הילדים החדשים
מאת: סיגל אליהו
מיהו ילדך? מה הם צרכיו? מה מניע אותו? מה חסר לו ומה קיבל בשפע מהיקום? מה תפקידך בחייו? כיצד לתקשר איתו תוך כדי שיתוף פעולה הדדי? כיצד ליצור הרמוניה פנימית בתוכו שתלווה אותו למשך חייו הבוגרים?
בתקופה זו בה הילדים החדשים מפגינים מערכת חדשה וחריגה של מאפיינים פסיכולוגיים, מה שמכריח אותנו לשנות את אופן ההתייחסות לילדים על מנת לסייע להם להשיג איזון והרמוניה בחייהם ולעזור להם להימנע מתסכול.
כולנו ערים לקשיים במערכת החינוך, ערים לתופעות הקשות בהם מאבחנים את ילדנו, כמו: היפר אקטיביות, קשיי למידה וריכוז ועוד.
אנו שמים לב שהתופעות מתפשטות וכיום אחוז ניכר מהילדים מאובחן בתסמין זה או אחר, לצערנו, בנוסף לזאת מלעיטים את הילדים בחומרים כימיים כמו: ריטלין שרק גורם לנזקים חריפים בילדים בסופו של דבר.
בעצם מערכת החינוך והבריאות מצאו את "הפתרון" שלהם, השתיקו את הילדים בכדורים, הכניעו אותם בכדי שישתלבו ב"מערכת הדוגמתית" שיצרנו אנו בעצמנו ואם נשים לב גם זה לא ממש עוזר כי הילדים נעשים פרועים יותר, אלימים אפילו.
מה שהילדים החדשים באו לעשות הוא בעצם לשנות את המוכר, לחדש, ללמד אותנו הבוגרים מהם, כמה דברים חדשים, שלצערי, אנו מסרבים ללמוד.
הקודים משתנים, הצרכים משתנים, ישנה התפתחות, אותם ילדים שנולדים כיום באים עם מערכת אמונות שונה ומשודרגת, באים עם ידע חדש על האנושות, באים עם תדר של "אהבה ללא תנאי", עם אינטליגנציה רוחנית מאוד גבוהה, מוכשרים, אם תביטו בעיניהם אפילו כתינוקות תראו שם את המבט "אני מבין, אני יודע", מבט מלא נוכחות וכוח.
טבע האדם הוא - פחד משינוי, אותם ילדים מאיימים לשינוי ואנו פוחדים, כולאים אותם בבתי ספר דוגמתיים עם תוכניות לימודים משעממות ומצפים מהם להסתגל, הגיע הזמן להתחיל לשאול אותם מה הם רוצים ללמוד, איך הם רוצים לבלות את שנות הלימודים, לתת להם בחירה ולא לכפות עליהם מסלולים שמזמן אבד עליהם הכלח.
דרוש ללמוד להקשיב יותר לילדים הללו, לשאול אותם מה רוצים, והם יודעים בדיוק מה הם רוצים, לתת להם להחליט בשביל עצמם, כיום גם תינוק בן שנתיים יודע מה הוא רוצה, נכון שאת הצרכים הבסיסיים שלו עלינו לספק אך מעבר לכך לתת להם להחליט לבד להפסיק לחשוב שאנחנו חכמים יותר, מבינים יותר, מנוסים יותר, כי האמת שזה לא נכון, מרביתנו לא ממש מאושרים, אז למה לגרום גם להם לאבד את הקשר עם עצמם? תנו להם להיות הם, סימכו עליהם יש להם חושים חדים הם יודעים מה הם רוצים ומה הם צריכים לעשות כדי להשיג את האושר שלהם.
אחד הכלים המדויקים בכדי לאבחן ילד שנולד, להבין את נפשו, ולקבל "הוראות הפעלה" ,שהרבה פעמים חסר כל כך להורים טריים, היא מפה אסטרולוגית אישית של הילד, כלי שיכול ללוות אותנו במסע שלנו לעולמו של הילד, וההתמודדות שלנו בגידולו.
האסטרולוגיה מאמינה כי לכל גורם במערכת הכוכבים יש השפעה על האדם בהתאם למפתו האישית הנבנית על פי תאריך לידה, שעת לידה ומיקום.
