מנוע החיפוש גוגל הפך את הרשת על פניה והביא יכולת חיפוש מידע מצויינת עם עוד המון אפשרויות נלוות ושירותי אינטרנט נפלאים. יחד עם מנוע החיפוש ואופי החיפוש לו גם מקצוע חדש והוא קידום אתרים גם כאן סוג של מהפכה ולא תמיד בעל אופי חיובי. אופי החיפוש הגוגלי הוא טקסטואלי כלומר המנוע מחפש טקסטים רלוונטים למילת החיפוש שהוקלדה, הנחת היסוד גורסת כי אם נפגיז את האתר שלנו במילות חיפוש המנוע ימצא את האתר שלנו טוב יותר - אם כך איפה פה הבעייה?
מקדם האתרים ברוב המקרים הוא אדם העוסק במילות חיפוש ולא רואה את הקונטקסט הכללי וחשיבות המסר הכתוב. לצורך "עלייה" במנוע החיפוש הוא נוקט בטכניקות של חזרה על מילים, שינוי מיקומים של טקסט לפי אופי מילות החיפוש והתוצאה הן בטקסט חדש והם בטיפול בטקסטים קיימים - עילגות, חוסר יכולת לקרוא ולהבין טקסט, בעיות בשפה ותקניות של הטקסטים והגרוע מכל עיוות המסרים ומה בעצם רצינו להגיד. חשוב מאוד להבין שעבודת הקידום חשובה אך חייבת להעשות ע"פ הנורמות של גוגל - אם נחזור על אותה מילה מספר פעמים מוגזם בכל פיסקה סביר להניח שלא נקודם ואולי אף נענש ע"י מנוע החיפוש שיודע לזהות שרלטנות ותרמיות.
איך בכל זאת אפשר לפעול בשני המישורים? העברת מסר שיווקי פרסומי וקידום האתר - אחד הם !
כבעל אתר עליך לוודא ולדרוש כי מקדם האתרים ישתף פעולה עם קופירייטר מקצועי בעל ניסיון בכתיבת טקסטים שיווקיים או תדמיתיים. אסור לעגל פינות היות וגולש הוא קודם כל קורא ובביקורו באתר שלך הוא מחפש מידע ע"י קריאה ועיון, עילגות או טקסט לא חד ברוב המקרים יגרום לעבור לאתר המתחרה שלך - גם עם הגולש הוא לא איש האקדמיה העברית ללשון, טקסט בעייתי יעניק לך מראה חובבני ולו חוות דעת שלילית על האתר ועליך.
אל עבודת הקידום ואו כתיבת טקסטים מקצועית אתה מגיע מוכן עם "הצהרת כוונות משלך" - דף בגודל סטנדרטי בו אתה כתבת מה חשוב לך שיאמר על העסק שלך, על המוצרים שלך על טיב השירות שלך ובעיקר למה לבחור בך, הטקסט ממש לא חייב להיות מנוסח היטב אלא להאמר בדרך שלך הכי נוח להסביר.
אתה תפגוש לעיתים מקדמי אתרים המצדדים בהצפת האתר בטקסטים וכל המרבה הרי זה משובח, גם אם אולי זה נכון טכנית ו"בריא" לגוגל זה מזיק לך, חשוב על הלקוח הבא שיבקר באתר שלך מה עדיף לו לקרוא? טקסט חד וממוקד בן פיסקה וחצי או קלימטרים של טקסט נפלא למנוע החיפוש שלא מעניין אותו ומאוד מעייף אותו? היכולת של הגולש קרוא להתמודד עם טקסטים ארוכים היא קטנה - הוא לא רוצה ולא יכול לקרוא ולקרוא ללא גבול. אז איך מקדמים ונשארים ידידותיים לגולש? קוראים מאה פעם כל טקסט שמקדם האתרים מחליט עליו לפני העלייה לאתר - קרא את הטקסט בקול רם, בכל פעם שנתקעת תרשום היכן וזה הכלי הכי טוב שיש בידך לזהות בעיות בטקסטים.
