מספיק להפעיל את ההיגיון הבריא כדי להבין את הכוח של השיווק ברשתות החברתיות. יצא לכם פעם להתייעץ עם חבר איזה רכב לקנות או איפה הכי כדאי לקנות את הטלוויזיה הזאת? ועל מי הייתם סומכים יותר, על אותו החבר או על הפרסומת הזאת שטוחנים בלי הפסקה בשבועיים האחרונים בטלוויזיה? כאן בדיוק טמון הכוח של הרשתות החברתיות.
חברות רבות שזיהו את הפוטנציאל מיהרו לפתוח פרופילים ברשתות החברתיות המובילות אך מניתוח השוק נראה שרבות מהן מאבדות את הדרך הנכונה להצלחה מקוונת ברשתות החברתיות.
חשוב מאוד לפני שניגשים לפתוח את הפרופילים לשבת ולבנות את האסטרטגיה הנכונה עבור בית העסק. לרוץ ולפתוח פרופילים עסקיים בפייסבוק, לינקדין וטוויטר זה לא מספיק ויש לדעת מראש מה אנחנו מנשים להשיג מהמהלך השיווקי. האם אנחנו מסתפקים בחשיפה למותג שלנו או שאנחנו רוצים להשיג גם פניות ולקוחות מהפרופיל שלנו? אלו דברים שצריך לתכנן היטב לפני שניגשים לעבודה בפועל.
בשיטוט ברשתות החברתיות אפשר לראות עסקים ועצמאיים שמריצים קמפיינים ברשתות החברתיות בצורה מעולה אך יותר מדך אפשר לראות עסקים שיורים לעצמם ברגל.
שיווק ויראלי לא נכון יכול לגרום נזק רב ודוגמאות לא חסר. כבר שמענו על חברות שהריצו מבצע כזה או אחר ובסופו של דבר לא חילקו את הפרסים או שינו את תנאי המבצע בצורה לא הוגנת תוך כדי שהקמפיין רץ והתוצאות לא איחרו לבוא. הקיר בפייסבוק התמלא בדבריי נאצה. יש שיגידו שאין פרסום רע, במקרה הזה אפשר להתווכח על זה...
הדרך הנכונה היא לפנות למומחים לשיווק ויראלי ברשתות חברתיות. חברות בניית אתרי אינטרנט יידעו להקים אפליקציות לפייסבוק ואף להקים עמודים מותאמים אישית וממותגים ברוח בית העסק. יחד עם החברות המתמחות תוכלו לבנות את האסטרטגיה המנצחת לבניית ערוץ שיווקי יעיל במיוחד דרך הרשתות החברתיות.
על ידי שימוש מושכל ונבון בכלים המוצעים לכם ברשתות החברתיות תוכלו להגיד לקהל של אלפי ועשרות אלפי גולשים חדשים שיחשפו לבית העסק שלכם או לשירות או המוצר שאותו אתם מציעים. עם זאת ניתן בקלות והזכרנו את זה קודם, לגרום לנזקים ולכן מומלץ מאוד לכל הפחות להתייעץ עם מומחים לשיווק ברשתות חברתיות ולא להסתמך רק על החוש העסקי שלכם גם אם הוא קיים.
חשוב להבין שההשקעה בשיווק ברשתות חברתיות היא זניחה לעומת התוצאות שעשויות להתקבל על ידה. את כל הנתונים ניתן למדוד וזה אולי אחד היתרונות הגדולים. אחר כך ניתן להשוות מול המטרות שהוגדרו בתחילת הדרך ולקבל את התמונה המלאה על אחוזי הצלחת המסע השיווקי ברשתות החברתיות.
מאמר זה פורסם על ידי כותב תכנים מקצועי מחברת Click4Web בניית אתרי אינטרנט, קידום אתרים בגוגל ועיצוב גרפי.