התחום הקרוי "אינטליגנציית דיבור" (טי.איי) - ייתכן ומחייב התייחסות מיוחדות כאשר המדובר בפניה לעבודת קופירייטינג או לקופירייטר מקצועי. מעבר לכך שלכל קופירייטר מקצועי דרושה התמצאות ולו המינימאלית ביותר בטי.איי הרי שמלוא הצלחת העבודה של כתיבת הקופי תלויה בהבנת עומק של כל המתרחש בתוככי עולם הידע של המודעות המוקדשת לביטוי,תשומת הלב לו,ופיענוח הקשרי אינטלגנציית הדיבור והקשריה למושפעות,התרשמות (לכאן או לכאן) וקליטת המלל,הרעיונות והניסוחים העולים מתוך עבודת הקופירייטר.
נקדים ונאמר כי אדם למעשה משתמש במחשבתו בעת שהוא חוזה,חש או מעבד את אינפורמציי תוצרי עבודת הקופירייטר הגלוים כרגע ברגע הנתון מול עיניו וחושיו.מה עושה למעשה אותו אדם? - הוא למעשה או חושב חשיבה מופשטת על טיב הדברים,ו מבצע חשיבה של מושגים,או מבצע את מה שקרוי בפסיכולוגיה "דיבור שקט" - כלומר,מנסח דברים בינו בין עצמו וזוהי מחשבתו, או שהאדם רק מבצע תנועה נקיה של מעבר אנפורמציה בתודעתו.
כל אחת מן הנזכרות למעלה הינה סוג של צורת חשיבה.לכן,ברור הדבר,שעל אף הקדשת תשומת לב לעיניני ולרעיונות תת מודע רבים,לגישות מחקריות אודות טיב השפעת הקופי ולכל הסוגים האפשריים של דרכי הניתוח - שהרי בכל דרך שיבחר האדם להשתמש במחשבתו - ייצא שבסופה האדם יחזור לתחום הטי איי מן הסיבות הבאות:
א. היות והוא במציאות הרי שהוא בשלב כלשהו ינסח לעצמו את מה שראה וחווה במילים - בדיבור עצמי "דיבור שקט"
ב. הוא יחזור ויספר על הדברים למישהו אחר
ג. "יידבקו" לתודעתו אגב דיבורו השפעות של המלל שבו השתמשנו בביטוי (חוכמת הטי.איי)
אינטלגנציית הדיבור של מבצע העבודה מועברת בדרך כלשהי לחווה העבודה
כאשר קופירייטר הנחשב כטוב מבצע עבודה של כתיבה כלשהי הרי שגם הוא עצמו ,קודם כל בתור בן אדם,מבצע שימוש באינטלגנציית הדיבור שלו עצמו.לכן,ככל שהיא תהיה משופרת יותר,הרי שהיא תעצב,בהמשך,תוך כדי נגיעתה בשמיעתו של המאזין או הקורא - השעה נכונה יותר.סביר להניח שהקופירייטר ניחן בשיטות מסוימות ,גם אם הן עדיין אינן מובנות ונהירות לו די צרכן באופן עצמי,העשויות להשפיע מתוקף "הוצאתו אותן החוצה מתוך מחשבותיו ויכולותיו באמצעות ניסוחיו" אל הדברים המוגשים למעשה בסופו של דבר באמצעות מילים אל תודעת המשתמש הסופי בתוצרי העבודה המקצועית.
חלקי ומרכיבי אינטלגננציית הדיבור וביטויים בעבודת הקופירייטריות
דוגמה מוחשית לתפוקת אינטלגנציית הדיבור ובטוייה הממשי הם מלוא עושר דרכי הניסוח,ההשפעה המיטבית,התיאורים ואיכותם,ידיעת השימוש בשפה,בפתלתלות המלל,בנגיעתו הנוגעת או הנרתעת אחור בשפת וגאות בתוככי משחק המלל והשפה,שליטת מחוכמות על הצטיירות הדברים בתוככי נפש החווה האותם העתידי וכמו כן אף היכולת לצאת "מחוץ לעצמך" כדי להביט בדברים הרטוריים המנוסחים כ"צופה מן הצד".
אינטלגנציית הדיבור וביטוייה השונים המגוונים בעבודה היצירתית
היות ועבודת הקופירייטריות הינה קודם כל העברה ולאחר מכן השגת תשומת לב ושכנוע כמרכיבים הכרחיים (ואח"כ יצירת זיכרון לדברים) הרי שנעוצים בתוך עבודת הקופירייטריות השיגרתית המיטבית כלי ידע רבים ,מן הסתם,שנחוצים כדי להצליח בארבע המשימות הנזכרות.