דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום פלאש 

מאת    [ 27/09/2010 ]

מילים במאמר: 1154   [ נצפה 2056 פעמים ]

שלום רב,

במאמר הבא, נעבור על הנושא של קידום אתרי פלאש.

 

גוגל – מידע כללי:

בשביל לעשות קצת סדר בבלאגן אתחיל קודם כל מנקודת המוצא, גוגל.
האלגוריטם המתוחכם של גוגל הומצא בשנת 1997, ע"י לארי פייג'.
עד אותה תקופה היו בשוק מנועי חיפוש רבים וטובים כגון:
אלטה לויסטה, יהו, ועוד, בשוק העולמי.
וואלה, נענע, כל יום ועוד, בשוק הישראלי.

גוגל – פשטות ותחכום גם יחד

בשביל להבין את הכותרת הבומבסטית הזאת צריך להבין את הרעיון המקורי שעומד מאחורי גוגל.

הפשטות:
מצד אחד גוגל הציג לעולם דף פשוט למראה הכולל בתוכו את הלוגו של גוגל, שורת חיפוש, ולחצן חיפוש אשר מצווה על המנוע חיפוש שלו להתחיל בעבודה שהוא יודע הכי טוב (וגוגל יודע את העבודה).
חשוב לזכור שעד אותה עת כל מנועי החיפוש שהיו קיימים בשוק, שמשו גם בתור פורטל אינטרנטי, ממש כמו שתוכלו לראות היום באתרים השונים.
גוגל למעשה שינה את חוקי המשחק, והגיע עם פשטות שקשה להתעלם ממנה.

התחכום:
עד אותה עת, כל הפורטלים ומנועי החיפוש שהיו למעשה אילצו את החברה לבניית אתרים, שבנתה את האתר, להרשם אליהם. גוגל פיתח אלגוריטם מיוחד הכולל בתוכו רובוטים.
רובוטים אלו למעשה נשלחים ע"י גוגל לסרוק את רשת האינטרנט והאתרים הנמצאים בה, תוך מחשבה פשוטה כי כל אתר בסופו של דבר, מקושר לאתר אחר.
הרובוטים נשלחים מקישור לקישור ובכך מגיעים לכל רשת האינטרנט, וסורקים את האתרים הקיימים ברשת. הרובוטים לא רק שסורקים את האתרים, ואת התוכן הקיים בהם, אלה גם מקטלגים אותה לפי הרלוונטיות של האתר לגוגל, ואחד מתפקידם החשובים ביותר הינו בלבדוק ולמצוא את כמות הלינקים הנכנסים אל אתר מסויים.

למעשה הרעיון שמחורי הדברים עומד על כך שבמידה ואתרכם באמת חשוב ורלוונטי למילת החיפוש שהגולש חיפש, ככל הנראה יהיה עליכם הרבה לינקים נכנסים מאתרים אחרים, אגב הרעיון המקורי היה מאוד נכון עד לפניי שנים מספר אז נכנסה חזק לשוק התודעה על קידום אתרים.

חשוב לציין כי גוגל מקטלג אתר לפי מספר לא ידוע של פרמטרים (גוגל לא מפרסם זאת) אך ההשערות עומדות על מאות עד אלפיי פרמטרים שונים המחושבים יחדיו.
ההשערות מתבססות על נסוי ותעיה, שבמסגרתו  מקדמיי אתרים משתמשים בידע והנסיון שלהם כדי לדעת מה גורם לאתר להתקדם, ומה מונע ממנו להתקדם.

קידום אתרי פלאש.

כמו שהסברנו קודם, קידום אתרים בגוגל מבוצע ע"י מספר אסטרונומי של פרמטרים, שאין מקדם אתרים המתיימר לעמוד בכל הקריטריונים. דבר אחד ידוע, גוגל מתחשב בשני פרמטרים חשובים בצורה יתרה משאר הפרמטרים.

לינקים נכנסים,
מאז קום גוגל ועד היום, הפרמטר הכי חשוב של גוגל עומד על כמות לינקים נכנסים.
עם נתרגם זאת לעולם המוכר של המדיה האנלוגית , נכול לחשבו על חברה כגון קוקה קולה.
בכל פעם שחברת קוקה קולה מוציאה לאור מוצר חדש, כל העיתונים ישר מגיעים ועושים על המוצר כתבות, ומסקרות את המוצר בכלי התקשורת השונים.
למעשה גוגל, מתרגם שיטה זאת ועובד על פיה, בסטנדרטים של אינטרנט כמובן. גוגל טוען שבמידה ויש בידכם שירות חדיש סביר להניח שהפורטלים השונים כבר יכתבו עליכם, הגולשים יכתבו עליכם בפורומים השונים וכן הלאה.

