דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להצמיח עסק אל תוך האינטרנט. 

מאת    [ 09/05/2007 ]

מילים במאמר: 1041   [ נצפה 2349 פעמים ]

להצמיח עסק אל תוך האינטרנט. קידום ושיווק העסק בסביבת האינטרנט הדינמית. מאת: צחי צימט לקוחות נוטים לחשוב כי מיד עם הקמת האתר יסתיימו הדאגות ויחל עידן חדש, אך סביבת האינטרנט עמוסה באתרים מקצועיים גם בנישה המקצועית שלהם. נכון שלכל אתר יש את האופי והעיצוב הייחודי לו אבל זה לא יהיה יתרון אם האתר יהיה בדף האלף שבעים ושתיים של תוצאות החיפוש, לתוך זה משתלב עניין ייחוד התוכן ואופי הכתיבה, חווית המידע אותה כל בעל אתר חייב להעניק לגולשיו ומה הקשר לקידום? עוד כמה פיסקאות הכל יהיה ברור. במה בעצם שונה אתר מכל פרסום אחר שתעשו? נניח ופרסמתם מודעה בעיתון, הרי לא תצטרכו לשווק את המודעה עצמה...ובאינטרנט בגלל הצפיפות הרבה אתם בהחלט תדרשו לשווק את אתרכם, זהו השוני המרכזי שייסע לכם בהבנת מדיית האינטרנט כמדיה פרסומית. הפרסום באינטרנט מאוד דינמי ומחייב שימוש בכלים קריאייטיביים נכונים כדי למשוך את הגולש להתייחס אלינו בראש ובראשונה ומכאן אל מסע השכנוע שלנו מול הגולש. ראשית צריך כאמור לעניין את הגולש להתייחס אלינו ולקבל את תשומת ליבו וזה לאחר שאותו גולש פתח את המחשב קיבל גל של דואר זבל וביקר במספרים אתרים שהמליצו לו עליהם חברים ומשפחה. כדאי להתעכב לרגע על הדינמיקה של הגולש עם חווית הגלישה ולהן מספר טיפים איך לשכנע את הגולש להתייחס אלינו: רושם ראשוני הוא החשוב מכל ובדיוק כמו שלא נגיע לפגישת עבודה עם זיפים או בלבוש מרושל יש לתת את מירב תשומת הלב לחוויה החזותית – אתר מעוצב הוא קבלת פנים נעימה ומרעננת לגולש הפוגש באתרנו בפעם הראשונה. עוד נקודת מגע חשובה עם הלקוח זה הטקסטים באתר ובשלב הראשון בעיקר הכותרות כי זה מה שכולנו קוראים, חישבו על קריאה של עיתון ומה בעצם אנחנו עושים עד שאנחנו נעצרים על כתבה, אנחנו מסתכלים על תמונות וקוראים כותרות. תמונות שווה אלף מילים – לכן חשוב מאוד לשלב באתר תמונות חוותיות כדי להעניק ערך מוסף לאתר שלכם, רצוי מאוד להשתמש בתמונות אמיתיות להיכרות טובה יותר נניח והעסק שלנו הוא חנות למוצרי ספא, חובה עלינו לצלם את "הבית שלנו" ולא איזה תמונה מוכנה מתוך מאגר תמונות, לפעמים תגלו שגם המתחרה שלכם קנה את אותה תמונה מאותו מאגר. ואם כבר בתמונות עסקינן מומלץ בהחלט לשלב את תמונת בעל העסק על אחת כמה וכמה עם הוא יועץ או איש מקצוע ואם כבר תמונה אז גם חיוך לא יזיק. תכנים וטקסטים באתר – זוהי דילמה שאנו עומדים בה לא פעם וזה עומס הטקסטים באתר מצד אחד כמה שיותר הגולש ידע יותר אך האם זה לא יוציא לא את החשק ומצד שני חסכנות במילים היא גם לא מומלצת שכן מעט פירוט עלול להעניק לאותו אתר עננה של חוסר מקצועיות או חפיפניקיות. אין לי תשובה חד משמעית לכמות הטקסט אבל שווה להעזר בכותב מקצועי (קופירייטר) ובראש ובראשונה לחשוב טוב מה רוצים לומר, טקסט הוא כמו שיחה ולכן גם במקרה שאתם הם הכותבים – תכתבו כמו שאתם מדברים בטון שנעים לכם לשמוע. טקסט באתר זה שיחה, הציגו עצמכם כראוי, הקפידו לעניין ואל תשמשו במילים מפוצצות כי פשטות טקסטים הם חלק מהבנת המסר הכללי ורוח האתר. לרענן לרענן לרענן – הקפידו לעדכן ולחדש באתרכם אחרי שהאתר מלא בתכנים, נראה טוב וגר ברשת כמה זמן חשוב מאוד להקפיד לרענן אותו מידי פעם ברמת התכנים, תמונות וכל דבר אחר שיסייע לגולש להעדיף אתכם על המתחרים שלכם. הבעייה המרכזית של בעלי אתרים אותם אני פוגש מידי יום