עולם המשקלים והמאזניים התפתח רבות לאורך השנים, כדי להתאים עצמו לצרכי האדם, בעיקר בתחום המסחר. מצד אחד, פותחו מאזניים המסוגלים לאמוד משקל גם של חפץ קטן במיוחד ומצד שני פותחו מאזניים למדידה של חפצים, כלים וסחורות בעלי משקל עצום. האחרונים נקראים מאזני גשר.
ניסיתם פעם למדוד משקל של משאית?
או חשבתם כיצד בודקים משקל כזה? מסתבר שרבים וטובים חשבו על כך לפני שנים רבות ולכן המציאו את מאזני גשר, המיועדים בדיוק עבור העניין הזה. מאזני גשר משמשים בעיקר מפעלים שמשנעים סחורות כבדות, בעלי משאיות, עובדי נמלים וכל מקום שדורש עבודה עם משקל גבוה במיוחד, של כמה טונות.
מאזניים אלו מסוגלים למדוד משקל של משאית עד רמת הקילוגרם. רק לשם המחשה נציין כי משאית בעלת שתי עגלות ויותר יכולה להגיע עד משקל של 80 טונות. ומדוע יש צורך למדוד את משקלה של משאית כזו? כי כל קילוגרם חשוב כאן.
חשוב למדוד משקל כבד כמה שיותר פעמים
במפעלים ובנמלים חשוב לדעת על משקל של כל משאית בכניסה וביציאה, כדי לעקוב אחר שינוע הסחורה באופן מדויק. אבל משקל המשאית חשוב מסיבה נוספת: משקל כל כך גבוה משפיע על הכבישים בהם תיסע המשאית ועלול להזיק להם. לכן, חשוב לדעת כמה שוקלת המשאית לפני שתצא לדרך.
איך נראים מאזני גשר?
ישנם שני סוגים עיקריים של מאזניים לבדיקת משקל גדול: עיליים ושקועים. העיליים בנויים מעל האדמה, כשהגישה אליהם נעשית באמצעות רמפות. השקועים, כמתפרש משמם, נמצאים בתוך האדמה ולמעשה נראים כחלק מהכביש עצמו.
ומה עדיף? מאזני גשר עיליים לא דורשים חפירת בור מיוחד ונחשבים קלים יותר לניקוי, אך ידרשו משטח ישר גדול פי שלושה מהמאזניים עצמם. המאזניים השקועים מאפשרים בדיקת משקל קלה יותר (המשאית לא צריכה לעלות לגובה), אך קשה יותר לנקות או לתקן אותם.
בדיקת משקל בכל גודל
מאזני הגשר הנפוצים ביותר מגיעים באורך של תשעה מטרים, אך ישנם גם מאזניים באורך 18 מטרים, המתאימים אפילו לפול טריילרים. מאזני הגשר הגדולים ביותר בישראל נכון להיום הם באורך של 32 מטרים ויכולים להתאים - לפחות תיאורטית - למדידת משקל של כמה משאיות גם יחד.
ניסיתם פעם למדוד משקל של משאית?
או חשבתם כיצד בודקים משקל כזה? מסתבר שרבים וטובים חשבו על כך לפני שנים רבות ולכן המציאו את מאזני הגשר, המיועדים בדיוק עבור העניין הזה. מאזני גשר משמשים בעיקר מפעלים שמשנעים סחורות כבדות, בעלי משאיות, עובדי נמלים וכל מקום שדורש עבודה עם משקל גבוה במיוחד, של כמה טונות.
מאזניים אלו מסוגלים למדוד משקל של משאית עד רמת הקילוגרם. רק לשם המחשה נציין כי משאית בעלת שתי עגלות ויותר יכולה להגיע עד משקל של 80 טונות. ומדוע יש צורך למדוד את משקלה של משאית כזו? כי כל קילוגרם חשוב כאן.
חשוב למדוד משקל כבד כמה שיותר פעמים
במפעלים ובנמלים חשוב לדעת על משקל של כל משאית בכניסה וביציאה, כדי לעקוב אחר שינוע הסחורה באופן מדויק. אבל משקל המשאית חשוב מסיבה נוספת: משקל כל כך גבוה משפיע על הכבישים בהם תיסע המשאית ועלול להזיק להם. לכן, חשוב לדעת כמה שוקלת המשאית לפני שתצא לדרך.
איך נראים מאזני גשר?
ישנם שני סוגים עיקריים של מאזניים לבדיקת משקל גדול: עיליים ושקועים. העיליים בנויים מעל האדמה, כשהגישה אליהם נעשית באמצעות רמפות. השקועים, כמתפרש משמם, נמצאים בתוך האדמה ולמעשה נראים כחלק מהכביש עצמו.
ומה עדיף? מאזני גשר עיליים לא דורשים חפירת בור מיוחד ונחשבים קלים יותר לניקוי, אך ידרשו משטח ישר גדול פי שלושה מהמאזניים עצמם. המאזניים השקועים מאפשרים בדיקת משקל קלה יותר (המשאית לא צריכה לעלות לגובה), אך קשה יותר לנקות או לתקן אותם.
בדיקת משקל בכל גודל
מאזני הגשר הנפוצים ביותר מגיעים באורך של תשעה מטרים, אך ישנם גם מאזניים באורך 18 מטרים, המתאימים אפילו לפול טריילרים. מאזני הגשר הגדולים ביותר בישראל נכון להיום הם באורך של 32 מטרים ויכולים להתאים - לפחות תיאורטית - למדידת משקל של כמה משאיות גם יחד.