פייסבוק הוא מושג שאנו נתקלים בו בכל מקום בין אם זה תוכנית טלוויזיה או תוכנית ברדיו ושלא נדבר על כל האנשים שמדברים בכל מקום והזדמנות על פלטפורמה הזאת. כיום, יש מעל 3 מיליון משתמשים בפייסבוק וזה רק בארץ, שזה אומר כל גולש שני בארץ מחזיק פרופיל בפייסבוק .לא מזמן פייסבוק חגגו את 500 מיליון גולשים ובכך עברו כל רשת חברתית אחרת. לכן, כל מי שבבעלות חברה או עסק, ללא קשר לגודל של החברה מבין שהוא צריך ליצור נוכחות ברשת ובמיוחד בפייסבוק. בשנים אחרונות, כמות חברות שעוסקות בתחום של מדיה חברתית וגם שיווק בפייסבוק גדלה באחוזים רבים. התחום של שיווק בפייסבוק ושיווק ברשתות חברתיות ככלל הוא תחום חדש ורק מתפתח, לכן צריך לקחת בערבון מוגבל כל חברה שמצהירה על עצמה כמומחית בתחום של שיווק בפייסבוק. על מנת להפוך מומחה בכל תחום נדרש זמן, ניסיון וכמובן השגת תוצאות לאורך זמן. כל בעל עסק חייב להבין שקמפיין של שיווק בפייסבוק מתחלק לשני שלבים:
שלב ראשון של שיווק בפייסבוק כולל פתיחת פרופיל אישי עבור הלקוח. מומלץ לפתוח פרופיל של אדם שאיתו העסק מזוהה, זה יקל בהמשך הדרך של פניה ללקוחות הקיימים שמכירים את אותו האדם וגם יקל על אנשים חדשים להצטרף בתור חברים לאותו החשבון ובכך להגדיל את רמת החשיפה של בעל עסק.
שלב שני עבור שיווק בפייסבוק כולל פתיחת דף עסקי. כל דף עסקי אמור להכיל מידע עיקרי על העסק ולכלול מילות מפתח שבעזרתם הלקוח רוצה שימצאו אותו בפייסבוק. שיווק בפייסבוק כפי שציינו למעלה, עדיין לא מדע מדויק, אין אנו יודעים במדויק איך מנוע חיפוש של פייסבוק עובד, כפי שאנו מכירים את מנוע של גוגל לאחר בדיקות וניתוחים מעמיקים, אך ישנם כללים ברורים שצריכים לשמור עליהם על מנת להופיע בראש התוצאות.
כל קמפיין של שיווק בפייסבוק בסוף חודש ניתן למדוד ע"י כמות חברים שהצטרפה באותו חודש לפרופיל, כמות מעריצים חדשים שהצטרפו לדף העסקי וכמובן לא לשכוח את כמות הכניסות מפייסבוק לאתר, כי בסופו של דבר, אתר שלנו הוא זה שאנו רוצים לקדם, כי הוא מייצג את העסק שלנו בצורה הכי טובה.
פייסבוק, כמו גוגל, מעניק לנו כלים אתם אנו יכולים לנתח נתונים של הקמפיין שיווק בפייסבוק. אם אנו נבחן את הגרפים וטבלאות שפייסבוק מציע, נוכל לאתר מקומות בעיתיים של קמפיין שיווק בפייסבוק.
צריך להבין שכיום גולשים מקבלים המון מידע בכל מקום והמון חומר שיווקי, על מנת שנוכל להיבדל מהמתחרים שלנו אנו צריכים להיות בטוחים שהמוצר או השירות שאנו מציעים הוא ברמה גבוהה כי אחרת אין סיכוי להתקדם מרוב היצע שקיימת בזירת האינטרנט.
לסיכום, שיווק בפייסבוק הוא תחום שעדיין נמצא בחיתוליו. אסטרטגיה של שיווק בפייסבוק ניתן לבנות במספר דרכים, ברור לכולם שחייבים לשמור על כליים אך חשוב מאוד להיות יצירתיים ולהיבדל מהמתחרים.