מרכזיות IP הן אחד הפיתוחים האחרונים והמשובחים ביותר בתחום הטלקומוניקציה. אם עד עכשיו היינו רגילים לדעת שיש מרכזיות הפועליות על קווי טלפון רגילים, אז היום יש כבר מרכזיות IP, שמבוססות על תקשורת האינטרנט ונעזרת ברשת LAN לפעילות השוטפת שלהן. היכולת של מרכזיות IP להוות את הבסיס התקשורתי המרכזי בבתי העסק הרבים שבהם הן פועלות פשוט מדהימה, שהרי כל מה שצריך כעת בשביל להפעיל מרכזיות IP זה מחשב נייד, מודם וחיבור לאינטרנט.
לכל עסק יש את הדרישות שלו מבחינת החיבור לתקשורת, והיום ניתן להתאים מרכזיות IP לכל עסק, בין אם הדרישה תהיה לחיבור של קווי תקשורת פנים ארגוניים לשילוב העובדים בצורה טובה יותר, ובין אם הדרישה היא להגדיל את מספר הקווים היוצאים החוצה או שמהווים את התקשורת עם החוץ, כלומר עם הספקים ועם הלקוחות. עסקים רבים צריכים את קווי התקשורת הללו, משום שזהו כל ייעודם, להוות את הקשר בין הלקוח ובין הספק, בין הלקוח ובין המוצר.
אחד היתרונות הגדולים ביותר של המרכזיות שפועלות על הטכנולוגיה הזו הוא היכולת לנטר את השיחות ואת המידע. מכיוון שהכל הופך להיות דיגיטלי, יש להנהלה של כל עסק את האפשרות להקליט את השיחות ולשמור אותם על כונן, בדרך כזו או אחרת. ישנם עסקים שאבטחת מידע היא הדבר החשוב ביותר, ושיחות של עובדים עם לקוחות צריכה להיות מווסתת ומפוקחת, על מנת שניתן יהיה ללמוד מכל שיחה על שיחות עתידיות. יתרון גדול נוסף של מרכזיות IP היא האפשרות לאבטח את המידע שמסתובב בין קווי הטלפון השונים. אם במרכזיות טלפוניות הדבר אינו אפשרי בצורה טובה, אז כאן מדובר ביכולות של ההנהלה לדרוש הגבלות מסוג כזה או אחר על קווים מסוימים, על שלוחות וכיוצא בזה.