תר המשרות CarrerBuilder פרסם מאמר קצר על הדרכים לגיוס עובדים באינטרנט וברשתות חברתיות כגון לינקדאין, פייסבוק, טוויטר ועוד.
1. הגדירו היעדים:
כמו בכל יוזמה עסקית, הגדרת אסטרטגיה לפני שצוללים לגיוס ברשתות חברתיות הינו קריטי להצלחה. לכן השלב הראשון הינו להגדיר מה אתם רוצים להשיג בשימוש במדיה חברתית לגיוס עובדים.
2. שלטו ברשת אחת:
הכמות הגבוה של הכלים ל גיוס עובדים במדיה חברתית יכולה לתסכל לא מעט ארגונים שרוצים להשתמש בבת אחת בכולם. לכן ביחרו להתחיל במדיה הרלוונטית ביותר עבורכם והפכו לאומנים בשימוש בה – זה יכול להיות גיוס בלינקדאין, בניית עמוד חברה בפייסבוק, חשבון בטוויטר, או ניהול בלוג מקצועי. רק לאחר מכן – עברו לפלטפורמות נוספות
3. נהלו את מיתוג המעסיק של הארגון שלכם ברשת:
מדיה חברתית מבוססת על שיחה מפה לאוזן. מנפו את הפרופיל שלכם באינטרנט, כדי להציג את היתרונות הייחודיים של העבודה בחברה שלך, קדמו את ההכרה והפרסים שהחברה שלכם קיבלה ופרסמו סיפורי הצלחה של העובדים שלכם.
4. צרו חווית משתמש מצוינת:
מדיה חברתית בנויה על יצירת דיאלוג פתוח ובניית יחסים עם אחרים. דאגו ליצור מרחב שבו העובדים הקיימים והעובדים הפוטנציאליים יכולים לתקשר בניהם. שתפו במרחב הזה בסיפורי הצלחה על עבודה בארגון – והגיבו לשאלות של מחפשי עבודה.
5. הקשיבו, למדו, וצרו מחויבות:
הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות ברשתות הוא להקשיב לקהל שלך – הן מה הם אומרים לך והן מה שהם אומרים עלייך. אל תפחדו להגיב: אין דרך טובה יותר מזה כדי לבנות אמון עם הקהילה שלך.
6 קדמו משרות ספציפיות:
אל תסתפקו בלפרסם ברשתות החברתיות את כל המשרות שלכם. קחו צעד קדימה וספקו למועמדים שלכם מידע ייחודי על התפקיד, האתגרים, סביבת העבודה והחברה עצמה. עזרו למועמדים להבין מדוע החברה שלכם היא המקום הנכון ביותר עבורם.
7. השתמשו באמצעים חזותיים כדי לעורר:
שלבו תמונות וסרטוני וידאו בעמודים של החברה ברשתות השונות ובעמודים הפרטיים שלכם. אמצעים ויזואליים יעזרו לכם לקבל את תשומת הלב של הקהל הרלוונטי לכם ויעזור לכם לבלוט על פני האחרים.
8. קדמו את המיקום שלכם ברשת:
בניית הנוכחות של החברה שלכם באתרי מדיה חברתית יקדם בצורה משמעותית את היכולת של המועמדים למצוא אותכם במנועי החיפוש וברשתות החברתיות ויקדמו את המשרות שלכם לכלל המשתמשים באינטרנט. דאגו להתשמש במילות מפתח רלוונטיות לחברה שלכם בכדי שמחפשי עבודה בתחום ימצאו אתכם בקלות רבה.
9. התכוננו לשינויים:
היו גמישים לשינוי. הכלים לגיוס עובדים באינטרט ובמדיה חברתית מתפתחים כל הזמן. דאגו לעקוב אחר אתרים חדשים ואל תפחדו לבדוק את המים ולהתנסות בפתרונות החדשים לגיוס עובדים.
10. קדמו את המיתוג שלכם:
קדמו את הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות השונות באינטרנט. הוסיפו קישורים באתר החברה שלכם, הוסיפו אותם בחתימה הדוא"ל שאתם שולחים החוצה, הדגישו אותם הנוכחות שלכם ברשת בכל קמפיין שיווק, ואף שילחו קישורים לחברים ואוהדים שלכם ברשת.
יעקב רוזן הינו המנכ"ל והבעלים של חברת גלובוס גיוס גלובאלי – המייצגת באופן בלעדי את חברת Antal International – אחת החברות המובילות בעולם גיוס והשמת הבכירים (Executive Search) וההד-הנטינג (Head Hunting) עם הקמת הסניף המקומי של Antal, ולאחר הכשרה מקיפה בחו"ל, מלווה יעקב ארגונים בגיוס עובדים בחו"ל ובניהול תהליכי הד הנטינג –( Head Hunting) בישראל. יעקב מביא איתו 15 שנות ניסיון בניהול ועבודה בתחומי התפעול, יצור ושרשרת אספקה בארגונים כגון אינטל, HP-Indigo, אלתא ועוד. ליצירת קשר עם יעקב:מייל: yrozen@antal.com