שילוח בינלאומי
שלום רב, אני רוצה להסביר קצת כיצד עובד תהליך של שילוח בינלאומי. מעט מאוד ידוע ומובן על העולם המורכב הזה של שילוח בינלאומי. בעיקר כי זה עולם שקורה מחוץ לתודעה שלנו, אין לנו מושג מה קורה כאשר הספינות או המטוסים עוזבים את ישראל, אין לנו שום עניין לדעת איך המטען מגיע ליעד שלו, העיקר שהוא מגיע.
היום אני רוצה לשפוך אור על הפרשה כולה, כדי לחשוף אפילו קצת את מה שקורה בעולם המסתורי הזה של שילוח בינלאומי.
איזה דרכי שילוח קיימות?
1. שילוח בספינה- הדרך הנפוצה ביותר היא כנראה הובלה ימית. כמעט תשעים אחוזים מהסחורות והמטענים בישראל מועברים באמצעות ספינות. הסיבה שספינות זה צורת ההובלה המועדפת על כולם היא שזה זול יחסית. היות והספינות הן ענקיות ויכולות לשאת עשרות אלפי מכולות, המחירים להובלה ימית הם נוחים יחסית.
במיוחד אם לוקחים בחשבון את התחרות הקשה בתחום הזה בשנים האחרונות, מבינים שלשלוח מטענים לחו"ל זה ממש לא עסק יקר.
הבעיה עם שילוח בינלאומי דרך ספינות היא שזה לוקח המון זמן והביטוח נורא יקר. לקבל מטען ששלחתם מארצות הברית לישראל, יכול לקחת חודשים. נגד הדבר הזה אין הרבה מה לעשות, ספינה היא כלי משא איטי יחסית, למרות שזה ספינות מודרניות שכבר לא מזכירות בכלום ספינות שילוח בינלאומי של פעם.
2. שילוח בינלאומי באמצעות מטוס- הדרך העדיפה בהחלט להוביל מטענים בין מדינות. אם יש משהו שהייתי מאחל לכולם, זה מספיק כסף כדי להוביל את הסחורה באמצעות מטוס. איזה עולם, תוך יומיים כל הציוד אצלך. זמני השילוח הרבה יותר מהירים, ללא ספק מדובר בהובלה הרבה יותר איכותית.
החיסרון של הובלה באמצעות מטוס היא קודם כל ולפני הכל המחיר. אם שמעתם את הביטוי זמן זה כסף, אז כאן הוא בהחלט בא לידי ביטוי, רוצים שהסחורות שלכם יגיעו מהר יותר? תשלמו. שילוח בינלאומי באמצעות מטוס, עולה כמעט פי שניים מאשר באמצעות ספינה.
3. הובלה יבשתית באמצעות רכבות או משאיות- צורה שלישית של שילוח, כאשר בישראל היא כמעט לא באה לידי שימוש. היות ואנחנו מוקפים במדינות אויב, אין לנו למי להוביל סחורה ברכבות.