ועוד טיפ קטן לסיום - מה שטוב היום למנוע חיפוש פלוני יהיה פחות טוב למנוע חיפוש אחר, התפקיד שלך זה לעשות את הטוב לך ולעסק שלך ולא למנועי חיפוש.
מקדם האתרים ברוב המקרים הוא אדם העוסק במילות חיפוש ולא רואה את הקונטקסט הכללי וחשיבות המסר הכתוב. לצורך "עלייה" במנוע החיפוש הוא נוקט בטכניקות של חזרה על מילים, שינוי מיקומים של טקסט לפי אופי מילות החיפוש והתוצאה הן בטקסט חדש והם בטיפול בטקסטים קיימים - עילגות, חוסר יכולת לקרוא ולהבין טקסט, בעיות בשפה ותקניות של הטקסטים והגרוע מכל עיוות המסרים ומה בעצם רצינו להגיד. חשוב מאוד להבין שעבודת הקידום חשובה אך חייבת להעשות ע"פ הנורמות של גוגל - אם נחזור על אותה מילה מספר פעמים מוגזם בכל פיסקה סביר להניח שלא נקודם ואולי אף נענש ע"י מנוע החיפוש שיודע לזהות שרלטנות ותרמיות.
איך בכל זאת אפשר לפעול בשני המישורים? העברת מסר שיווקי פרסומי וקידום האתר - אחד הם !
כבעל אתר עליך לוודא ולדרוש כי מקדם האתרים ישתף פעולה עם קופירייטר מקצועי בעל ניסיון בכתיבת טקסטים שיווקיים או תדמיתיים. אסור לעגל פינות היות וגולש הוא קודם כל קורא ובביקורו באתר שלך הוא מחפש מידע ע"י קריאה ועיון, עילגות או טקסט לא חד ברוב המקרים יגרום לעבור לאתר המתחרה שלך - גם עם הגולש הוא לא איש האקדמיה העברית ללשון, טקסט בעייתי יעניק לך מראה חובבני ולו חוות דעת שלילית על האתר ועליך.
אל עבודת הקידום ואו כתיבת טקסטים מקצועית אתה מגיע מוכן עם "הצהרת כוונות משלך" - דף בגודל סטנדרטי בו אתה כתבת מה חשוב לך שיאמר על העסק שלך, על המוצרים שלך על טיב השירות שלך ובעיקר למה לבחור בך, הטקסט ממש לא חייב להיות מנוסח היטב אלא להאמר בדרך שלך הכי נוח להסביר.
אתה תפגוש לעיתים מקדמי אתרים המצדדים בהצפת האתר בטקסטים וכל המרבה הרי זה משובח, גם אם אולי זה נכון טכנית ו"בריא" לגוגל זה מזיק לך, חשוב על הלקוח הבא שיבקר באתר שלך מה עדיף לו לקרוא? טקסט חד וממוקד בן פיסקה וחצי או קלימטרים של טקסט נפלא למנוע החיפוש שלא מעניין אותו ומאוד מעייף אותו? היכולת של הגולש קרוא להתמודד עם טקסטים ארוכים היא קטנה - הוא לא רוצה ולא יכול לקרוא ולקרוא ללא גבול. אז איך מקדמים ונשארים ידידותיים לגולש? קוראים מאה פעם כל טקסט שמקדם האתרים מחליט עליו לפני העלייה לאתר - קרא את הטקסט בקול רם, בכל פעם שנתקעת תרשום היכן וזה הכלי הכי טוב שיש בידך לזהות בעיות בטקסטים.
ועוד טיפ קטן לסיום - מה שטוב היום למנוע חיפוש פלוני יהיה פחות טוב למנוע חיפוש אחר, התפקיד שלך זה לעשות את הטוב לך ולעסק שלך ולא למנועי חיפוש.
צחי צימט
מנכ"ל משרד צימט קריאטיב ותקשורת המתמחה בפרסום ושיווק באינטרנט
מאמרים וכתבות באתר הבית:
http://www.zimet-creative.com
מנכ"ל משרד צימט קריאטיב ותקשורת המתמחה בפרסום ושיווק באינטרנט
מאמרים וכתבות באתר הבית:
http://www.zimet-creative.com