פרוייקט האורך זמן, מבוצעים בו שינויים והסכום ההתחלתי יכול להשתנות. לכן חשוב לבדוק מס' דברים בסיסיים. 1. ותק של החברה - האם המשפץ הוא עם אפס קילומטראז' שמתגלח על זקנו של הלקוח, חברה עם ותק שורדת בגלל אמינות, שירות ואיכות כי " אי אפשר לשקר את כולם כל הזמן". 2. מקום - האם זהו שיפוצניק עם טלפון סלולרי שקיבל את הכסף ובטעות הטלפון שלו נותק ולא ניתן לאתר אותו או שזו חברה עם משרד שקיים זמן רב ויש בו מס' לא מבוטל של עובדים. 3. עובדי שטח - האם יש לחברה מס' צוותים בתחומים שונים ומנהל עבודה בעל ידע בתחום או שזהו שיפוצניק שליקט מס' עובדים מזדמנים "משוק העבדים" בתחנה המרכזית. 4. המלצות - האם השיפוצניק יודע להגיד לך תשאל עליי, רק שאין את מי לשאול או שזו חברה המציגה כמות רצינית של מכתבי המלצה עם כתובות וטלפונים של אנשים קיימים הכוללים צילומי מטבחים ועוד.. 5. ציוד - האם הציוד של השיפוצניק הוא מברשת, פטיש וקערה בשביל הגבס או שזו חברה עם מס' רכבים וציוד טכנולוגי מתקדם שעובדיה יודעים לתפעל כנדרש. 6. חומרים - האם השיפוצניק צריך כסף ממך לקנות חומרים, כי אחרת אין לו כסף לחומרים ואז הוא קונה את הזול והפשוט ביותר או שזו חברה עם מחסן מלאים ורוכשת חומרים עם תו תקן. 7. תשלום - האם השיפוצניק רוצה כסף לפני הכל כדי לקנות חומרים, מה שאומר שכל פעם הוא יעצור את העבודה אם הוא לא מקבל כסף, כי אין לו את האמצעים לקנות חומרים נוספים, או שזו חברה עם תנאי תשלום מוגדרים וברורים שהם מאוד הוגנים ובטוחים עבור הלקוח. 8. ביטוח - חשבת מה יקרה אם הפועל ייפצע בדירה והשיפוצניק יתנער מאחריות ומי ישלם? "בנון ישלם" חברה שעובדת בתחום השיפוצים מבטחת את עצמה. 9. זמנים - פעם שיפוצניק היה צריך להגיע לבית הלקוח כדי לראות את הבית ולתת הצעת מחיר והם קבעו ב - 12:00 בצהריים והשיפוצניק שהגיע מנתניה עד לר"ג איחר בשעה והגיע ב - 13:00 .הלקוח אמר לשיפוצניק: "אתה אדם נחמד אבל לא הייתי רוצה שתשפץ לי את הדירה, אם אתה מאחר לפגישה, בטוח שתאחר במועד סיום הפרוייקט ולכן בוא נפרד כידידים, קח 100 ש"ח עבור הזמן והדלק" וכך הלקוח ניפרד מהשיפוצניק עם מוסר השכל גדול לחיים. ציר הזמן של שיפוצניק עובד אחרת, חברת שיפוצים עם בעלי תפקידים שונים ועמידה בלו"ז היא צורך בסיסי לקיומה של חברה. 10. שירות לאורך זמן - המדינה הפסיקה להיות מדינה של "ערוץ (תקשורת) אחד" וישנן מגוון של אפשרויות תקשורת ועם הזמן מחליפים חברת תקשורת, מחליפים מס', מחליפים כתובת ונדרש תחקיר מקיף שלא היה מבייש את "עובדה" כדי לאתר את האדם המבצע.לאחר שאיתרנו אותו, האם לדעתך הוא יזכור אותך כלקוח? וגם אם יזכור- האם הוא לא יתנער מאחריות ואם כבר ייקח אחריות-האם אכן יבוא לתקן? -ידוע שמאז חורבן בית המקדש למי ניתנה הנבואה? חברה עם ותק,מחלקת שירות ללקוחות, הנותנת תעודת אחריות ומתקנת כנדרש יכולה להקל על החיים ולמנוע סבל מיותר שמתחיל בהתקשרות לא נכונה.