דרך מפה אסטרולוגית אישית נוכל לענות על שאלות רבות המציקות לנו, נוכל להבין את נפשו ונשמתו של הילד, המבנה הרגשי-נפשי שלו, צרכיו, כשרונותיו, איך הוא רואה אותנו - הוריו, מוריו או כל בעל סמכות אחרת, חבריו, אחיו ועוד.
מפה אישית הינה כלי נוסף דרכו ניתן יהיה להגיע לנשמת הילדים בכדי לכוונם לפוטנציאל האמיתי הטמון בהם, להבין את המגבלות והכשרונות בכדי לעודדם להגשמה אישית וחברתית שתגרום להם להביע את אישיותם המיוחדת והיחידה ולא רק הגשמה לשם צרכי הסביבה.
לשם הדגמה: באסטרולוגיה אנו מאבחנים בין ארבע יסודות: אש (טלה, אריה, קשת), אוויר (תאומים, בתולה, מאזניים), אדמה (שור, בתולה, גדי), מים (סרטן, עקרב, דגים), שלכל אחד מהיסודות מאפיינים אחרים.
ילד עם ריכוז גבוה של יסודות אש ואוויר במפתו עלול להיות מאוד אנרגטי, שובב, זקוק כל הזמן לתנועה ומרחב, ישתעמם מהר ויציק לסביבתו ללא הרף אם יצטרך לשהות במסגרת חונקת הרבה זמן, ילד כזה עלול גם להיות מאובחן כהיפר אקטיבי במקרים קיצוניים או בעיה של קשיי ריכוז, כאשר בעצם הילד זקוק להמון מרחב, עצמאות ואפיק כדי להוציא את האנרגיה העודפת כמו:ענף ספורט אליו הילד ימשך.
ילד עם ריכוז גבוה של יסוד המים, יהיה ילד רגיש במיוחד, קשרים משפחתיים חשובים לו מאוד, קשר עם ההורים במיוחד, לכן כל מילה שנאמרת, אווירת הבית, ישפיעו עליו מאוד וכל חייו יושתתו על כך, חשוב מאוד לחזק ילד כזה לתת לו להביע את רגשותיו בדרך יצירתית בה הוא יבחר כמו : ציור, פיסול, נגינה ועוד.
כמו כן, חשוב להבין שכל אחד מאיתנו מגיע עם מטען רגשי משלו , גם ההורים לא תמיד מבינים ויודעים איך לגשת לילד, גם להם פחדים ולבטים משלהם, כאן ניתן דרך מפה אסטרולוגית של ההורה בשילוב מפה אסטרולוגית של הילד לבדוק את הקודים במערכת היחסים, איך מושפעים כל הצדדים מהקשר, לבדוק איך ניתן להבין וע"י כך להקל על כל הצדדים.
לדוגמה: אם בת מזל קשת, המאופיין כמזל לא אינטימי, זקוק לחופש ומרחב אישי,וילד בן מזל שור, המאופיין כמזל תכליתי, שורשי, זקוק להמון מגע ופיסיות, לכאורה שני ניגודים, בבדיקה התברר שלאם היה קשה מאוד עם הילד שדרש כל הזמן את תשומת ליבה, זעק שעזבה אותו לרגע ועברה לחדר אחר, שכידוע צריך את האם פיסית לידו, האם המתוסכלת לא ידעה מה לעשות עם בנה, הצורך שלה למעט חופש נלקח לגמרי, המלצתי היתה לתת לילד להרגיש אותה, להיות לידו, לגעת בו הרבה, כשמתרחקת - לתת לו משהו פיסי של האם בו הילד יגע וישחק, כמו כן להבין שהקצב שלו שונה לגמרי משלה, בא ללמד אותה אינטימיות, פיסיות, מגע, חיבור למזון נכון, סבלנות, נתינה ועוד, מה שלאם היה קשה לקבל.
מאת: סיגל אליהו
מיהו ילדך? מה הם צרכיו? מה מניע אותו? מה חסר לו ומה קיבל בשפע מהיקום? מה תפקידך בחייו? כיצד לתקשר איתו תוך כדי שיתוף פעולה הדדי? כיצד ליצור הרמוניה פנימית בתוכו שתלווה אותו למשך חייו הבוגרים?
