בעידן המודרני והקפיטליסטי אינספור חברות מתחרות על תשומת ליבו של הצרכן. בחברה מערבית המקדשת את תרבות הצריכה, אני מוקפים מדי יום בעשרות אם לא מאות מסרים פרסומיים, שתכליתם העיקרית היא עידוד קנייה של מוצר או שירות כלשהו. בטלוויזיה, בעיתונים, ברדיו, באינטרנט, בטלפון הסלולרי, ברחובות העיר ולצידי כבישים סואנים – בכל מקום אליו נפנה נמצא חברה או מותג שמנסים לשכנע אותנו שהם הכי טובים ושרק מהם כדאי לנו לרכוש את המוצר הבא שלנו. בעידן שכזה שלטים משחקים תפקיד מפתח.
שלטים ככלי שכנועי מרכזי
תפקידם המסורתי של שלטים היה העברת מידע ומסרים: שלטים כיוונו אותנו בדרכים, שלטים אפשרו לנו לזהות מקומות ואתרים, שלטים אפשרו לנו להעביר מסרים פוליטיים / חברתיים ולהביע את מחאתנו או תמיכתנו וכדומה. בעידן הנוכחי, השלטים הפכו לכלי מרכזי בידיהם של חברות וארגונים מסחריים רבים, באמצעותו הם מנסים לשכנע אותנו להוציא את מיטב כספנו על המוצר / השירות שלהם.
בכניסה לחנויות השלטים מנסים ללכוד את תשומת ליבנו ולשכנע אותנו להיכנס לחנות ולרכוש את מוצריה. שלטי חוצות בצידי הדרכים,שלטי ניאון, על גשרים, בניינים תחנות אוטובוס וכדומה מנסים לשכנע אותנו שהמוצר שחברה X מייצרת הוא הטוב ביותר, ושמותג Y יהפוך אותנו לצעירים, יפים ומצליחים יותר. גם אם הם לא מנסים למכור לנו מוצר / שירות כלשהו באופן ישיר, השלטים עם המסרים הפרסומיים שלהם נועדו לגרום לנו לזכור את המותג / החברה טוב יותר ובאופן חיובי יותר.
כדי ששלטים יתפקדו ככלי שכנועי הם לא חייבים להיות גדולים במיוחד, צבעוניים במיוחד או יקרים במיוחד. כדי ששלטים ימלאו את ייעודם עליהם להיות מותאמים לקהל היעד שלהם. לדוגמא: שלטים של חנות צעצועים פונים בעיקר לילדים קטנים. לכן עליהם להיות מעוצבים באופן כזה שימשוך את תשומת ליבם של ילדים. הם יכולים להיות מעוצבים בגופנים "ילדותיים" ובצבעים עליזים, וממוקמים בקרבת בתי ספר ומקומות בילוי של ילדים. שלטים של מותגים יוקרתיים אמורים לפנות לאוכלוסייה אמידה וליצור רושם יוקרתי, שאינו עממי וזול. לכן שלטים אלו יהיו מוקפדים ומינימליסטיים, עשויים מחומרים איכותיים ומוצבים במקומות שבהם נמצא קהל היעד שלהם.
שלטים מוארים – לבלוט בתוך ים של מסרים
כריבוי החברות והמותגים כך גם רבים הם השלטים שמקיפים אותנו. ובים של מסרים פרסומיים, הצרכן מפתח אדישות וקהות חושים. במציאות שכזו לשלטים קשה מאוד להותיר עלינו רושם בלתי נשכח ולהישאר זכורים בתודעתנו. כדי להתגבר על מכשול זה פותחו טכניקות ייצור חדשות של שלטים. דוגמא לטכניקה שכזו היא שלטים מוארים.
שלטים מוארים בולטים מעל כל היתר. שלטים מוארים מבטיחים ששם המותג / החברה שלך יראה למרחוק גם ובעיקר בלילה. שלטים מוארים מבטיחים לך בולטות בין ים השלטים והמסרים הפרסומיים. ומעל לכל, שלטים מוארים מאפשרים לך לתפוס את תשומת ליבו של קהל היעד שלך גם כשהוא מוקף באינספור שלטים מדי יום.