אחד הכלים החזקים היום בכל הקשור לשיווק באינטרנט זהו הבלוג. בלוגים הפכו לכלי שיווקי יעיל מאוד ועסקים שהשכילו להשתמש בהם בצורה נכונה חוו עליה גם בחשיפה לעסק ובמקביל לכמות החשיפה שעלתה גם כמות המתעניינים והרוכשים עלתה.
בלוג לעומת זאת יכול גם לגרום לנזק תדמיתי או אחר במידה ולא משתמשים בו כראוי ובזהירות הנדרשת. צריך לשים לב כל הזמן לסוג הדברים שאתם כותבים, איך הם נכתבים ואיפה אתם מפרסמים אותם.
הימנעו משימוש במושגים ובמילים שגולש אקראי לא יבין. לא תמיד ראשי התיבות ברורים לכולם וגם אנשים שעוסקים בתחום זהה לשלכם לא תמיד זוכרים מה אומרת מילה כזו או אחרת. אם בכל זאת בחרתם להשתמש בראשי תיבות שלא יהיו ברורות לכולם. אין צורך להסביר את ראשי התיבות או המילה הלא מוכרת בכל פעם בו היא מופיעה, מספיק לתת פירוש ליד המופע הראשון שלה.
כמובן שהדבר הנוראי ביותר בו ניתן להיתקל בעת קריאת תכנים באינטרנט הינן שגיאות כתיב. שגיאות כתיב הן טעויות שאינן מתקבלות על הדעת ואולי כאן המקום לציין שכולנו בני אדם וכולנו עושים טעויות לפעמים, אך הקפידו לעבור על הטקסט שלכם כמה וכמה פעמים לפני שאתם מפרסמים אותו. דרך טובה יותר להימנע משגיאות מהסוג הזה היא לתת לכמה חברים קרובים או חברי משפחה לעבור על הטקסט לפני הפרסום שלו. כמו כן השתדלו לכתוב את הטקסט בעורכי תוכן כמו וורד שיתריעו בפניכם על שגיאות כתיב.
הימנעו משימוש בשפה גבוהה מידי ומתנשאת. אף אחד לא אוהב לקרוא טקסטים בסגנון הזה, אפילו לא האקדמאים. נסו להנגיש את הטקסט למקסימום אנשים על ידי כתיבה בשפה יומיומית ונינוחה. מצד שני, אל תכתבו בשפה ירודה מידי, כזו שתגרום לכם להיראות רע בעיני הקורא. הדרך הטובה היותר היא להתאים את סגנון הכתיבה לקהל היעד שלכם ובכך להגיע למקסימום אנשים.
נסו להימנע מכתיבה צפופה מידי. מחקרים רבים מוכיחים שאנחנו לא קוראים באינטרנט אלא מרפרפים על כותרות, רשימות למיניהן ופסקאות. כתיבה מרווחת תאפשר לקרוא את הטקסט בצורה הטובה ביותר, חלוקה לכותרות משנה ורשימות תקל עוד יותר את הקריאה. כל סגנון כתיבה אחר ירחיק את הקוראים מלקרוא את הטקסט החשוב שלכם.
צאו מנקודת ההנחה שהגולשים ברשת קצרים בסבלנות וקצרים בזמן. ייקח להם בדיוק 2 שניות להחליט אם אתם שווים רפרוף או שהם ממהרים ללחוץ על הכפתור שיקח אותם אחורה לדף הקודם בו הם היו. זה משאיר לכם מעט מאוד זמן כדי למשוך אותם להישאר בדף.
שימוש מושכל בכותרות נכונות ומושכות, הדגשות נכונות וכתיבה מרווחת יגרום להם לחשוב עוד פעם או פעמיים האם להישאר ולקרוא את התכנים הכל כך חשובים שלכם או להמשיך הלאה. השקיעו מחשבה בהתאמת התוכן לקהל היעד שלכם על ידי הכללים האלו ותגיעו ליותר חשיפה והשפעה דרך התכנים שלכם.
נתחו את התנועה בבלוג שלכם: בקשו מחברות בניית אתרי אינטרנט להתקין לכם מערכת סטטיסטיקה דרכן תוכלו לנתח את תנועת הגולשים ולגלות מה הגולשים שלכם אוהבים לקרוא ואיזה תכנים פחות מעניינים אתכם. ככה תוכלו להביא את הבלוג שלכם למצב האופטימאלי ביותר עבור הגולשים שלכם.
מאמר זה פורסם על ידי כותב תכנים מקצועי מחברת Click4Web העוסקת בבניית אתרים, קידום אתרים בגוגל ועיצוב גרפי.