חשיבות חדשנות המרכזיות בארגונים בעידן התחרותי והתזזיתי של היום היא עצומה. ארגונים צריכים לספק ללקוחות שירות יעיל, נוח, מהיר ומתקדם. האופן בו החברה מנהלת את המענה התקשורתי שלה יוצר את התדמית שלה. חברה המעניקה מענה מיידי בצורה פשוטה מעלה את ערכה בעיני הלקוחות. יכולת טכנולוגית מתקדמת של המרכזייה משדרגת את החברה כולה.
חברות גדולות במשק וגם עסקים קטנים ובינוניים שדרגו את המרכזיות המיושנות שלהן ועברו למרכזיות הדור החדש של Voice Over Internet Protocol- VOIP. שימוש בטכנולוגית VOIP מאפשר פריסה נרחבת של רשת האינטרנט כולל ניהול רשת ועוד. מכיוון שמרכזיותVOIP הן בעלות תשתית הפועלת על האינטרנט הן לא מגבילות את המשתמשים מבחינת מיקום פיזי. העובד יכול להשתמש במרכזיה מביתו, מהנייד שלו או אפילו כשהוא בחו"ל. המרכזייה מוזילה בצורה משמעותית את מחירי התפעול והשיחות וכוללת כמות עצומה של אפשרויות עליהן לא מוסיפים כסף. לדוגמא, בתוך הארגון אפשר לנהל שיחות ללא עלות שעוברות דרך המרכזייה.
מרכזיות VOIP קיימות בשטח זמן רב והופכות לפופולאריות יותר ויותר במוסדות וחברות גדולות מכל הסוגים הרוצות להתקדם ולהיות חלק מעידן התקשורת המודרני. מרכזיות מתקדמות אלה מותקנות בהתאמה מלאה לצרכי החברות. המרכזיות מבוססות על קוד בשם אסטריקס ויש להן יכולת מדהימה להרחבה ותוספות. עסק קטן יכול לקנות את המרכזייה לפי צרכיו בהווה ולהוסיף לה תכונות עם צמיחתו. המרכזיות מכילות שפע של אופציות כמו: תאים קוליים בשלוחות, ניהול מתקדם של תורים והמתנות בקווים, הקלטות שיחות בדרכים שונות, שיחות וועידה, מוזיקה לשיחות הממתינות על ידי IVR , קבלת פקסים לתיבות המייל, שיחות בינלאומיות מוזלות, חיבור של מספר סניפים למרכזיה אחת וכ'ו.
המרכזייה כוללת קווי בזק, הכבלים, קווים ניידים וקווי VOIP שהם הזולים ביותר. אנשי החברה יכולים לרכוש גם קווים בחו"ל ולהוזיל בכך מחירי השיחות לחו"ל. הטמעת המרכזייה בחברה היא פשוטה וחבילת התקשורת שלה מותאמת לצרכי הארגון ולהיקפו. המרכזייה חוסכת לארגון עלויות רבות מבחינת תפעול המרכזייה את היכולת הטכנולוגיות של הארגון.
ארגון הרוצה לקנות המרכזייה יכול ליצור קשר עם חברה מקצועית העוסקת בפתרונות תקשורת. החברה תסייע לארגון בתכנון, הקמה והתאמה של המרכזייה לצרכיו ולתקציבו. ההתקנה מתבצעת מיידית ואין צורך בהשבתת המערכת. כל שנדרש למרכזיה הוא האינטרנט ורשת המחשבים של הארגון. המרכזייה מתאימה למשרדים ועסקים בהיקפים שונים החל מחברות מתחילות. ועד למשרדי ממשלה, בנקים וכו'.
מרכזיות VOIP הן המילה האחרונה בתחום המרכזיות. המרכזיות מומלצות לכל בעל עסק שרוצה להתקדם מבחינה טכנולוגית ולא להישאר מאחור. ארגון הרוצהלשדרג או לקנות מרכזיית VOIP צריכה ליצור קשר לחברה מיומנת המתמחית במתן פתרונות תקשורת. החברה תייעץ לבעל העסק או מנהל הארגון לגבי שירותי המרכזייה להן הוא זקוק. החברה תתכנן עבור הארגון את המרכזייה המתאימה לו ביותר מבחינת הסוג השרות או הציוד שהארגון מספק, מספר העובדים בארגון, תחזית לגדילת הארגון בעתיד, תקציב הארגון ועוד. החברה ממשיכה לייעץ לאנשי הארגון גם לאחר שהושלמה הטמעת המרכזייה ומספקת מענה לתקלות.