אחת לשנה אתם צריכים לבטח את רכבכם ואיכשהו זה תמיד פורח מזיכרונכם. בדרך כלל אתם מחדשים אוטמאטית את הביטוח, מוסרים בטלפון את פרטי כרטיס האשראי ומקבלים את פוליסת ביטוח רכב המחודשת בדואר כמה ימים לאחר מכם. פוליסת ביטוח לא נתפסת בתודעת הלקוח כמוצר לכל דבר. כלומר, התפיסה היא כי פוליסת ביטוח אחת דומה לשנייה ואין הבדלים בין המוצרים השונים. פוליסת ביטוח היא פוליסת ביטוח. אבל גם בין מוצרים שהם מוצרים פיננסיים וביטוחיים יש הבדלים שחשוב לתת עליהם את הדעת. בראש ובראשונה המחיר. המחיר בניגוד למה שנהוג לחשוב אינו אחיד. חברות הביטוח מתחרות ביניהן על כל לקוח והתחרות הינה קשה. הדרך לליבם של הלקוחות עובר כמובן דרך הכיס. מאחר ומדובר במוצר שאינו חד פעמי חשוב לערוך מחקר שוק שיעניק לנו תמונה רחבה על הפוליסות השונות שחברות הביטוח מציעות.
מאחר וביטוח היא הוצאה לא מבוטלת ההבדלים יכולים להיות משמעותיים. אולם הרבה אנשים מתעצלים לבצע מחקר שוק ומתייחסים בביטול להבדלי המחירים. אנשים רבים יעדיפו לשלם 200 ש"ח יותר מאשר להתחיל פרוצדורה חדשה מול חברת ביטוח חדשה. אך ראשית הבדלים אלו, אם לוקחים בחשבון את זה שגם שנה הבאה והשנה שלאחריה תצטרכו לעשות ביטוח רכב, הופכים למשמעותיים מאוד. מה גם שלא ניתן לזלזל בהבדל של 200 שקלים. שנית, האינטרנט מאפשר לנו היום לחסוך ריצות מיותרות. אין צורך בכיתות רגליים ובטלפונים שבו שמים לך שיר המתנה שאינו ערב לאוזנכם. היום לכל חברת ביטוח או סוכן ביטוח שמכבדים את עצמם יש אתר אינטרנט שבו אתם יכולים לקבל מידע רלבנטי אודות ביטוח רכב. כמו כן, יש מחשבונים שבו אתם מכניסים את הפרטים שלכם ומקבלים הצעת מחיר שרלבנטית עבורכם. בשלב השני יחזרו אליכם נציגי שירות ולאחר שכבר קיבלתם תמונה כללית של הצעות המחיר בשוק תוכלו להתחיל את תהליך המקח והממכר. ככל שביטוח הרכב שלכם כולל יותר כלומר אינו כולל רק ביטוח חובה אלא גם צד שלישי, ישיר ומקיף כך השונות בין הצעות המחיר תהיה גדולה יותר והיכולת שלכם לקבל הנחות והטבות גדלה.
/