בשנה האחרונה אנו צופים בתהליך של כניסת עורכי דין ומשרדי עו"ד רבים למדיה החברתית. משרדים מקימים דפים בפייסבוק, עורכי דין נכנסים ופעילים בקבוצות בלינקדאין, ואף עוקבים ומצייצים בטוויטר. נראה כי גם העוסקים בתחום המשפט גילו את ערכן של הרשתות החברתיות בכל הקשור לפיתוח עסקי, שמירה על קשר עם לקוחות קיימים, וניהול קשר עם קולגות.
בפוסט מעניין שקראנו, של עו"ד אמריקאי בשם Kevin Okeefe, הוא מעלה מספר נקודות מעניינות לגבי השתלבות של עורכי דין ובעלי משרדי עו"ד במדיה החברתית. לדבריו, חשוב שנזכור שהמדיה החברתית היא לא "פתרון קסם", ולא מתאימה לכל תחום עיסוק. מי שנכנס לפעילות במדיה החברתית צריך ללמוד אותה היטב, ולהכיר את העקרונות העומדים מאחורי שימוש בכלים כמו פייסבוק, טוויטר, לינקדאין בלוגים ועוד. קווין ממשיך וכותב כי העקרונות המנחים ודרכי הפעולה בכל הנוגע לפיתוח עסקי במקצוע ב-15 השנים האחרונות, ואולי אף ב-150 השנים האחרונות, לא באמת השתנו, מדובר באותו פיתוח עסקי מסורתי לאורך השנים, גם כיום בעידן ה-web 2.0. להלן התייחסותו לעקרונות המנחים: תקשורת עם הלקוחות: לפני 15 שנה האינטרנט שינה את הדרך בה אנחנו מתקשרים זה עם זה. כמו האינטרנט עצמו, גם המדיה החברתית באופן ספציפי, לא נועדו כדי לפאר את עצמנו (עורכי הדין), אלא לתקשר עם לקוחות, להקשיב, ולספק ערך על ידי מתן מענה לצרכים של אחרים. אותה תקשורת מסורתית שתמיד הייתה עם הלקוחות, "בשינוי אדרת". חיבור ללקוחות: לפני 15 שנה החיבור לאינטרנט אפשר לנו להתחבר לאנשים ומקורות ידע מהר יותר מבעבר. עורכי דין מאז ומתמיד מבצעים נטוורקינג בקהל היעד שלהם- לקוחות, לקוחות פוטנציאליים, מקורות שמפנים ללקוחות, וגורמים משפיעים על כל אלה. האינטרנט, וכחלק ממנו- המדיה החברתית, פשוט מגדילים את טווח ההזדמנויות לנטוורקינג. חיבור לקהילה: עורכי דין הם "יצורים" חברתיים. אנחנו מתחברים לבעלי תחומי עניין דומים לשלנו, אנחנו מחליפים מידע, מדריכים זה את זה, מפנים לקוחות מאחד לאחר, נשענים זה על זה. החיבור לקהילה תמיד היה קיים. האינטרנט, והרשתות החברתיות בפרט, מאפשרים לנו להגיע בקלות רבה יותר לבעלי תחומי עניין דומים לשלנו. לאחר קריאת המאמר, הגענו למסקנה שונה מזו שהכותב הגיע אליה. בעוד שהוא טוען שכמעט כלום לא השתנה ב-150 השנים האחרונות, אנחנו טוענים שהשינוי המשמעותי בעקרונות המפתח שהוא מציין התרחשו עם כניסת המדיה החברתית לרשת. בעזרת הרשת החברתית קל לנו יותר לתקשר, להתחבר, למצוא תחומי עניין משותפים, למתג את עצמנו ואת העסק שלנו. כמובן, שעלינו לעשות זאת בחוכמה וכלל לא בטוח שכל זירה במדיה החברתית מתאימה לכל אחד. את הכניסה לפעילות במדיה החברתית יש לבצע באופן הדרגתי ומחושב, לאחר חשיבה ומחקר, הכרת המתחרים, בניית אסטרטגיה. העקרונות המנחים אמנם לא השתנו לאורך השנים, אך דרכי המימוש שלהם התפתחו באופן משמעותי, התפתחות חיובית ללא ספק. לקריאת הפוסט המלא: http://tinyurl.com/38p3kleלאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.