
הפרמטרים בהם אנחנו נעזרים הם מנועי החיפוש כדי לדרג את האתר כוללים מאות פרמטרים מהקוד של האתר ועד לדף הפנימי ביותר עם כמה תמונות.
קידום האתרים היום פועל כקידום במנוע החיפוש של גוגל בשל הפופולאריות הגדולה של המנוע וכמות החיפושים החודשיים הגבוהים מאוד.
כל עסק מתחיל ואפילו עסק מיושן בתחום מעוניין להיות בין המקומות הראשונים במנוע החיפוש ובגלל זה נעזרים בשירותים של מקדם אתרים מוסמך.
בארץ קיימות כמו בתי ספר ומרכזי לימוד אשר זיהו את הפוטנציאל בלימודי קידום אתרים וכיום ניתן לקבל גם קורס של קידום אתרים באינטרנט, אפילו יש אנשים שלומדים בכיתות לימוד יחד עם עוד תלמידים.
כיום קיים קידום על ידי קמפיינים, קמפיינים עולים כסף והם מנוהלים על ידי גוגל, גוגל מדרגת את הקמפיינים לפי סדר התשלום שלהם, ככל שתשלם יותר תופיע גבוהה יותר על כל כניסה ללינק דרך הקמפיין גוגל תקבל סכום כסף שיקבע בעל האתר, מטרתם להכניס לקוחות פוטנציאלים לאתר דרך אתרים המעוניינים להכניס כסף דרך גוגל וכך לבצע פירסום אשר יכניס לאתרכם לקוחות פוטנציאלים ממתחרים בעל אותו סוג עסק או אותם סוגים של מוצרים.
מהם הכלים הדרושים לקידום אתרים?
ההחלטה להיות מקדם אתרים היא החלטה בעלת חשיבה של הרבה זמן, לא כל אדם יכול להיות מקדם אתרים מקצועי.
מקדם צריך לדעת לפעול עם אתר ועם לקוח ולדעת להפיק תוצאות טובות בשביל לא לגרום לסיבוכים עם הלקוח ולכן דרוש שיהיה לו כמה כלים חשובים בענף קידום האתרים.
המקדם צריך להיות אדם סבלני ובעל ידע רחב, ידע זה כוח וסבלנות הינה מפתח לפיתרון של הרבה בעיות, קבלת החלטות והפקת תוצאות.
בנוסף המקדם צריך לדעת לכתוב בשפה גבוה ותקינה ללא שום שגיאות על מנת לא לפגוע בלקוח ובתדמיתו כשאר יציג את העבודות בעלות תוכן.
המקדם צריך להתערב בהחלטות של הלקוח ולהציע לו את דרכים לפיתוח האתר או הדרכים בהם הם יהיו צריכים לפעול וכך לצור רושם על הלקוח.