בעולם ללא גבולות שבו עולם האופנה הפך לגלובלי לחלוטין, חברות האופנה ידעו הצלחה אדירה בשני העשורים האחרונים.
בבואכם לשקול, מה עושה מותג עבור לקוחות צריכים לקחת ראשית את שאלת הנגישות.
וכשאנו אומרים נגישות בהקשר זה, פירושו- כמה קל ללקוח הפוטנציאלי ליצור אינטראקציה עם המותג. כמה קל לרכוש את המותג. ואם נחשוב מעט על הנושא הרי הוא מורכב מעוד כמה תתי נושאים כגון מהן שעות הפעילות של המקום בו מוצע המותג למכירה, מה הוא מיקום נקודות המכירה ומידת תפוצתן על פני טריטוריה מסוימת ויש עוד פריטים רבים נוספים, שמשפיעים על הלקוח בבואו לקנות.
אם נקצר, הרי זו פשטות תהליך הקנייה, עבור הלקוח. מותג צריך להיות במקום ובזמן הנכון. שיקולים אלה שנראים אולי טריביאליים, הם הגורמים, שמביאים בסופו של דבר לקוח, להעדיף מוצר זה על אחר ומותג מסוים על פני השני.כמה מחשבה הקדשתם לנושא זה? – חלקנו מאוד מודע לכך, ועושה כל מאמץ כדי להגיע לסיטואציה של נגישות מירבית של המוצר הנמכר ללקוח. אחרים מודעים הרבה פחות וזה חבל. הדברים ההלו, מורגשים בעקומת המכירות ובסופו של דבר בכיס, של מי שעוסק במכירה.
לכן, כשמישהו רוכש זכיינות למותג ומעביר זאת מהכוח אל הפועל הוא צריך גם לחשוב במונחים ריאליים לגמרי. כגון- איפה יימכר המותג, מה תהיה הזמינות שלו ללקוח הפוטנציאלי. ובעניין זה יש לרדת עד לרזולוציה הנמוכה ביותר כגון מה יהיו שעות הפעילות של נקודת המכירה, האם היא מתאימה לשוק הצפוי למותג, ואיך יוצרים תנועת הגעה של לקוחות מעוניינים במותג, למשל על ידי פרסום, או כל אמצעי אחר, שיוצר אטרקטיביות ועניין במכירות, מעבר למוצר עצמו. חשוב תמיד לעבוד עם מחשבה שיש להבליט את יתרונות המותג, ביחס למוצרים אחרים, מתבדלים בשוק. זאת כדי ליצור אפיון של שוני.
מי שאלופה בנושא זמינות מותג ללקוחותיה היא חברת "קוקה-קולה" שעושה פשוט בית ספר בתחום לכל מתחריה. הרעיון השיווקי המרכזי שלה הוא זמינות. הם שואפים שבבתים רבים ככול האפשר לצד ברז המים יהיה גם ברז של "קוקה-קולה" וזו בהחלט לא בדיחה. ואין להתפלא על כך. מי שטייל במקומות נידחים בעולם, שגם בקצה העולם שמאלה, כשתגיעו לסוף הדרך תמצאו שם בקבוק או ברז של "קוקה קולה". וזהו בהחלט מודל שניתן ללמוד ממנו. איך לשווק ולהגיע למצב של נגישות וזמינות מרבית, של המותג שמעוניינים בשיווקו, הפצתו ומכירתו.
אסתי כותבת מאמרים ועוסקת גם בכתיבה יצירתית. בעברה עבדה בעיתונות הכתובה ועסקה גם בכתבות תדמית בעיקר בתחום Brand licensing
.