הובלה ימית ושילוח בינלאומי- פעם והיום
איך התחרות המיותרת הרסה ענף נפלא בישראל ובעולם. אתם אולי רגילים לשמוע את המנגינה שמספר לכם עד כמה הקפיטליזם הוא עולם נפלא ומלא כל טוב, אני מקווה שאתם אוהבים לשמוע את זה, הרי את המנגינה הזו לא ניתן להפסיק לרגע אחד.
היום אתם הולכים לשמוע מנגינה קצת אחרת, זוהי הולכת להיות מנגינה שתספר לכם למה לפעמים קפיטליזם הוא לא דבר טוב ואיך התחרות הגדולה מדי הרסה לכולנו ענף נפלא וחיוני עד מאוד למשק שנקרא הובלה ימית.
לפני שתתחילו לחשוב שאני קומוניסט שמתנגד לתחרות ורוצה להפוך את התחום של הובלה ימית לקליקה סגורה של אנשים המקורבים לשלטון, הדבר ממש רחוק מהאמת. אני בעל חברת הובלה ימית, אנו עוסקים בתחום ההובלות הימיות כבר די הרבה שנים וברוך השם הולך לנו לא רע בכלל.
הסיבה שאני בכל זאת מתנגד לתחרות יתר היא שבסופו של דבר תחרות יתר היא עושה נזק בלבד ולא מביאה שום תועלת לאף אחד בעולם, הרי מה אתם חושבים, מה קורה כאשר יש תחרות יתר בתחום חיוני כמו הובלה ימית?
נכון, אני בטוח שכולכם קופצים עכשיו ואומרים יחד, המחירים יורדים. זה באמת נכון, המחירים של הובלה ימית ירדו מאוד וכנראה שעכשיו השירות יותר זול, על פניו בלבד. האם הוא באמת יותר זול, אני ממש לא בטוח.
למעשה אני אפילו יותר בטוח, שעכשיו המחירים של הובלה ימית הרבה יותר יקרים, אני מתכוון למחיר הסופי, זה שבאמת עולה ללקוח. כל ההתעסקות, ריצות וטלפונים שגם הם עולים כסף.
הרי מה בעצם קורה כאשר המחירים יורדים יותר מדי נמוך, האם זה דבר טוב שעוזר למישהו? לא, במיוחד בתחום כמו הובלה ימית, ברגע שהמחירים יורדים, מה שקורה זה שאיכות העבודה יורדת פלאים. ברגע שאיכות העבודה והשירות בתחום חשוב וקשה כמו הובלה ימית, יורדים מאוד, נוצרת ללקוחות בעיה גדולה.
זמני השילוח נהיים ארוכים מאוד, השירות והמעקב אחרי המטען נהיים פחות תכופים. הרי הובלה ימית זה עסק די יקר, ברגע שאין מספיק כסף כדי להשגיח על המטען היקר, הלקוחות נכנסים ללחץ שבדרך כלל עולה להם הרבה יותר מאשר המחיר שהם חסכו.