לדייהטסו הייתה במשך שנים תדמית ידועה של יצרנית משעממת שפונה למבוגרים, אולם בואה של דייהטסו סיריון לישראל שינתה את התמונה הזו מן הקצה אל הקצה. סיריון הכניסה סגנון וצבע אל תוך אולם התצוגה של היצרנית, אבל לא רק. היא גם סדקה את השליטה של יונדאי גטס בכבישי ישראל.
בישראל מכוניות מיני פופולאריות מאוד, גם למשפחות, כשיצרניות מהמזרח הרחוק זוכות לעדנה רבה יותר מאשר המתחרות שלהן ממערב אירופה. דייהטסו היא יצרנית יפנית שמתמחה במכוניות קומפקטיות וקטנות. יונדאי היא מותג שכולל קבוצה גדולה מאוד של חברות מדרום קוריאה שפועלות בצורה עצמאית או עצמאית למחצה.
עיצוב בינוני של יונדאי גטס, עיצוב צבעוני של דייהטסו סיריון
דייהטסו סיריון מציגה עיצוב חמוד וצעצועי בדור השני שלה, מה שמבליט אותה מהתחרות. רבים אף טוענים כי היא יכולה להופיע בסרטוני אנימציה יפנים צבעוניים מרוב שהיא חמודה. הקימורים המעוצבים שלה מסתירים מכונית שהיא קטנה אך גדולה, בעלת מרווח פנימי מרשים מאוד ביחס לגודל החיצוני הצנוע שלה. לעומתה, יונדאי גטס מציגה עיצוב אנונימי שהופך אותה למכונית שאיננה מתבלטת בשום צורה.
מי לוקחת באבזור ואיכות הפנים?
הסיריון היא מכונית קצרה, באורך 360 סנטימטרים, שזה 20 סנטימטרים פחות מיונדאי גטס. זה לא מפריע לה להיות מספיק מרווחת כדי להושיב בתוכה ארבעה מבוגרים. כנראה שהסוד הוא להצמיח את הסיריון לגובה - היא נעצרת רק אחרי 155 ס"מ מהכביש, שישה סנטימטרים יותר מהגטס. התקרה הגבוהה של הסיריון מאפשרת להציב את המשענות של המושבים בזקיפות, וזה תורם לחיסכון משמעותי במרחב שדרוש לברכיים ולרגליים.
כשמשווים את תא המטען מגלים שלגטס ישנו יתרון גדול - 245 ליטרים לעומת 225 ליטרים. אחד החסרונות המשמעותיים של הסיריון הוא איכות החומרים והרכבה בלתי מרשימה בעליל. אצל יונדאי גטס איכות הפנים בהחלט טובה והחומרים ברמה סבירה. בשורה התחתונה, התחושה הכללית של מי שיושב בה היא חוסר מקוריות ופשטות.
נסיעה עירונית - יתרון לסיריון
התכנון החכם של דייהטסו סיריון לוקח בחשבון, בין היתר, מקום משמעותי לתא המטען, שלא לדבר על עיצוב פנים מזמין ומקורי. תנוחת הנהיגה כלומר גבוהה במיוחד וההגה שלה נוח וקל מאוד לסיבוב. תוסיפו לכך את העובדה שקוטר הסיבוב מעולה - וקיבלתם מכונית נוחה מאוד לנסיעה עירונית.
נסיעה בין עירונית - יתרון לגטס
בכל הקשור לנסיעה בין עירונית, אין ספק שהסיריון מבריקה פחות. היא מתקשה לשייט בקלילות ובנינוחות, סובלת מהרבה קפיצות וגם די רגישה לרוחות צד חזקות. גם אצל יונדאי גטס ניתן לסווג את נוחות הנסיעה כבינונית. היא אינה מספיק מרוסנת ומעט מתנדנדת, אך למרות שאיננה מעודדת נהיגה בסגנון נמרץ, ההתנהגות שלה על הכביש ללא ספק בטוחה.
ביצועי המנוע של הסיריון הופכים אותה למכונית שחסרה בה תחושה של הנאה ושל חדוות נהיגה, כפי שאוהבים להגדיר זאת חובבי ההגה. ההיגוי שלה איננו מרשים, כמו גם הבלמים והאחיזה שלה בינונית במקרה הטוב. בשורה התחתונה, בכל הקשור לנהיגה בין עירונית, הגטס עדיפה על הסיריון.
צריכת דלק צריכת דלק של דייהטסו סיריון:
• 11.60 בנסיעה עירונית (1 ליטר/ק"מ)
• 19.20 בנסיעה בכביש מהיר (1 ליטר/ק"מ)
• 15.40 בחישוב משולב (1 ליטר/ק"מ)
צריכת דלק של יונדאי גטס:
• 13.50 בנסיעה עירונית (1 ליטר/ק"מ)
• 20 בנסיעה בכביש מהיר (1 ליטר/ק"מ)
• 16.80 בחישוב משולב (1 ליטר/ק"מ)
אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.