בתקופה זו בה הילדים החדשים מפגינים מערכת חדשה וחריגה של מאפיינים פסיכולוגיים, מה שמכריח אותנו לשנות את אופן ההתייחסות לילדים על מנת לסייע להם להשיג איזון והרמוניה בחייהם ולעזור להם להימנע מתסכול.
כולנו ערים לקשיים במערכת החינוך, ערים לתופעות הקשות בהם מאבחנים את ילדנו, כמו: היפר אקטיביות, קשיי למידה וריכוז ועוד.
אנו שמים לב שהתופעות מתפשטות וכיום אחוז ניכר מהילדים מאובחן בתסמין זה או אחר, לצערנו, בנוסף לזאת מלעיטים את הילדים בחומרים כימיים כמו: ריטלין שרק גורם לנזקים חריפים בילדים בסופו של דבר.
בעצם מערכת החינוך והבריאות מצאו את "הפתרון" שלהם, השתיקו את הילדים בכדורים, הכניעו אותם בכדי שישתלבו ב"מערכת הדוגמתית" שיצרנו אנו בעצמנו ואם נשים לב גם זה לא ממש עוזר כי הילדים נעשים פרועים יותר, אלימים אפילו.
מה שהילדים החדשים באו לעשות הוא בעצם לשנות את המוכר, לחדש, ללמד אותנו הבוגרים מהם, כמה דברים חדשים, שלצערי, אנו מסרבים ללמוד.
הקודים משתנים, הצרכים משתנים, ישנה התפתחות, אותם ילדים שנולדים כיום באים עם מערכת אמונות שונה ומשודרגת, באים עם ידע חדש על האנושות, באים עם תדר של "אהבה ללא תנאי", עם אינטליגנציה רוחנית מאוד גבוהה, מוכשרים, אם תביטו בעיניהם אפילו כתינוקות תראו שם את המבט "אני מבין, אני יודע", מבט מלא נוכחות וכוח.
טבע האדם הוא - פחד משינוי, אותם ילדים מאיימים לשינוי ואנו פוחדים, כולאים אותם בבתי ספר דוגמתיים עם תוכניות לימודים משעממות ומצפים מהם להסתגל, הגיע הזמן להתחיל לשאול אותם מה הם רוצים ללמוד, איך הם רוצים לבלות את שנות הלימודים, לתת להם בחירה ולא לכפות עליהם מסלולים שמזמן אבד עליהם הכלח.
דרוש ללמוד להקשיב יותר לילדים הללו, לשאול אותם מה רוצים, והם יודעים בדיוק מה הם רוצים, לתת להם להחליט בשביל עצמם, כיום גם תינוק בן שנתיים יודע מה הוא רוצה, נכון שאת הצרכים הבסיסיים שלו עלינו לספק אך מעבר לכך לתת להם להחליט לבד להפסיק לחשוב שאנחנו חכמים יותר, מבינים יותר, מנוסים יותר, כי האמת שזה לא נכון, מרביתנו לא ממש מאושרים, אז למה לגרום גם להם לאבד את הקשר עם עצמם? תנו להם להיות הם, סימכו עליהם יש להם חושים חדים הם יודעים מה הם רוצים ומה הם צריכים לעשות כדי להשיג את האושר שלהם.
אחד הכלים המדויקים בכדי לאבחן ילד שנולד, להבין את נפשו, ולקבל "הוראות הפעלה" ,שהרבה פעמים חסר כל כך להורים טריים, היא מפה אסטרולוגית אישית של הילד, כלי שיכול ללוות אותנו במסע שלנו לעולמו של הילד, וההתמודדות שלנו בגידולו.
האסטרולוגיה מאמינה כי לכל גורם במערכת הכוכבים יש השפעה על האדם בהתאם למפתו האישית הנבנית על פי תאריך לידה, שעת לידה ומיקום.
דרך מפה אסטרולוגית אישית נוכל לענות על שאלות רבות המציקות לנו, נוכל להבין את נפשו ונשמתו של הילד, המבנה הרגשי-נפשי שלו, צרכיו, כשרונותיו, איך הוא רואה אותנו - הוריו, מוריו או כל בעל סמכות אחרת, חבריו, אחיו ועוד.