בעבודתי זה "שגר ושכח" בכל הנוגע לאתר וזאת טעות – חייבים להשקות ולטפח את האתר כדי שיצמח ויגדל כי גם נפח הדפים באתר יסייע לנו בהמשך. והקדמה לסעיף הבא – במסגרת מהפכת התקשורת לא פעם אנחנו מחליפים טלפונים אז גם אותם עדכנו באתר, אף אחד לא אמור לחפש אתכם בטח לא לקוח שיש לו מליון אלטרנטיבות. תנו סיבה להרים אליכם טלפון או לפחות להשאיר פרטים נקודת הסיום של המבקר באתר צריכה להיות הנקודה בה הוא אומר לעצמו "אוקיי, יש לי פה עסק אם מישהו שאני רוצה לעבוד איתו או לפחות לקיים איתו פגישת גישוש ראשונית". הקפידו על פרטים מלאים של יצירת קשר, כולל טלפונים נייחים, כתובת מלאה אני מקפיד להתעכב על זה מכיוון שרוח האינטרנט הביאה עימה גם לא מעט שרלטנים שנחמד להם להסתתר מאחורי תיבת דואר או להחליף סלולרי כל יומיים, תנו לגולש את כל הסיבות לבטוח בכם, לאחר שנוצר אמון תנו לו סיבה להתקשר, תנו לו "משהו לקחת" – הנחה למגיעים מהאתר, תשורה למי שמשאיר פרטים, מבצעים, הנחות, קופונים, אם יש סיבה טובה הרוב ישאירו פרטים. איך יקראו לאתר? שם האתר הוא פרמטר חשוב מאוד, הקפידו על מספר תנאים חשובים: שם האתר חייב להיות קליט ופשוט, שיתנגן טוב גם בעברית, רצוי מאוד ששם האתר יהיה שם עם משקל רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם ואו לשם שלכם שכן כתובת אינטרנט היא בעלת משקל גם בקידום האתר לדוגמה אם שם בעל העסק הוא דני והוא מדריך יוגה אז כתובת כמו dani-yoga אומר עליו המון גם בשפת מנועי החיפוש והאינטרנט. קידום אתר – אפשר לבד ולא צריך "מקצוענים" מהפכת גוגל הביאה עימה את מושג "קידום אתרים" לתודעת רובנו, אבל קידום האתר היה שם הרבה לפני וזוהי מלאכה די פשוטה ויש לבצע אותה באופן שוטף. אל תקדמו את האתר שלכם אם לא עברתכם על כל הכתבה ובדקתם את כל השלבים בדרך כי מקדמים רק אתר שהוא מוכן לקידום. קידום אתר פועל בשני מישורים קידום בתשלום וקידום אורגני – קידום בתשלום הוא רכישת קישור ממומן במנועי חיפוש שמאפשרים זאת, קידום אורגני הוא קידום בו מנועי החיפוש מזהים את האתר ומדרגים אותו בהתאם למגוון פרמטרים. גורם מרכזי המשפיע על קידום האתר הוא קישורים אל האתר שלכם, סביר שאם אין לאתר שלכם לינק חיצוני לא יראו אתכם בגוגל! לכן עם עליית האתר לאוויר הכניסו קישור לאתר שלכם אל: מנועי החיפוש השונים – גוגל, יאהו , אינדקסים – וואלה,נענע,נטקס. הכניסו את אתרכם לכל אינדקס או אתר המאפשר זאת, דאגו להחליף קישורים הדדים עם אתרים. במידה ויש לכם מאמרים באתר פרסמו אותם באתרים מקצועיים עם לינק לאתר שלכם, קיימים ברשת אתרי הפצת מאמרים דאגו להיות גם שם. בכל מקום או אינדקס מקצועי שאתם מופיעים בו דאגו שיהיה קישור לאתר שלכם לדוגמה אם אתם מפרסמים באתר דפי זהב שיהיה גם קישור לאתר הבית שלכם. כן ולא בהפצת אתר. כן הפצה במיילים לחברים ומכרים רבים ככל שניתן – לא לספאם והצקה לרשימות פיראטיות. כן הודעה חביבה על השקת אתר בפורום מקצועי בהם אני חבר – לא להפציץ פורומים שלא קושרים אלינו. כן הכנסת לינק לכל אתר שמאפשר זאת – לא להכניס לינק לאתרי הימורים,פורנו או אתרים שממש לא רלוונטיים לגבינו. סיכום: תנו לפעולת הקידום שלכם זמן לעבוד ובידקו את התוצאות, שמרו על אתר חי ומעודכן, תנו סיבה לאנשים להנות מהאתר שלכם, תהיו חביבים ברשת כמו שאתם במציאות ושיהיה בהצלחה!
צחי צימט
מנכ"ל משרד צימט קריאטיב ותקשורת המתמחה בפרסום ושיווק באינטרנט
מאמרים וכתבות באתר הבית: http://www.zimet-creative.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב