חקר המוח שהתפתח במאוד ברבע המאה האחרונה, מגלה שמה שמניע בני אדם במכלול פעילותם היא למעשה- תגובה רגשית לדברים.
מאז המהפכה הצרפתית והצעדים הבאים אחריה, ששמו להם לדגל את חירות הפרט ובהמשך גם דרישה לשוויון בין בני אדם, עושה מחקר זה צעד בכיוון מהפכה נוספת, בהגדרת האדם
כאינדיבידואל, ובהבנה מה מניע אנשים בקבלת החלטותיהם. מסתבר אם כן, שכולנו קודם מרגישים ורק אחר כך חושבים.
באינפורמציה חשובה זו עושים כמובן שימוש, כל מי שעוסק במכירות, כשהם רוצים לדעת, מה יניע בן-אדם לקנייה. או מוטב להגיד, מהם הרגשות שיניעו החלטה זו. כך מצטיירת לעניינו דרך הבנה זו, מציאות הרבה יותר מדויקת ואמינה.היא גם מאפשרת להתמקד ולהתמקצע, בהנעה הרגשית, שבסופה נעשה, תהליך של רכישה וקנייה.
בהקשר של מותגים ומכירתם לציבור הנשי, ואולי גם בבחירת מותג לזכינות לציבור הנשי, יש לחשוב על שני הדברים הללו. בהנעת הלקוחות העתידיים לקראת קנייה ובעיקר ביצירת הריגוש, שיביא לכך.
יש לזכור שלא כל האנשים מרגישים וחושבים אותו הדבר. הוכח כבר שיש אנשים "יבשים" יותר מבחינה רגשי. עבור אותם אלה, צריכים ליצור גירוי מורכב יותר בעת אפיון המותג, בעת הצגתו לציבור הצרכנים, באופן שמעבר לרגש, הוא גם יעניין אותם בהיבטים רחבים יותר- בהקשרים של נוחות, ייחוד, מעמד, איכות וכו'.מסתבר אגב, שהנשים , הם יותר מאלה המחוברים לרגשות של עצמן ולכן נכון יהיה לפעול בכיוון זה, בהקשרן.
בהפניית מותג לקהל נשי ובאפיונו יש לחשוב על מימד נוסף על "המחר". וכאן אנחנו מדברים על המחר, בהקשר הרחב ביותר. שכן גם אם נניח, שמפנים מותג לקהל לקוחות נשי, יש לחשוב תמיד, משעבר לרצון להביא את הלקוחה ל"רכישה" החד פעמית, יש לדאוג גם למחר. קרי, להמשכיות, לרצף, של המשך חוויות הקנייה.
מותג כזה צריך להתאים לאישיות הרוכשות אותו (ודבר זה מצריך תהליך מיפי מדויק מראש, של קהל היעד- הלקוחות). של התאמה לערכיהן, ועוד. כלומר אם ננתח את זה מהיסוד, רכישת מותג על ידי לקוח פוטנציאלי, היא למעשה השלב האחרון של אותו תהליך רגשי.
וזהו תהליך ארוך של "מערכת יחסים" בין חברת המותג ללקוח הפוטנציאלי, שהוגדר כמטרה.
וצריך לעבוד על הדברים הללו, הם לא קורים מעצמם.
ואגב, כצפוי, הסתבר, שנשים מפתחות עוד יותר "תקשורת" עם המותג אותו הן רוכשות. ולפיכך, יש להן גם תחושה, שהמותג מתחשב בהן וברצונן. חשוב להבין זאת ולתת לנשים תחושת ערך עצמי גבוה, בשל כך ולעולם לא לזלזל בזאת.
כל מי שייקח נתונים אלה בחשבון וישקלל אותם בחוכמה, בעת רכישת זכיינות למותג, יעשה מן-הסתם, החלטה נכונה.
אסתי כותבת מאמרים ועוסקת גם בכתיבה יצירתית. בעברה עבדה בעיתונות הכתובה ועסקה גם בכתבות תדמית בעיקר בתחום מותגי אופנה .
.