כיצד לכתוב תכנים באתר אינטרנט - חלק 1
איך משתמשים קוראים באינטרנט
נכתב ע"י גיא לוי. מקור המאמר: יעקוב נילסן, מומחה שימושיות בינלאומי משנת 1994 עד היום.
גולשים לא קוראים עמודי אינטרנט, אנשים קוראים לעיתים נדירות מילה אחרי מילה באתר. הם סורקים את העמוד, בוחרים מילים בודדות או משפטים. במחקרים שנערכו על איך אנשים קוראים ברשת נמצא כי 79% מהאנשים סורקים עמוד חדש כשהם מגיעים אליו; רק 16% קוראים מילה אחרי מילה.
כתוצאה מכך, עמודי אתר אינטרנט צריכים להכיל טקסט לסריקה כולל:
* הדגשת מילות מפתח (קישורי טקסט הם צורה אחת של הדגשה, שינוי פונט ושינויי צבע הם דרכים אחרות).
* כותרת משנה בעלות משמעות (לא "חכמות", כלומר לא מרמזות אלא כן לעניין).
* רשימות בנקודות.
* רעיון אחד לכל פיסקה (משתמשים ידלגו קרוב לודאי על כל רעיון נוסף אם הם לא נלכדים ע"י המילים הראשונות של הפיסקה).
* חצי מהמילים או פחות מכתיבה רגילה (לדפוס).
במחקרים נמצא כי אמינות חשובה למשתמשים באינטרנט, מכוון שלא ברור להם מי נמצא מאחורי האינטרנט והאם העמוד ראוי לאימונם. ניתן להגביר אמינות ע"י גרפיקה ברמה גבוהה, כתיבה נכונה, ושימוש בקישורים יוצאים לאתרים אחרים. קישורים לאתרים יוצאים מראים כי כותב האתר הכין שיעורי בית ולא פוחד לתת לקוראים לבקר באתרים אחרים.
משתמשים סולדים מתכנים שיווקים מוגזמים; סגנון הכתיבה השיווקי הכולל ה?ת?ר?ב?ר?בו?ת (הכי טוב) שכרגע נפוצות באינטרנט. משתמשי אינטרנט הם אנשים עסוקים: הם רוצים לקבל את העובדות באופן ישיר. כמו כן, ישנו חוסר באמינות כאשר המשתמש רואה כי התכנים באתר מוגזמים.
איך משתמשים קוראים באינטרנט
נכתב ע"י גיא לוי. מקור המאמר: יעקוב נילסן, מומחה שימושיות בינלאומי משנת 1994 עד היום.
גולשים לא קוראים עמודי אינטרנט, אנשים קוראים לעיתים נדירות מילה אחרי מילה באתר. הם סורקים את העמוד, בוחרים מילים בודדות או משפטים. במחקרים שנערכו על איך אנשים קוראים ברשת נמצא כי 79% מהאנשים סורקים עמוד חדש כשהם מגיעים אליו; רק 16% קוראים מילה אחרי מילה.
כתוצאה מכך, עמודי אתר אינטרנט צריכים להכיל טקסט לסריקה כולל:
* הדגשת מילות מפתח (קישורי טקסט הם צורה אחת של הדגשה, שינוי פונט ושינויי צבע הם דרכים אחרות).
* כותרת משנה בעלות משמעות (לא "חכמות", כלומר לא מרמזות אלא כן לעניין).
* רשימות בנקודות.
* רעיון אחד לכל פיסקה (משתמשים ידלגו קרוב לודאי על כל רעיון נוסף אם הם לא נלכדים ע"י המילים הראשונות של הפיסקה).
* חצי מהמילים או פחות מכתיבה רגילה (לדפוס).
במחקרים נמצא כי אמינות חשובה למשתמשים באינטרנט, מכוון שלא ברור להם מי נמצא מאחורי האינטרנט והאם העמוד ראוי לאימונם. ניתן להגביר אמינות ע"י גרפיקה ברמה גבוהה, כתיבה נכונה, ושימוש בקישורים יוצאים לאתרים אחרים. קישורים לאתרים יוצאים מראים כי כותב האתר הכין שיעורי בית ולא פוחד לתת לקוראים לבקר באתרים אחרים.
משתמשים סולדים מתכנים שיווקים מוגזמים; סגנון הכתיבה השיווקי הכולל ה?ת?ר?ב?ר?בו?ת (הכי טוב) שכרגע נפוצות באינטרנט. משתמשי אינטרנט הם אנשים עסוקים: הם רוצים לקבל את העובדות באופן ישיר. כמו כן, ישנו חוסר באמינות כאשר המשתמש רואה כי התכנים באתר מוגזמים.