מפה אישית הינה כלי נוסף דרכו ניתן יהיה להגיע לנשמת הילדים בכדי לכוונם לפוטנציאל האמיתי הטמון בהם, להבין את המגבלות והכשרונות בכדי לעודדם להגשמה אישית וחברתית שתגרום להם להביע את אישיותם המיוחדת והיחידה ולא רק הגשמה לשם צרכי הסביבה.
לשם הדגמה: באסטרולוגיה אנו מאבחנים בין ארבע יסודות: אש (טלה, אריה, קשת), אוויר (תאומים, בתולה, מאזניים), אדמה (שור, בתולה, גדי), מים (סרטן, עקרב, דגים), שלכל אחד מהיסודות מאפיינים אחרים.
ילד עם ריכוז גבוה של יסודות אש ואוויר במפתו עלול להיות מאוד אנרגטי, שובב, זקוק כל הזמן לתנועה ומרחב, ישתעמם מהר ויציק לסביבתו ללא הרף אם יצטרך לשהות במסגרת חונקת הרבה זמן, ילד כזה עלול גם להיות מאובחן כהיפר אקטיבי במקרים קיצוניים או בעיה של קשיי ריכוז, כאשר בעצם הילד זקוק להמון מרחב, עצמאות ואפיק כדי להוציא את האנרגיה העודפת כמו:ענף ספורט אליו הילד ימשך.
ילד עם ריכוז גבוה של יסוד המים, יהיה ילד רגיש במיוחד, קשרים משפחתיים חשובים לו מאוד, קשר עם ההורים במיוחד, לכן כל מילה שנאמרת, אווירת הבית, ישפיעו עליו מאוד וכל חייו יושתתו על כך, חשוב מאוד לחזק ילד כזה לתת לו להביע את רגשותיו בדרך יצירתית בה הוא יבחר כמו : ציור, פיסול, נגינה ועוד.
כמו כן, חשוב להבין שכל אחד מאיתנו מגיע עם מטען רגשי משלו , גם ההורים לא תמיד מבינים ויודעים איך לגשת לילד, גם להם פחדים ולבטים משלהם, כאן ניתן דרך מפה אסטרולוגית של ההורה בשילוב מפה אסטרולוגית של הילד לבדוק את הקודים במערכת היחסים, איך מושפעים כל הצדדים מהקשר, לבדוק איך ניתן להבין וע"י כך להקל על כל הצדדים.
לדוגמה: אם בת מזל קשת, המאופיין כמזל לא אינטימי, זקוק לחופש ומרחב אישי,וילד בן מזל שור, המאופיין כמזל תכליתי, שורשי, זקוק להמון מגע ופיסיות, לכאורה שני ניגודים, בבדיקה התברר שלאם היה קשה מאוד עם הילד שדרש כל הזמן את תשומת ליבה, זעק שעזבה אותו לרגע ועברה לחדר אחר, שכידוע צריך את האם פיסית לידו, האם המתוסכלת לא ידעה מה לעשות עם בנה, הצורך שלה למעט חופש נלקח לגמרי, המלצתי היתה לתת לילד להרגיש אותה, להיות לידו, לגעת בו הרבה, כשמתרחקת - לתת לו משהו פיסי של האם בו הילד יגע וישחק, כמו כן להבין שהקצב שלו שונה לגמרי משלה, בא ללמד אותה אינטימיות, פיסיות, מגע, חיבור למזון נכון, סבלנות, נתינה ועוד, מה שלאם היה קשה לקבל.
סיגל אליהו-אסטרולוגית,קוראת בקלפי טארות,מטפלת בשיטת הניאופסיכולוגיה-
מתמחה בייעוצים אישיים/זוגיות/להורים,קורסים מקצועיים,מרצה,אירועים פרטיים ועיסקיים:מסיבות רווקות,ימי הולדת,ימי כיף וגיבוש ועוד
אתר אישי - http://www.astrosigal.com
מתמחה בייעוצים אישיים/זוגיות/להורים,קורסים מקצועיים,מרצה,אירועים פרטיים ועיסקיים:מסיבות רווקות,ימי הולדת,ימי כיף וגיבוש ועוד
אתר אישי - http://www.astrosigal.com