קורס הכנה לאודישין -סיכום שיעור 3- "אימפרוביזציות".
חזרה על עיקרי שיעור קודם-
אין להגיע לאודישן אם לא התקיימו כול התנאים הבאים.
*ערכתם תחקיר על ההפקה.
*בידכם תשובות מנוסחות היטב לשאלות הצפויות מהבמאי.(מה הניסיון, מה אתם עושים בימים אלו, מה דעתכם על המחזה, מדוע אתם מעוניינים להשתתף)
*התלבשתם במקצועיות.
*בתיקכם קורות חיים ותמונת פנים בניילון.
*מונולוג דרמטי וקומי בשליטה.
זכרו כי שלושים השניות הראשונות באודישן הן הזמן בו דעת הבוחנים נחרצת. היו מודעים כי ההליכה לבמה והצגת פרטים אישיים הם חלק משלושים שניות אלו.
* בזמן ההמתנה לאודישן הימנעו משיחות עם מתמודדים אחרים, הימנעו מהשוואה למתמודדים אחרים. יש יפים מכם, רזים מכם מפורסמים מכם. זכרו כי אתם ייחודיים והראו לבוחן את הייחודי שבכם.
עיקרי השיעור
*הקשבה לבמאי -הקשיבו בריכוז, שדרו לבמאי כי אתם חומר בידו.
*לאחר הקשבה לבמאי יש לברר לעצמנו את הדברים הבאים.
מה הסיטואציה.
מה מערכת היחסים בין הדמויות.- רמת האינטימיות ביני לבין הפרטנר.
מה המטרה שלי
איפה אנחנו נמצאים- מקום.
מה קרה קודם.
במידה ואחד מהפרטים חסרים או לא ברורים יש לשאול את הבמאי.
*לשים לב להוראות בימאי.להקשיב להוראות ולהבינן.לא למהר לבצע.
לדוגמא תרגיל אודישן שערכנו בכיתה בה התבקשתם להשתתף באיפרוויזציה בה אתם משחקים עורך דין מוסרי.אין צורך לשחק עורך דין אלא לעשות פעולות ולהשתמש במילים שמעידות על רמת מוסריות גבוהה.
*לא לשחק דמות.
*הבנת המטרה- לפני שמתחילים , לחשוב ולהחליט מה אני רוצה להשיג. מה המטרה שלי. להתרכז במטרה אחת ולא להתפזר.
דוגמא מתרגיל בכיתה בו נתבקשתם לבקש עט מהפרטנר.
מאיה הציבה לה למטרה "רישום של מספר טלפון דחוף" אודישן האימפרוביזציה שלה היה מגוון ומוצלח כיוון שברגע שמאמצי קבלת העט נכשלו היא עברה לבקש אודם מהפרטנר.
*לפעול ולא לדבר.-פה הרחבנו בכיתה בעניין ההבדל בין פעולות למילים. השתמשו כמה שיותר בפעולות. צמצמו במילים, הימנעו מפטפטת.
*מילים שמעלות רגש- אני מפחד, עזור לי, אני אוהב.
*להעתיק מסרט שראינו.
*לא לפחד לסיים. להעדיף לסיים מאשר להיגרר לפטפטת.
*לא לחסום פרטנר.
*שמרו על קשר עיין עם הבוחן.
*בסיום האודישן הודו לבמאי על ההזדמנות. היו אדיבים נעימים, מקצוענים וצנועים. הימנעו מפטפטת ומרכילות.
* המתינו עם שיחת הטלפון לחברה ולאימא עד עזיבת הבניין בו בוצע האודישן.
הכותבת מיכל אקרמן היא מחזאית ומורה לכתיבה דרמטית,העובדת בשיתוף פעולה עם השחקן יונתן צ''רצ''י. השניים מעבירים סדנאות "על במות החיים", סדנאות משחק בשילוב
מיכל אקרמן- מחזאית ומורה לכתיבה דרמטית
חזרה על עיקרי שיעור קודם-
אין להגיע לאודישן אם לא התקיימו כול התנאים הבאים.
