אחד הדברים שתעשיית הבידור בארץ מתלוננת עליהם היא העדר מזומנים כדי, לטענתם, ליצור קולנוע וטלוויזיה איכותית יותר. לגבי הקולנוע, לא מעט אנו עדים להצלחות של קולנוע זר וגם של קולנוע אינדי (אמריקאי) שמצליח לחדור ללב התעשייה בעולם ולעשות חייל גם בקופות וגם בביקורת.
כן, גם סרטים שנעשו בארץ בתקציבים נמוכים יחסית בהשוואה לעולם, הצליחו יפה בארץ וגם בחו"ל כמו לדוגמא הסרט "כנפיים שבורות", "בופור" ועוד..
המשותף להצלחה של כול הסרטים דלי התקציב, זה רעיון טוב ובעיקר תסריט מעולה.
בעידן שבו הריאלטי שולט והכסף בהחלט תורם, הפתרון שמסתמן לאיכות והצלחה הוא תסריט, כיום אין לנו בארץ יותר מידי תסריטאים מצליחים ולכן גם אין ייצוג של הרבה סרטים בחו"ל. בעידן הגלובאלי שמחסום השפה כמעט ולא קיים ויש צמא להכיר תרבויות חדשות, לקולנוע יש אפשרות להעביר מסר וגם לייצג את ישראל בזירה העולמית בכבוד.
הדרך לעשות את זה היא לעודד תסריטאים צעירים ולתת בונוסים ותגמולים למי שהולך ללמוד תסריטאות בצורה מקצועית ובמקומות שיוגדרו מראש ע" האיגודים הרלוונטיים, נכון להיום הביקוש בענף הזה הוא נמוך והיצע העבודה מצומצם. בנוסף, אולי הבעיה הכי קשה, שנכון להיום בתעשייה עובדים הרבה אנשים לא מקצועיים שלא עברו הכשרה בבית ספר ובנוסף לא באים מהתחום כמו שאומרים, נכון יש כאלה שזה בא להם באופן טבעי והכישרון טמון בהם אבל לפי מה שאנו רואים על המסכים, הרוב לא.
בשביל להבין מה זה תסריט טוב אפשר לצפות בימים אלו בסדרה הישראלית "המשרד" (מקור הסדרה בארה"ב) הלוקיישן כמעט ולא משתנה (תקציב נמוך אמרנו) לב ההתרחשות זה העובדים במשרד והדינאמיקה בניהם.
את הסדרה כתב עוזי וייל עיתונאי וסופר ישראלי שמעביר שיעור באיכות ובתסריטאות בכל פרק ופרק.
החדשות הן, שאפשר ורצוי לשדרג את הפנאי שלנו ואת התרבות שלנו במוצרים איכותיים יותר, פשוט צריך לשאוף למקצוענות ולעודד את ענף התסריטאות שהוזנח בשנים האחרונות. ככה נוכל גם לייצא יותר סרטים תוצרת הארץ לחו"ל.