קידום בגוגל של אתרי אינטרנט הוא לפני הכול הרבה עבודה קשה, הרבה אנשים ובעיקר בעלי אתרים חושבים לעצמם: איך אני יכול להגביר את העסקים שלי, אולי אפתח אתר אינטרנט של העסק שלי, שיעזור לי להכניס אנשים לאתר. הבעיה תהיה שלעשות קידום בגוגל, עולה די הרבה כסף, אז מה עושים?
יש לי אתר אינטרנט, אני לא רוצה לשלם כסף על קידום בגוגל, אני אקדם את האתר שלי לבד במנועי החיפוש. מצאתי את הפיתרון לבעיה- אני אעשה את הקידום בעצמי, אחלה פיתרון, לא?
זאת באמת מחשבה נחמדה, אבל זה פשוט לא עובד ככה, קידום בגוגל זה עבודה סיזיפית ומתמשכת של קישורים, אופטימיזציה ובניית אתרים רבים והכי חשוב מכל, ערימות אדירות של תוכן ועוד תוכן. אני די בטוח ששמעתם את הביטוי הזה, תוכן הוא המלך, אז זה אכן נכון תוכן הוא באמת המלך.
אם יש לכם המון תוכן, האתר שלכם יתקדם בגוגל ללא בעיות מיוחדות, אם אין לכם תוכן הוא לא יתקדם בגוגל ובמנועי חיפוש גם אם תתהפכו על הראש.
הבעיה העיקרית עם תוכן זה שהוא עולה כסף או זמן שזה שווה כסף. אם תוכלו לבנות אתר של מאות עמודים, הסיכוי שלו להיות מדורג גבוהה בגוגל יהיה מאוד גבוהה, אם תבנו אתר של עמוד, הסיכוי שלו להיות מדורג גבוהה הוא בערך אפס מאופס.
הרבה פעמים יוצא לי לשמוע אנשי מקצוע מתחום קידום בגוגל מדברים על איך הולך להיראות הענף הזה של קידום אתרים באינטרנט בשנים הבאות, התשובה שלי היא בדרך כלל היא ללא שינוי, הרי גוגל הציבו לעצמם מטרה להפוך את האינטרנט למועיל ומכיל מידע רב לגולשים, מה שקורה כתוצאה מזה שכל העבודה שנעשתה בתחום של קידום בגוגל, למעשה לא שינתה בכלום את תוצאות החיפוש של הגולשים. למה לא?
כי כל עוד התוכן הוא המלך, בעצם כסף הוא המלך- לכן האתרים עם התקציב הגדול הם אלו שיהיו ראשונים בתוצאות החיפוש, שזה בעצם בדיוק מה שהיה לפני שקם כל הענף הזה של קידום בגוגל או קידום אתרים בגוגל.
אם נצא מתוך הנחה שכלום לא השתנה למה שגוגל ירצו לשנות את הדרך שבה עובד המנגנון חיפוש שלהם, הרי כל התוצאות הן זהות לחלוטין למה שהיו לפני כל הנושא של קידום אתרים באינטרנט, הם מסודרים בצורה מושלמת לפי כמות הכסף שיש לאותה חברה, לה שייך האתר.