יוטיוב (Youtube.com), הינו אתר המאפשר העלאת והצגת סרטוני וידיאו, בחינם, ומושך אליו גולשים וצופים רבים. באמצעות האתר יש באפשרותכם לשווק את העסק והאתר שלכם ולגרום לצופים וגולשים רבים להפוך ללקוחות. מאמר זה סוקר במספר צעדים פשוטים את אופן השימוש ביוטיוב ככלי למינוף העסק שלכם.
1. העלו סרטוני וידיאו ויראליים ואיכותיים
אם עץ נופל ביער ואף אחד לא רואה אותו – הוא לא עשה רעש!
אותו דבר נכון גם לגבי הסרט שלכם: אתם יכולים להשקיע בו מאמצים מרובים של זמן וכסף, להעלות אותו ליוטיוב, אבל אם אף אחד לא יראה אותו, כל המאמץ ירד לטימיון וההזדמנות לקידום העסק שלכם באמצעות וידיאו.
סרטוני הוידיאו המוצלחים ביוטיוב הם אלו אשר מביאים תועלת לצופים בהם, מספרים להם טיפים וסודות, מלמדים אותה טכניקה חדשה וכדומה. סרטוני הוידיאו המוצלחים ביותר הם הסרטונים הויראליים – סרטונים קלילים ומשעשעים אשר מועברים בין צופים, חברים, עמיתים ומשפחה מתוכן רצון לשתף. היתרון הבולט בוידיאו ויראלי הוא קידומו הנעשה ע"י הצופים ולא ע"י יוצר הסרט. קידום מסוג זה איכותי יותר, כיוון והוא מגיע מאנשים המוכרים לצופה. בנוסף, קידום ע"י הצופים מתבצע במהירות רבה יותר.
2. הוסיפו את כתובת האתר והלוגו
השם, הלוגו וכתובת אתר האינטרנט שלכם הם הכלים החשובים ביותר שלכם למיתוג העסק. חובה עליכם להציג אותם, בגאווה, בכל הזמנות אפשרית. זוהי גם הסיבה שאתם חייבים לכלול אותם בכל סרטוני הוידיאו שלכם.
אתם יכולים להציג אותם בתחילת הסרט או בסופו, או בשניהם. המצב האידיאלי הוא להציג את הלוגו והשם או כתובת האתר לאורך כל הסרט, למשל באחת הפינות. אבל, אם הדבר לא מתאפשר, למשל מסיבות של עיצוב או סיבות טכניות, הצגת המיתוג בתחילת ובסופו של הסרט יעשו את העבודה.
3. תעשו את זה קצר, מהיר ולעניין
האורך כן קובע! תעשו את זה קצר, מספר דקות, לא יותר. תחשבו על סרטון הוידיאו האחרון שראיתם...
דברו רק על נושא אחד ותתמקדו בו! אל תסטו לנושאים אחרים, זה מבלבל את הצופה. חושב להציג את הנושא בבהירות, במקצועיות ולכוון את הצופה לעבר המטרה – גלישה לאתר שלכם.
4. צרו עמוד פרופיל מעניין
צופים שיאהבו את הסרטונים שלכם יכנסו לעמוד הפרופיל שלכם בחיפוש אחר פרטים נוספים אודותכם כמו גם סרטונים נוספים.
5. אל תשכחו לקדם את הוידיאו שלכם
סרטוני הוידיאו שלכם צריכים צופים, אל תסמכו על הויראליות לבדה. גם אל תסמכו על העובדה שהצופים "פשוט" יגיעו לסרטון הוידיאו שלכם, אתם צריכים "למשוך" אותם אליו. אם הפרופיל שלכם ישעמם אותם, הם ינטשו אתכם כהרף עין.
6. תנו משהו גם למנועי החיפוש
אחת הדרכים בהם צופים מוצאים ומגיעים לסרטוני הוידיאו שלכם היא באמצעות חיפוש, הן בגוגל והן ביוטיוב עצמה. השתמשו בחוכמה בכותרת ובתיאור של הסרטון. שימו לב בעיקר למילות/תגיות החיפוש.
7. אל תשאירו את הוידיאו בודד
אמנם קטע וידיאו בודד יכול לעשות את העבודה לטווח המיידי, אך סדרה של סרטוני וידיאו או לפחות פרסום סרטונים באופן קבוע (פעם בשבוע למשל) תשאיר את הצופה עם טעם של ציפיה לעוד.
8. מתי לפרסם את הוידיאו שלך?
כמו במשלוח דיוור לרשימת התפוצה שלכם, גם בפרסום סרטון וידיאו ביוטיוב, התזמון משחק תפקיד חשוב. הזמן חשוב כיוון וישנם ימים ושעות בהם מספר הצופים נמוך. הזמן המועדף הוא לקראת סוף השבוע, חמישי בבוקר או בצהריים. תכננו את תהליך פרסום הוידיאו, קחו בחשבון זמן העלאת הקובץ, בעיות טכניות שיכולות לצוץ, ואל תשכחו לנסח תוכן שיווקי מנצח!
9. תגיבו, תגיבו, תגיבו
לכל סרטון וידיאו ניתן להוסיף תיאור המציג את תוכן הסרטון. אל תשכחו לנצל את ההזדמנות הזו והשאירו גם כאן את כתובת האתר והשם של העסק שלכם.
בנוסף, יוטיוב הינה זירה חברתית ולא עסקית ולכן חשוב לצפות ובעיקר להגיב על סרטוני וידיאו של משתמשים אחרים. כך תוכלו למשוך צופים לסרטוני הוידיאו שלכם.
בנוסף, יוטיוב מאפשר להגיב לא רק באמצעות הזנת טקסט, אלא גם באמצעות וידיאו. נצלו את האפשרות הזו לקידום העסק והמטרות שלכם, אך תזכרו להיות "חברתיים".
אומנם יוטיוב הוא אתר גדול ויש בו המון (המון!) סרטוני וידיאו,
אבל תמיד יש מקום לעוד, במיוחד אם הם טובים.
וכדי שאתם תמלאו את המקום הזה לפני שהמתחרים שלכם יעשו כן!
רון בן טאטא - יזם, מאפיין ויועץ לפעילות מקוונת וניידת @ronbentata