רבים מהאנשים העוסקים ועובדים בענף התיירות שואלים אותי למה עברתי לצד הטכנולוגי מהיותי סוכן נסיעות מצליח שמגלגל לא מעט מחזורי מכירות מדי שנה במשך התקופה בה עבדתי...
התשובה היא פשוטה ואפילו קלה מאוד להבנה, ענף התיירות הוא אחד הענפים המתפתחים ביותר שיש בעולם, כאשר הסביבה הטכנולוגית היא זו המשפיעה עליו בצורה הגדולה ביותר.
כיום הרי לכל סוכנות נסיעות, ספק מוצרי תיירות או כל חברת תיירות כזו או אחרת, דואגת להחזיק אתר אינטרנט שישמש אותה כזרוע השיווקית העיקרית במהלך תקופת המכירות בעונת התיירות.
אין ספק שההשפעה של היותו של האינטרנט להיות הזרוע השיווקית העיקרית של אתרי התיירות בארץ ובעולם הביא למצב בו למנהלי האתרים יש צורך כיום באנשי מקצוע, כגון: אנשי SEO שיבצעו קידום אתרי תיירות, אנשי SEM שיבצעו את נושא השיווק האתר בצורה נכונה בעזרת PPC, אנשי כתיבת תוכן המתמחים בענף התיירות וכדומה.
ולכן, זו הסיבה העיקרית שהיום אני חלק מהטכנולוגיה שנקראת אינטרנט ותיירות, כי צריך ללכת איפה שהעולם מתפתח!
לא רק באינטרנט לא גם אצל סוכן הנסיעות
לאלו שחושבים שהמקום היחידי שהטכנולוגיה דרכה בו זה האינטרנט שמבצע שיווק לסוכנויות הנסיעות וחברות התעופה, טעות מרה.
כיום גם סוכן הנסיעות הכי פשוט מתעסק עם הטכנולוגיה גם עם הוא ממש לא יודע או מבין בתחום, מערכת ה GDS שקיימות כיום הינם מערכות ההזמנה העיקריות של סוכני הנסיעות שדרכם הם דואגים לראות את מצב המקומות און ליין על הטיסה המבוקשת, חדרי בבית המלון בו מתעניין הלקוח ואפילו תאמינו או לא, זמינות של רכבים להשכרה או כרטיסים לאטרקציות פופולאריות בחו"ל.
שילוב כל האמצעים לתוך אתר האינטרנט ללקוח
כיום בגלל ההתפתחות של אתרי האינטרנט ובגלל ההתפתחות של מערכות ה GDS של הסוכן, ניתן לראות שמרבית מאתרי האינטרנט של סוכני הנסיעות דואגים להציג ללקוח את כל התמונה בעזרת שילוב המערכות והצגת פלט של הטיסות, מצב המקומות והכי חשוב המחירים און ליין!
האינטרנט כבר כאן והחשיבות שלו בעולם התיירות היא גבוהה מאוד, הרי לא סתם לאחר מחקרים רבים בנושא של מיטב המוחות והמומחים ניתן לראות שהתיירות הינו הענף השלישי הפעיל באינטרנט לאחר סקס והימורים.
שמי דני בורשטיין ואשמח לתגובות בנושא