עולם ההובלה הימית הוא ללא ספק אחד התחומים המעניינים ביותר בעולם התובלה והתנועה הבין מדינתית בכלל. אין עוד תחום נוסף בכלכלה שהוא כל כך מעניין ומושך(בעיני לפחות) כמו הובלה ימית.
הספינות הענקיות, מסלולי הפלגות של מאות אלפי קילומטר, קיבלת עצומה של עשרות ומאות טונות של משקלים, כל אלו הופכים את העולם של הובלה ימית לאחד הדברים המעניינים ביותר שיש בעולם השינוע סחורות. הרי הובלה ימית היא דבר הרבה יותר סקסי, מאשר הובלה ברכבת למשל.
תחום הובלה ימית היה אחד התחומים היותר רווחיים בעולם התובלה ובצדק. יש עלויות עצומות של צוותי עבודה, ביטוחים, תחזוקת הספינות ומחירן העצום. אבל, המשבר הכלכלי שינה הכול, הוא הרס את הענף שכבר לעולם כנראה לא יהיה אותו דבר.
המשבר הגדול של שנת 2008 שם סוף מר ומוזר לשגשוג והפריחה הגדולה שאחזו בעולם ההובלה הימית. תקציר של אירוע משנה סדרי עולם:
ברגע שהמשבר התחיל להכות, עוד לפני שעוצמתו המלאה נכנסה לתוקף, כבר חברות הספנות הגדולות ביטלו הזמנות עתידיות לספינות חדשות. מפעל הספינות הראשי בקוריאה ספג מכה ענקית של ביטול עבודות קיימות ועתידיות. המספנה בקוריאה שהיא אחת הגדולות ואולי החזקה בעולם, לא הסכימה לבטל הזמנות עתידיות.
החברות נכנסו למשא ומתן קדחתני עם המפעל בקוריאה שלא היה מוכן לזוז מהמחיר הראשוני. חברות הספנות רשמו הפסדים של מיליארדים, עוד לפני שהרגישו דקה אחת של משבר. ריח הסכנה באוויר הכניס את כולם לפאניקה.
הובלות של מוצרים הלא מודרים מוצרי חובה בוטלו די במהירות והנחיתו מכה חזקה מאוד על ענף שמסתמך מאוד על מוצרי לא חובה, הובלה ימית התייבשה והתחלנו להרגיש את המשבר הגדול נכנס לתוקף.
ספינות נוספות הפכו להיות מובטלות מדי יום, עלויות הביטוח החלו לעלות באופן דרמטי ואם זה לא הספיק לענף הובלה ימית, אז גם הפיראטים נכנסו לתמונה. הובלה ימית שהייתה ענף סופר משגשג רק לפני חצה שנה, הפכה להיות ענף מפסיד כאשר חברות הענק עם הוצאות קבועות על תחזוקה ומשכורות, החלו לרשום הפסדי ענק. המשבר חבט קשות בהובלה ימית ולא ברור האם הענף הזה יכול לקום מהקרשים.