*ערכתם תחקיר על ההפקה.
*בידכם תשובות מנוסחות היטב לשאלות הצפויות מהבמאי.(מה הניסיון, מה אתם עושים בימים אלו, מה דעתכם על המחזה, מדוע אתם מעוניינים להשתתף)
*התלבשתם במקצועיות.
*בתיקכם קורות חיים ותמונת פנים בניילון.
*מונולוג דרמטי וקומי בשליטה.
זכרו כי שלושים השניות הראשונות באודישן הן הזמן בו דעת הבוחנים נחרצת. היו מודעים כי ההליכה לבמה והצגת פרטים אישיים הם חלק משלושים שניות אלו.
* בזמן ההמתנה לאודישן הימנעו משיחות עם מתמודדים אחרים, הימנעו מהשוואה למתמודדים אחרים. יש יפים מכם, רזים מכם מפורסמים מכם. זכרו כי אתם ייחודיים והראו לבוחן את הייחודי שבכם.
עיקרי השיעור
*הקשבה לבמאי -הקשיבו בריכוז, שדרו לבמאי כי אתם חומר בידו.
*לאחר הקשבה לבמאי יש לברר לעצמנו את הדברים הבאים.
מה הסיטואציה.
מה מערכת היחסים בין הדמויות.- רמת האינטימיות ביני לבין הפרטנר.
מה המטרה שלי
איפה אנחנו נמצאים- מקום.
מה קרה קודם.
במידה ואחד מהפרטים חסרים או לא ברורים יש לשאול את הבמאי.
*לשים לב להוראות בימאי.להקשיב להוראות ולהבינן.לא למהר לבצע.
לדוגמא תרגיל אודישן שערכנו בכיתה בה התבקשתם להשתתף באיפרוויזציה בה אתם משחקים עורך דין מוסרי.אין צורך לשחק עורך דין אלא לעשות פעולות ולהשתמש במילים שמעידות על רמת מוסריות גבוהה.
*לא לשחק דמות.
*הבנת המטרה- לפני שמתחילים , לחשוב ולהחליט מה אני רוצה להשיג. מה המטרה שלי. להתרכז במטרה אחת ולא להתפזר.
דוגמא מתרגיל בכיתה בו נתבקשתם לבקש עט מהפרטנר.
מאיה הציבה לה למטרה "רישום של מספר טלפון דחוף" אודישן האימפרוביזציה שלה היה מגוון ומוצלח כיוון שברגע שמאמצי קבלת העט נכשלו היא עברה לבקש אודם מהפרטנר.
*לפעול ולא לדבר.-פה הרחבנו בכיתה בעניין ההבדל בין פעולות למילים. השתמשו כמה שיותר בפעולות. צמצמו במילים, הימנעו מפטפטת.
*מילים שמעלות רגש- אני מפחד, עזור לי, אני אוהב.
*להעתיק מסרט שראינו.
*לא לפחד לסיים. להעדיף לסיים מאשר להיגרר לפטפטת.
*לא לחסום פרטנר.
*שמרו על קשר עיין עם הבוחן.
*בסיום האודישן הודו לבמאי על ההזדמנות. היו אדיבים נעימים, מקצוענים וצנועים. הימנעו מפטפטת ומרכילות.
* המתינו עם שיחת הטלפון לחברה ולאימא עד עזיבת הבניין בו בוצע האודישן.
הכותבת מיכל אקרמן היא מחזאית ומורה לכתיבה דרמטית,העובדת בשיתוף פעולה עם השחקן יונתן צ''רצ''י. השניים מעבירים סדנאות "על במות החיים", סדנאות משחק בשילוב
מיכל אקרמן- מחזאית ומורה לכתיבה דרמטית
מיכל אקרמן- מחזאית ומלווה אישית בתהליכי כתיבה.