ביטוח חובה לרכב דו גלגלי
בשנים האחרונות חלה עלייה חדה במחירי הביטוח לרכב דו גלגלי דבר שהוציא אלפי בעלי רכב דו גלגלי להפגנות ללא הצלחה נכון להיום. תחום הביטוח נמצא תחת משרד האוצר והמפקח על הביטוח. עליית המחירים באה בעקבות החלטתו של מר ענתבי, המפקח על הביטוח להעלות את המחירים. הרציונאל לטענתו הינו שבעלי קטנועים נפגעים יותר בתאונות דרכים ויש להם סיכוי גדול להיהרג מאשר בעל רכב הנוהג במכונית. שאלת האחריות והאשמה לא נדונה. יש שיאמרו שמפקח על הביטוח דואג לאינטרסים הצרים של חברות הביטוח.
העלייה במחירים הקטנועים גרמה למחירים כמעט אחידים לכל הקטנועים עד 500 סמק. בעוד עד לפני כשנתיים ביטוח חובה לקטנוע 50 סמק עלה כאלף שקלים היום ביטח זה עולה בסביבות כ3000 שקלים כפי שעולה ביטוח לדו גלגלי כבד יותר. דבר זה הביא לכך שמחירי הקטנועים בעל נפח מנוע של 50 סמ"ק צנחו. למעשה, היתרונות היחידים שהיו לקטנוע 50 סמק אינם עוד. יתרון ראשון היה שהוצאת רישיון כרוכה הייתה בשניים, שלושה שיעורים במגרש וממבחן שליטה פשוט. היום אותו תהליך מקנה רישיון עד 125 סמק. יתרון שני היה עלות ביטוח חובה כאשר כאמור עליית מחירי הביטוח ביטלה יתרון זה.
חשוב לציין כי בכל העולם מעודדים נסיעה של רכבים דו גלגלים שכן אלו פחות מזהמים את האוויר, יוצרים פחות עומסי תנועה ואינם מוסיפים על בעיות החניה הקיימות בערים הגדולות אך בישראל משום מה החליטו לעלות את מחירי ביטוח החובה כך שעלות הקטנוע לעיתים נמוכה מהביטוח. מצב זה עלול לגרום לכך שבעלי קטנועים ימנו מביצוע ביטוח חובה ויהפכו לעבריינים. מי שבוחר לנסוע על קטנוע עושה זאת בין יתר השיקולים גם משיקולים כלכליים. העלאת המחירים הופכת רכישת קטנוע פשוט ללא כדאית. סטודנטים רבים שאינם יכולים להרשות לעצמם קניית רכב נעזרים ברכב דו גלגלי, העלאת מחירי הקטנוע היא פגיעה בהם ובאוכלוסיות מעוטות יכולת.
לרוכב קטנוע אין הרבה אפשרויות גם בבחירת חברת ביטוח שתבטח אותו. מעט מאוד חברות ביטוח כוללות פוליסת ביטוח חובה לרכב דו גלגלי.
http://insurance.dulot.org.il/2010/09/29/%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%97-%D7%97%D7%95%D7%91%D7%94/