תוכן האתר,
פרמטר חשוב נוסף שגוגל עובד על פיהו עומד על תוכן האתר,
גוגל סורק את תוכן אתרכים ומחליט לבד על חשיבות התוכן למילת החיפוש של הגולש.
למעשה גוגל טוען שאם באתרכם יש תוכן רב שקשור לפרקטים כנראה שאתם מספיק רלוונטים לגולש אשר כותב פרקטים בשורת החיפוש שלו.
עם השנים ועם התחכמות בעליי האתרים ועשיית דברים אסורים מבחינת גוגל, גוגל שידרג את הטכנולוגיה שלו כדי לדעת גם על מה מדבר האתר, וכמה הכיתוב נגיש לגולש.
למעשה לא מספיק לכתוב פרקטים כדי להגיע לדף הראשון בגוגל, גוגל מעוניין לראות גם משפטים שלמים שממש יהוו תוכן רלוונטי לגולש.

קידום אתרי פלאש – 1997

בשנת 1997 והרבה שנים לאחר מכן, גוגל לא היה מוכן לקטלג בין אתריו אתרי פלאש,
הסיבה לכך נעוצה כי גוגל לא יכל לדעת או לראות את תוכן האתר.
הפלאש, הינו למעשה קובץ וידאו אינטרקטיבי וכאשר גוגל היה נכנס לאתר הוא היה רואה סרט וידאו שגוגל לא יודע להבין.
לכן גוגל היה יוצא במקום מהאתר, בלי לעבור על התוכן, בלי לעבור בתוך הלינקים בתוך האתר, ובלי לקטלג אותו ולהחליט כמה רלוונטי הוא עבור הגולש.

קידום אתרי פלאש – 2005 (בערך)

בערך בשנת 2005 גוגל שינה את האלגוריטם שלו כך שיוכל לסרוק אתרי פלאש.
אומנם מאז ועד היום, עדין אתרי פלאש "רגילים" מקוטלגים בצורה פחות רלוונטית, וגוגל עדין מסרב לקבל אותם כמו אתרי HTML  רגילים אותם הוא מכיר ומזהה בצורה הטובה ביותר, אך עדין לפחות ברגע שהוא מכיר בהם, ניתן להכריח את גוגל להכיר באתר ולקדמו ע"י שיטת הלינקים הנכנסים.

בערך לפני שלושה שנים חברות לבניית אתרים בשיתוף פעולה עם חברות לקידום אתרים, הבינו כי ניתן לקדם אתרי פלאש אשר נכתבים באופן דינאמי.
באתרים אלה, אשר לגולש נראים אתרי פלאש לכל דבר, למעשה נכתבים בפרוטוקולים השונים ובשפות השונות הקיימות בשוק בניית אתרים.

למעשה בשיטה זאת אנו מבצעים הפרדה שבין בניית האתר והעיצוב שלו, לבין בניית תוכן האתר.
עיצוב האתר למעשה נכתב בפלאש, הגרפיקה, האזורים המוגדרים מראש למלל, והגלריות של התמונות נעשות בפלאש.
כמו שהסברנו קודם, האזורים המוגדרים למלל מהווים אזור מלל ריק מתוכן שאת התוכן שלו מגדירים לקחת ממקור אחר.

XML
הXML  למעשה מהווה בסיס לתוכן האתר, האתר הריק שנבנה בפלאש, מתוכנת בצורה כזאת כי יקח את המלל, ואת תוכן האתר מקובץ הנתונים XML  שהוא למעשה קובץ טקסט רגיל שגוגל יודע לקרוא ולזהות.

PHP
PHP  הינה שפת תכנות מתקדמת ומוכרת מאוד לגוגל. למעשה בשילוב של PHP, XML וכמובן הקודים הרגילים של HTML מאפשרים לקדם את האתר בגולג גם על בסיס תוכן האתר ממש כמו אתר רגיל.

 

סיכום:

נכון אתרי פלאש רגילים עדין קשה יותר לקדם בגוגל אך כבר אפשרי – כנראה שהתפתחות הטכנולוגיה תביא לכך שגוגל יקרא אתרי פלאש רגילים בצורה טובה יותר ויותר, או לחילופין כי הטכנולוגיה של אתרי פלאש רגילים תרד לאט לאט מן העולם.

אתרי פלאש דינאמים ניתן לקדם בגוגל באופן מלא, האתרים האלו אשר מדהימים מבחינה ויזואלית, מאפשרים לנו לקבל אתר יפיפייה, ויחודי הרבה יותר מהאחרים.
עד היום אנשי מקצוע טוענים כי לא ניתן לקדם אתרי פלאש, אך זאת עקב חוסר ידע, או פשוט עקב העובדה כי הפלאש מציב סטנדרטים חדשים בשוק בניית האתרים, סטנדרטים שאף שפה אחרת לא יכולה לעמוד בהם עד היום.

בברכה
ליאור הרשקו
Msp-Site

 

ליאור הרשקו
Msp-Site


קידום אתרי פלאש | בניית אתרי פלאש | בניית אתרים | קידום אתרים | אחסון אתרים | קידום אתרים בפייסבוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב